BGŻ BNP Paribas interesuje się fintechami zwiększającymi cyfrowe zaangażowanie klientów
– Wśród projektów fintech interesują nas szczególnie elementy, które pozwolą zwiększyć cyfrowe zaangażowanie, zaprosić klientów i utrzymać ich dzięki bezpośredniej, angażującej relacji. Jest to aktualnie kluczowe, zwłaszcza, że rynek się otwiera w efekcie PSD2- powiedział dziennikarzom Marciniak podczas Finovate 2018 London.
– Z Finovate 2018 w Londynie wracam z listą ciekawych projektów. Znamienne jest, że w Polsce każda konferencja fintech jeszcze stoi pod znakiem PSD2. Natomiast tu w Londynie PSD2 to już naturalne środowisko, w jakim fintechy rozwijają swoje projekty – dodał dyrektor.
Jak zauważył, wśród ciekawych projektów prezentowanych podczas konferencji coraz więcej mówi się o danych i ich wykorzystaniu do obsługi klientów, jak i doradców klienta. Dane są coraz częściej wykorzystywane do inwestowania.
Co z rozwojem chmury obliczeniowej?
Jako interesujące projekty fintech z potencjałem dla instytucji finansowych wskazał również „voice banking”, czyli wykorzystanie głosu do transakcji bankowych, OCR dokumentów, videochat, wykorzystanie popularnych komunikatorów w relacjach z bankiem (czego jak zauważył nie ma w Polsce w narzędziach front-end). Jako perspektywiczne Marciniak wskazał ponadto rozwiązania „smart advisory”.
Zapytany o potencjał rozwoju chmury obliczeniowej dyrektor BGŻ BNP Paribas stwierdził, że wciąż dużo zależy od regulatorów, a rozwiązania „on premise” wciąż uważane są za bezpieczniejsze. – Badamy chmurę, ale to skomplikowany temat, potencjał do obniżenia kosztów, jakie oferuje, jest interesujący, ale musimy pamiętać o odpowiedzialności instytucji za depozyty klientów- zaznaczył Marciniak.
BGŻ Optima ma ponad 200 tys. klientów
– Wyzwaniem dla wielu rozwiązań fintech jest ich integracja z bankami i bieżące zasilanie danymi. Dlatego spodziewam się zwiększenia liczby inwestycji w platformy mające na celu ułatwienie integracji systemów bankowych z rozwiązaniami fintech – dodał Robert Stanikowski z Boston Consulting Group.
– Optima ma się dobrze i rozwija się. Mamy ponad 200 tys. klientów. Zmieniliśmy ostatnio wygląd strony serwisu dostosowując do aktualnych wymagań rynkowych. Jednak w tym momencie skupiamy się na,dużym’ banku. To aktualny priorytet – poinformował także Marciniak podczas Finovate 2018 London.
Źródło: ISBnews