Bankowość i Finanse | ESG | Etyczni i godni zaufania
Działania CSR (ang. Corporate Social Responsibility – społeczna odpowiedzialność biznesu) są szansą na wykreowanie wizerunku odpowiedzialnego, etycznego i proaktywnego przedsiębiorstwa. Mają na celu stworzenie zakładu pracy przyjaznego pracownikom, klientom, społeczeństwu i środowisku. CSR to sposób na wykorzystanie przestrzeni biznesowej nie tylko do osiągania celów finansowych firmy, ale też zmiany otoczenia na lepsze.
Prowadzenie polityki CSR przynosi korzyści zarówno w przestrzeni wewnętrznej, jak i zewnętrznej firmy. Zachęcanie do udziału w aktywnościach ma wpływ na prowadzenie zdrowszego trybu życia, podejmowanie nowych wyzwań i angażowanie się w poprawienie stanu społeczeństwa oraz środowiska. Przynosi to fizyczne efekty w postaci profilaktyki zdrowotnej, zaspokojenia potrzeb danej jednostki czy też wzrostu świadomości dotyczącej konieczności prowadzenia działań ekologicznych.
Dbanie o jakość usług, komfort pracy i tworzenie wizerunku konkurencyjnego i etycznego przedsiębiorstwa przekłada się także na zwiększenie zaangażowania i motywacji pracowników, a także na pogłębienie relacji z konsumentami oraz wzrost zaufania u nowych, potencjalnych klientów.
Sposoby na realizację działań
Jednym z najpopularniejszych i najbardziej skutecznych sposobów realizacji działań odpowiedzialności społecznej w biznesie jest angażowanie się w akcje społeczne, środowiskowe oraz sportowe.
– Sektor finansowy ma kluczową rolę do odegrania w procesie transformacji gospodarki w kierunku zrównoważonego rozwoju. Rolą odpowiedzialnych instytucji finansowych, w tym naszego banku, jest rozwój produktów i usług odpowiadających na wyzwania globalne i uwarunkowania rynku lokalnego, wspieranie i finansowanie inwestycji oraz klientów działających zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a także ograniczanie finansowania dla projektów i podmiotów, które działają niezgodnie z tym kierunkiem. Środki publiczne nie są wystarczające dla przeprowadzenia efektywnej transformacji, dlatego istotne jest, aby wykorzystać banki i ich narzędzia do uruchomienia środków prywatnych – informuje Agnieszka Michalik-Stankowska, kierowniczka Zespołu Strategii i Partnerstw ESG w BNP Paribas Banku Polska.
Iwona Jarzębska, dyrektor ds. Public Relations w Banku Millennium, twierdzi, że jej instytucja od lat angażuje się w działania z zakresu CSR. – Czujemy się częścią społecznoś...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI