Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej: najbardziej poprawiły się oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju
„Spośród składowych wskaźnika, najbardziej poprawiły się oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów (wzrosty odpowiednio o 2,3 i 1,6 pkt proc.). Natomiast pogorszyły się oceny przyszłej i obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 2,4 i 1,4 pkt proc.).” – czytamy w komunikacie.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej spadł o 0,1 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca (ale wzrósł o 7,8 pkt r/r) i ukształtował się na poziomie plus 4,2, podano także.
W lutym 2018 r. nastroje konsumentów nie zmieniły się w stosunku do poprzedniego miesiąca – Bieżący Wskaźnik Ufności Konsumenckiej (#BWUK) wyniósł 6,2 (wzrost o 8,1 p. proc. r/r). Więcej: https://t.co/E7wc4oN8zl #KoniunkturaKonsumencka #koniunktura #statystyki #GUS #nastroje pic.twitter.com/dMpYSbFrLo
— GUS (@GUS_STAT) 21 lutego 2018
„Na niewielki spadek wartości wskaźnika wpłynęły pogarszające się oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (spadki odpowiednio o 2,4 i 0,6 pkt proc.). Wyższe wartości niż przed miesiącem odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju i przyszłego poziomu bezrobocia (wzrosty odpowiednio o 2,3 i 0,5 pkt proc.)” – czytamy dalej w komunikacie.
Od stycznia 2004 r. badanie koniunktury konsumenckiej prowadzone jest z częstotliwością miesięczną – jako badanie wspólne GUS i NBP. W tym miesiącu przeprowadzono 1290 wywiadów w okresie 5-14.02.2018 r. (w tym 73 metodą CATI).
Źródło: ISBNews