Bank Millennium wprowadza potwierdzanie dochodu z logowaniem do innego banku

Bank Millennium wprowadza potwierdzanie dochodu z logowaniem do innego banku
Fot. Bank Millennium
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Millennium udostępnił omnikanałową usługę, która pozwala klientowi wnioskującemu o kredyt gotówkowy potwierdzić dochód za pomocą logowania do innego banku za pośrednictwem bankowości internetowej Banku Millennium, podała instytucja. Jako pierwszy bank na rynku wprowadza tę usługę równolegle w trzech kanałach - w bankowości internetowej, oddziale i TeleMillennium, a w ciągu najbliższych tygodni zostanie ona udostępniona także w aplikacji mobilnej.
.@BankMillennium udostępnił omnikanałową usługę, która pozwala klientowi wnioskującemu o kredyt gotówkowy potwierdzić dochód za pomocą logowania do innego banku #BankMillennium #MIllennium

„To kolejne rozwiązanie, które proponujemy klientom w ramach otwartej bankowości i możliwości, jakie daje dyrektywa PSD2. Usługa jest zaprojektowana zgodnie z podejściem omnikanałowym, dzięki czemu klient może zdecydować, w którym kanale najwygodniej będzie mu rozpocząć, a w którym dokończyć proces wnioskowania o produkt bankowy. Taką strategię projektowania naszych usług wprowadziliśmy już kilka lat temu jako pierwszy bank w Polsce” – powiedziała dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium Halina Karpińska, cytowana w komunikacie.

Czytaj także: Bank Millennium udostępnia kolejny bank w ramach usługi inicjowania płatności z innego banku >>>

Jak to działa?

Klienci, którzy wnioskują o pożyczkę w modelu dochodowym, mogą skorzystać z alternatywnego – względem wyciągu z konta – sposobu potwierdzenia wpływu wynagrodzenia na rachunek. Wystarczy, że pobiorą historię transakcji, logując się na konto, na które wpływa ich wynagrodzenie w innym banku, za pośrednictwem Millenetu. Usługa jest dostępna dla tych klientów, od których wymagany jest tylko jeden dokument potwierdzający dochód. W przypadku uzyskania pozytywnej oceny zdolności i wiarygodności kredytowej proces jest w pełni automatyczny, wyjaśniono w materiale.

Czytaj także: W Banku Millennium możliwość realizacji przelewów z kont innych banków >>>

„Usługa proponowana przez Bank Millennium jest omnikanałowa. Oznacza to, że jest dostępna zarówno w bankowości elektronicznej, jak i z poziomu placówki i TeleMillennium. W takim przypadku wniosek wprowadzany jest przez doradcę klienta, a gdy dochodzi do konieczności potwierdzenia dochodu, klient przechodzi przez proces w Millenecie samodzielnie logując się do innego banku i wskazując konto, na które wpływa jego wynagrodzenie. Podpisanie umowy również jest realizowane w Millenecie, choć klient ma także możliwość podpisania jej w placówce” – czytamy dalej.

Czytaj także: Bank Millennium: zysk netto w I kw. wyniósł 18,1 mln zł, poniżej oczekiwań >>>

Na razie potwierdzanie dochodu będzie możliwe z kont w dwóch bankach

W pierwszym etapie potwierdzanie dochodu będzie możliwe z kont w dwóch bankach – Alior Banku i ING. Usługa jest jednak stale rozwijana i wkrótce lista banków się wydłuży, podkreślił bank.

Bank Millennium jest ogólnopolskim, uniwersalnym bankiem, działającym pod tą marką od 2003 roku. W roku 1992 akcje banku (wówczas BIG SA) jako pierwszej instytucji finansowej – zadebiutowały na GPW. Strategicznym akcjonariuszem Banku Millennium jest Banco Comercial Portugues (Millennium bcp) – największy komercyjny bank w Portugalii. Aktywa razem banku wyniosły 98,06 mld zł na koniec 2019 r.

Źródło: ISBnews