Bank Millennium uczy, jak bankować bezpiecznie
Bank Millennium podejmuje szereg inicjatyw, które mają na celu rozwijać świadomość w obszarze zagrożeń cyfrowych i wykorzystania nowoczesnych technologii. Bycie liderem rozwiązań cyfrowych na polskim rynku, przejawia się również troską o wyższy poziom bezpieczeństwa środków finansowych klientów. Tym bardziej, że zagrożenie cyberatakami stale rośnie, a cyfrowa rzeczywistość obejmuje kolejne obszary życia.
W najnowszej kampanii bank sięgnął po popularne nie tylko w Internecie rozwiązanie, mianowicie quizy i zagadki.
Bank Millennium prowadzi intensywnie działania edukacyjne w zakresie bezpiecznego korzystania z usług finansowych w sieci.
– Na bieżąco analizowane są metody działania przestępców, co pozwala nam dzielić się z klientami informacją o aktualnych zagrożeniach i stale przypominać o konieczności przestrzegania reguł bezpieczeństwa. Problem oszustw dotyczy całego sektora bankowego w Polsce i na świecie. Każda inicjatywa edukacyjna pomaga przeciwdziałać takim zdarzeniom, ponieważ kluczowa jest świadomość istniejącego ryzyka wśród naszych klientów – mówi Łukasz Ślęzak, dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa w Banku Millennium.
Wyzwania związane z cyberbezpieczeństwem
Cały sektor bankowy w Polsce już od wielu lat dostrzega wyzwania związane z cyberbezpieczeństwem. Bank Millennium aktywnie próbuje przeciwdziałać wszelkim zagrożeniom w tym zakresie. W kampaniach edukacyjnych uwzględnia zarówno klientów aktywnych cyfrowo, ale też tych mniej biegłych w korzystaniu z bankowości elektronicznej.
Czytaj także: IT@BANK 2022: cyberbezpieczeństwo i klient w centrum uwagi >>>
– Tym razem proponujemy naszym klientom wiedzę w interaktywnej formie, aby ich zaciekawić i przedstawić im najważniejsze zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa w Internecie w bardziej angażujący sposób. Przygotowaliśmy tematyczne quizy, a w materiałach wideo wykorzystaliśmy sprawdzoną formułę teleturnieju wiedzy o świecie. Opisujemy metody i tricki, które próbują wykorzystać cyberprzestępcy, oraz dajemy proste wskazówki, jak się przed nimi bronić. Dla niektórych klientów to będzie wyłącznie odświeżenie wiedzy, ale mamy też świadomość, że wciąż są osoby, które nie przywiązują dużej uwagi do ochrony poufnych danych. W luźnej atmosferze łatwiej zapamiętujemy informacje, dlatego chcieliśmy wykorzystać taki mechanizm do wsparcia naszych klientów w tym ważnym aspekcie ich cyfrowego bankowania – mówi Halina Karpińska, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.
Akcja „Spr@wdzam, jak bankować bezpiecznie”
W ramach akcji „Spr@wdzam, jak bankować bezpiecznie” powstały tematyczne quizy oraz cykl filmów. Bank edukuje, nawiązując do popularnej formuły telewizyjnych teleturniejów. Uczestnicy zabawy mają za zadanie wybrać prawidłowe odpowiedzi na pytania związane z bezpieczeństwem cyfrowym. W trakcie teleturnieju wraz z widzami, mogą odkryć, jak łatwo wpaść w sidła internetowych oszustów. Materiały poruszają zagadnienia, z którymi klienci banków stykają się na co dzień: oszustw podczas zakupów online, vishingu, fałszywych inwestycji, płatności kodem BLIK i bezpieczeństwa na portalach ogłoszeń. Powstała specjalna strona internetowa, gdzie klienci mogą znaleźć quizy, wideo i dodatkowe informacje z zakresu bezpieczeństwa. Filmy dostępne są również na kanale banku na Youtube. Ulotki oraz materiały wideo z najważniejszymi informacjami klienci znajdą również w placówkach Banku Millennium w całej Polsce.