Bankowość i Finanse | Klienci – „Więcej niż bank” – nowe otwarcie Aliora
Jesteśmy świadkami najbardziej dynamicznej ewolucji oczekiwań klientów instytucji finansowych – argumentują twórcy nowej strategii Alior Banku. W tradycyjnym modelu o przewadze sektora bankowego decydowały atrakcyjne produkty i jakość usług oraz wysoki poziom bezpieczeństwa, którego najlepszym dowodem jest określanie banków mianem instytucji zaufania publicznego. Dokonująca się na przestrzeni ostatnich dwóch dekad rewolucja cyfrowa poszerzyła doświadczenia klienta o benefity wynikające ze zdalnej komunikacji z bankiem, takie jak całodobowa dostępność usług przez siedem dni w tygodniu, szybkość realizacji zleceń oraz komfort korzystania z bankowości elektronicznej i aplikacji mobilnych. Jakościową zmianę paradygmatu przyniosła lansowana przez twórcę Amazona, Jeffa Bezosa, zasada jednego kliknięcia, gwarantująca minimalne zaangażowanie konsumenta w proces zakupowy i obsługę posprzedażową.
W przypadku sektora finansowego oczekiwania klientów poszły znacznie dalej, stąd koncepcja „banku w tle„, czyli płatności dokonujących się bez jakiegokolwiek zaangażowania użytkownika, rzecz jasna bez uszczerbku dla wymogów z zakresu bezpieczeństwa. One click to również dostęp do rozlicznych produktów i usług finansowych, jak i pozabankowych, z poziomu jednej aplikacji. To nie wszystko, czego oczekuje od współczesnej instytucji finansowej przeciętny konsument. Szczególnej wagi i znaczenia nabiera dziś indywidualne podejście i zastąpienie klasycznie rozumianej segmentacji rozwiązaniami bazującymi na analizie big data i sztucznej inteligencji, pozwalającymi przygotować produkt skalibrowany pod indywidualne potrzeby konkretnego użytkownika.
Strategia Alior Banku „Więcej niż bank” dowodzi, że współczesne technologie teleinformatyczne pozwalają z powodzeniem sprostać tak wyśrubowanym oczekiwaniom. Dzięki zaawansowanej analityce i technologiom chmurowym realne stało się wykorzystanie gigantycznych zasobów danych, również tych pochodzących ze źródeł nieustrukturyzowanych. Połączenie bezpieczeństwa i wygody zapewniają z kolei innowacyjne formy autentykacji w rodzaju biometrii. Zaawansowane narzędzia IT są też coraz powszechniej dostępne. Istotne wsparcie dla banków stanowi współpraca z innowacyjnymi startupami, które w warunkach polskiego rynku znakomicie odnajdują się w roli dostawcy rozwiązań technologicznych dla sektora finansowego.
Ekosystem bankowy w roli integratora usług
W jaki sposób Alior Bank zamierza tworzyć ekosystem integrujący usługi finansowe i pozabankowe? Kluczem do sukcesu ma być transformacja dostępnych kanałów komunikacji z klientem, począwszy od tradycyjnej relacji B2B, wymagającej odwiedzenia oddziału, po aplikacje mobilne. Nowy format oddziału prezentowaliśmy w lutowym numerze „Miesięcznika Finansowego BANK„. Równie istotne zmiany czekają kanały zdalnej komunikacji. W myśl założeń nowej strategii, aplikacja bankowa stanie się hubem, integrującym podstawowe usługi przydatne w codziennym życiu. Zmotoryzowani użytkownicy Alior Mobile ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI