Bankowość głosowa zapewniła Meritum Bankowi wyróżnienie w Plebiscycie Złoty Bankier 2014

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

meritum.bank.03.400Meritum Bank zdobył 2. miejsce w Plebiscycie Złoty Bankier 2014 w kategorii Innowacja Finansowa Roku. Kapituła doceniła w ten sposób wprowadzoną do aplikacji Meritum Bank Mobilny bankowość głosową.

W ubiegłym roku Meritum Bank umożliwił posiadaczom smartfonów wykonywanie operacji finansowych oraz otrzymanie odpowiednio zagregowanych danych poprzez rozmowę z aplikacją mobilną. Rozwiązanie to doceniła Kapituła Plebiscytu Złoty Bankier 2014, która przyznała Bankowi 2. miejsce w kategorii Innowacja Finansowa Roku.

Bardzo cieszy nas, że pomimo wysokiej konkurencji w tej kategorii Kapituła zdecydowała, że nasze rozwiązanie zasługuje na wyróżnienie. To kolejny dowód na to, że aplikacja Meritum Bank Mobilny należy do jednych z najlepszych na rynku – mówi Małgorzata Adamczyk, dyrektor departamentu bankowości internetowej Meritum Banku.

Możliwość zarządzania aplikacją przy pomocy komend głosowych jest przydatna w bardzo wielu sytuacjach. Często znacznie łatwiej i szybciej jest wypowiedzieć jedno krótkie zdanie niż wykonać na ekranie odpowiednie zadanie, nawet przy bardzo intuicyjnej nawigacji.

W zależności od zleconego zadania, aplikacja odpowiada głosem, na ekranie prezentowane są odpowiednie informacje lub uruchamiane są właściwe funkcje. Sposób udzielenia odpowiedzi przez aplikację został dobrany według kryterium wrażliwości danych, na przykład na pytanie o wydatki z ostatniego miesiąca aplikacja odpowiada głosem, natomiast saldo na koncie jest dyskretnie wyświetlone na ekranie. Słownik wbudowany w aplikację jest szeroki, dzięki czemu rozpoznaje ona wiele synonimów słów używanych w bankowości.

Poza podstawowymi zadaniami związanymi np. z zarządzaniem rachunkiem, aplikacja szybko policzy i powie użytkownikowi, ile wydał w ostatnim tygodniu czy miesiącu lub ile pieniędzy wpłynęło w tym czasie na jego konto. To najszybsza możliwość uzyskania tego typu informacji – mówi Marcin Kusznier, menedżer projektów bankowości mobilnej. – Ponadto, komendy głosowe ułatwiają nawigację po aplikacji, na przykład na hasło „jakie są opłaty” aplikacja pokaże Tabelę opłat i prowizji, na komendę „pokaż historię rachunku” błyskawicznie wyświetli odpowiedni ekran – dodaje.

Meritum Bank stale rozbudowuje swoją aplikację. Ostatnio jako pierwszy bank w Polsce i jeden z pierwszych w Europie udostępnił klientom możliwość logowania się do aplikacji mobilnej z wykorzystaniem biometrii, a dokładnie odcisku palca z wykorzystaniem technologii Touch ID firmy Apple.

Aplikację Meritum Bank Mobilny można pobrać z Google Play oraz App Store. Jest ona dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm, korzystających ze smartfonów z systemem operacyjnym Android (wersja 2.3 i wyższe) lub iOS (wersja 5 i wyższe).

Źródło: Meritum Bank