Banki rynek klienci: Parabank to teraz takie brzydkie słowo

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

nbs.2013.09.foto.008.a.250xOcenia się, że w 2012 r. parabanki miały 1,021 mln klientów, udzieliły ponad 1,1 mln pożyczek w kwocie 3-4 mld zł. Co miesiąc 100 tys. umów kredytowych podlegało transferowi z banków do firm pożyczkowych.

Gotówka do ręki, bez zbędnych formalności. Taka oferta to zbawienie, gdy pojawia się nieoczekiwany wydatek, a nie mamy zdolności kredytowej. Niestety wysokie oprocentowanie, ukryte opłaty, prowizje i ubezpieczenie sprawiają, że prawdziwy koszt pożyczki sięga nawet kilkuset procent. Odsetki rosną i pieniądze, które miały być ratunkiem wpędzają nas w kłopoty.

Byliśmy głodni, ktoś podsunął nam obiad, za który zapłacimy 10 tys. zł. Na szczęście, nie każdy parabank to coś złego. Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych apeluje, aby nie wrzucać do jednego wora przestępczej spółki Amber Gold i firm, które legalnie oraz zgodnie z etyką wyceniają wyższe ryzyko związane z tym, że na przykład nie mają zabezpieczeń na udzielane pożyczki.

Studium przypadku: Vivus.pl

Spółka Vivus Finance oddział firmy wiodącej na europejskim rynku pożyczek krótkoterminowych 4finance Group, weszła do Polski w lipcu 2012 r. Pożyczki Vivus dostępne są już w 12 krajach: Finlandii, Szwecji, Danii, Rosji, Polsce, na Litwie i Łotwie, w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, USA oraz Gruzji. Sprzedaż mikropożyczek jest prowadzona przez serwis internetowy PARABANK www.vivus.pl. Vivus sprawdza historię kredytową klientów w BIK i we wszystkich bazach dłużników (BIG InfoMonitor, KRD, ERIF) oraz w rejestrze ZBP (System Dokumentów Zastrzeżonych).

Firma oferuje pożyczkę do 2,5 tys. zł, którą można uzyskać w 15 minut, korzystając z prostego formularza na stronie www. Sukcesem marketingowym okazało się zaproponowanie nowym klientom darmowej pożyczki w wysokości 1200 zł. Dobre wyniki przyniosła też kampania reklamowa w telewizji, która ponad dwukrotnie zwiększyła liczbę udzielanych pożyczek. Efekt – w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy Vivus wypłacił klientom gotówkę ponad 200 tys. razy.

Pożyczki on-line to uzupełnienie oferty dostępnej na rynku bankowym. Fakt, że bez wychodzenia z domu, w ciągu kilkunastu minut można otrzymać gotówkę, wpłynął na pozytywne przyjęcie nowego gracza. Przeprowadzone badania wskazały, co najbardziej doceniają klienci Vivusa. Oprócz szybkości, za atrakcyjne uważają: minimum formalności, innowacyjny charakter i dostępność oferty. Dotychczasowa promocja, w której klient uzyskiwał pierwszą pożyczkę za darmo, sprawdziła się znakomicie: co trzeci pożyczkobiorca korzystał z usług firmy po raz kolejny. Vivus.pl zdobył tytuł Odkrycie Roku w konkursie Laur Klienta. Nagroda przyznawana jest na podstawie wyników ogólnopolskiego badania, a kapituła konkursu zwróciła uwagę na przejrzystość oferty firmy – rzetelne pokazanie kosztów pożyczki i warunków spłaty. Atutem była również jakość kampanii promocyjnych w radiu, telewizji i internecie. Reklamy Vivus nie miały wyłącznie charakteru marketingowego, prezentowały szczegóły oferty. Doceniona została też innowacyjność usługi – w pełni internetowej.

Małe kapitaliki, wielki potencjał

Loukas Notopoulos, prezes Vivus.pl, z pochodzenia Grek, mieszka u nas już od 15 lat i z powodzeniem robi karierę w branży finansowej. Doświadczenie finansisty zdobywał w Polbanku, po siedmiu latach pracy w bankowości, przeszedł do branży pożyczkowej. – Działamy wyłą...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI