Bank Millennium: konto firmowe założysz w pełni zdalnie dzięki otwartej bankowości
Właściciele jednoosobowych działalności gospodarczych, którzy nie mają jeszcze konta w Banku Millennium, mogą teraz założyć konto firmowe Mój Biznes z wykorzystaniem urządzenia mobilnego, bez potrzeby odwiedzania oddziału. Szybko potwierdzą tożsamość logując się do innego banku, w którym mają swoje konto indywidualne, dzięki zastosowaniu usługi dostępu do informacji o rachunku (AIS ang. Account Information Service).
Wiemy, że klienci cenią szybkie i wygodne rozwiązania, a w dobie pandemii wyjątkowo ważne jest to, żeby większość spraw można było załatwić online. Dlatego udostępniamy w pełni zdalny proces otwierania konta dla właścicieli jednoosobowych firm, którzy szczególnie teraz potrzebują wsparcia.
– Naturalne dla nas, jako lidera rozwiązań bazujących na możliwościach PSD2, było wykorzystanie w tym procesie otwartej bankowości. Nasi klienci mogą już agregować produkty i wysyłać przelewy z innych banków, a także w kilka chwil potwierdzić swój dochód logując się do innego banku w trakcie wnioskowania o pożyczkę gotówkową, bez konieczności dostarczania dodatkowych dokumentów. Teraz dajemy nowym klientom możliwość szybkiego potwierdzenia swojej tożsamości. Można powiedzieć, że jeśli chodzi o szukanie zastosowań dla otwartej bankowości, jesteśmy najbardziej wszechstronnym bankiem w Polsce – mówi Halina Karpińska Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Millennium.
Jak otworzyć konto firmowe Mój Biznes?
Aby otworzyć konto firmowe Mój Biznes, należy wejść poprzez urządzenie mobilne na stronę Banku Millennium i wypełnić elektroniczny wniosek. Klient może wybrać, czy chce podpisać umowę w oddziale, czy online. Po wybraniu opcji online i wprowadzeniu podstawowych danych, klient w celu uwierzytelnienia tożsamości jest kierowany do strony logowania jednego z sześciu banków: Alior Banku, Banku Pekao, BNP Paribas, ING Banku Śląskiego, mBanku lub Santander Banku. Po pozytywnej weryfikacji bank poprosi o uzupełnienie kilku danych. Po wprowadzeniu numeru NIP, pozostałe dane firmy uzupełnianie są automatycznie z rejestru CEIDG. Można też od razu zamówić kartę debetową do konta. Następnie należy zatwierdzić dyspozycję otwarcia konta kodem SMS, który przyjdzie na wskazany we wniosku numer telefonu.
Czytaj także: Bank Millennium: zatwierdzanie transakcji zlecanych w oddziale mobilną autoryzacją >>>
Po przejściu prostego i wygodnego procesu klient od razu otrzymuje dane do logowania i może korzystać z nowo otwartego konta poprzez system internetowy Millenet i aplikację mobilną.
– Mamy nadzieję, że nasze nowe rozwiązanie ułatwi prowadzenie biznesu przedsiębiorcom w tym trudnym czasie. Nowy proces to kolejny etap szeroko zakrojonej digitalizacji naszych usług. Wkrótce wniosek będzie dostępny również z poziomu komputera, będziemy też stopniowo dodawać kolejne banki do usługi – dodaje Halina Karpińska.
Oferta dla klientów firmowych
Właściciele firm jednoosobowych, posiadający konto indywidualne w Banku Millennium, już od dłuższego czasu mogą założyć konto firmowe w pełni online, w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej. Bank Millennium oferuje klientom firmowym jednak znacznie więcej.
– Posiadamy atrakcyjną ofertę, skierowaną do klientów segmentu Biznes prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, jak również do spółek cywilnych i handlowych, z rocznymi przychodami do 5 mln zł. Tej grupie oferujemy szeroką gamę produktów transakcyjnych i kredytowych, ze szczególnym uwzględnieniem korzystnej oferty leasingowej. W ostatnich miesiącach ta grupa klientów skorzystać mogła ze wsparcia m.in. w postaci czasowego odroczenia spłaty kredytów dla firm czy otrzymania subwencji z Tarczy Finansowej PFR. O atrakcyjności naszej oferty i jej dobrym dopasowaniu do potrzeb klienta świadczy jeden z najwyższych poziomów akwizycji nowych kont firmowych w I półroczu 2020 r. oraz blisko 30% wzrost liczby aktywnych klientów Biznes w ujęciu rok do roku, których grono liczy ponad 100 tys – mówi Anna Wydrzyńska-Czosnyka, kierująca segmentem Biznes w Banku Millennium.
Otwarta bankowość w Banku Millennium
Bank Millennium w ramach otwartej bankowości udostępnia już:
– Usługę Finanse 360O, która pozwala sprawdzić stan konta i historię transakcji na rachunku w aż dziewięciu innych bankach: Alior Banku, ING Banku Śląskim, mBanku, Pekao, PKO BP, Santander Banku, BNP Paribas, Inteligo i Citi Banku.
– Możliwość inicjowania przelewów poprzez swój serwis internetowy Millenet z kont w PKO BP, mBanku, ING Banku Śląskim, Banku Santander, Alior Banku oraz Banku Pekao.
– Potwierdzanie dochodu w procesie o kredyt gotówkowy poprzez logowanie do jednego z siedmiu innych banków: Alior Banku, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO BP, Santander Banku, BNP Paribas oraz Inteligo.