Bankowość i finanse | INSTYTUCJE FINANSOWE WEDŁUG KLIENTÓW | Duży kredyt zaufania dla polskiego sektora finansowego
Obecne badanie cieszyło się znacznie większą popularnością aniżeli jego edycja sprzed roku. Liczba respondentów zwiększyła się o ponad tysiąc. Większość, bo niemal 65% badanych stanowili mieszkańcy miast, zarazem jednak udział przedstawicieli największych metropolii (ponad 200 tys. ludności) obniżył się niemal dwukrotnie w zestawieniu z poprzednią edycją, osiągając wartość 15,8%. Wzmocniła się natomiast, i to aż o 8 pkt. proc., reprezentacja osób zamieszkujących obszary wiejskie.
Równocześnie o 10 pkt. proc. obniżył się udział uczestników legitymujących się dyplomem uczelni. Podobnie jak w badaniu poprzednim, więcej odpowiedzi napłynęło od kobiet aniżeli mężczyzn, proporcja pod tym względem pozostała na poziomie 60:40. Jak już wspomniano, dominującą grupą byli klienci wierni tylko jednej instytucji finansowej (76,4% wskazań), na drugiej pozycji znalazły się osoby posiadające produkty dwóch banków (16,7% odpowiedzi). Zaledwie co setny uczestnik badania deklarował, iż korzysta z usług pięciu lub większej liczby podmiotów. Liczby te uzmysławiają zarazem, iż odsetek Polaków wiernych jednemu bankowi rośnie – w badaniu przeprowadzonym 12 miesięcy wcześniej taką postawę deklarowało niespełna 64% badanych.
Rośnie przywiązanie klientów
Tak duży odsetek osób, którym w zupełności wystarcza oferta jednego dostawcy produktów finansowych, koreluje z równie wysokim poziomem zadowolenia z dotychczasowej obsługi. Aż 86% respondentów odpowiedziało twierdząco na pytanie „Czy poleciłbyś swój bank innym?”, przy czym 34% stwierdziło: „Zdecydowanie tak”. W obu przypadkach odnotowano poprawę o kilka procent w porównaniu z ankietą ubiegłoroczną, co pozwala wysnuć wniosek, iż okres pandemii poprawił i tak pozytywne postrzeganie instytucji finansowych przez Polaków.
Zaledwie 6% uczestników badania było na tyle nieusatysfakcjonowanych z aktualnego dostawcy usług bankowych, że nie byliby skłonni rekomendować go swym bliskim, a kolejnych 8% nie miało w tej kwestii sprecyzowanej opinii.
Wyniki te w znacznym stopniu pokrywają się z odpowiedziami udzielonymi na&...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI