Bankowość i Finanse | Technologie | Tak daleko, a tak blisko
Marcin Złoch
Za pomocą aplikacji i w serwisie interetowym nie tylko zrobimy przelew, sprawdzimy saldo, czy zamówimy kartę debetową, ale również m.in. wymienimy walutę w kantorze internetowym, doładujemy telefon, kupimy bilet na mecz oraz kartę podarunkową, otworzymy dziecku konto, podejrzymy nasze rachunki z innych banków, ubezpieczymy mieszkanie czy zastrzeżemy kartę, jeśli nam zaginie. Dzięki aplikacji zapłacimy za zakupy BLIKIEM, kupimy bilet na przejazd komunikacją miejską, zapłacimy za parkowanie, a w trasie za przejazd płatnymi odcinkami autostrad. Poprzez strony internetowe złożymy wniosek o 500+, Dobry Start, dofinansowanie pobytu w żłobku dla naszego dziecka, czy zalogujemy się do PUE ZUS. A to tylko niektóre możliwości.
Cyfryzacja procesów
Banki systematycznie cyfryzują większość procesów. Ostatnie lata to czas transformacji sieci, w tym unowocześniania placówek, zmian w lokalizacji niektórych oddziałów na atrakcyjniejsze oraz koncentracji na hybrydowym, czyli także cyfrowym, modelu obsługi. Dlatego w oddziałach, które w ostatnim czasie przeszły modernizację lub zostały przeniesione do innych, dogodniejszych lokalizacji, ustawiane są internetowe stanowiska samoobsługowe. Będzie ich więcej. W takich stanowiskach klient może np. sprawdzić historię rachunku czy zlecić przelew – w razie potrzeby w asyście pracownika banku.
– Pandemia i szybka digitalizacja dała klientom nowe możliwości w postaci zdalnych procesów transakcyjnych, serwisowych i zakupu produktów nie tylko bankowych – w pełni zdalnie w bankowych aplikacjach mobilnych czy bankowości elektronicznej. Banki umożliwiły również klientom mniej zdecydowanym na samodzielne bankowanie wsparcie w nim nie tylko poprzez konsultantów infolinii, ale także zdalną dostępność znanych klientom doradców z placówek bankowych: spotkania telefoniczne, spotkania wideo, krótkie konwersacje instruktażowe z wykorzystaniem czatów i finalizacje umów również w kanałach mobilnych i elektronicznych – przypomina Katarzyna Tomczyk-Czykier, dyrektor zarządzający w obszarze Channel Excellence and Omnichannel Orchestration oraz Seamless Daily Banking w Credit Agricole Banku Polska.
Kanały zdalne
Bank Pekao SA mocno stawia na rozwój kanałów zdalnych. Wszystko po to, żeby zapewnić swoim klientom sprawną komunikację we wszystkich formach kontaktu, w tym poprzez bankową infolinię.
Pekao Direct, które odpowiada za tę&...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI