Bank i Klient: Nowocześniej, szybciej i z zyskiem

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Tempo wzrostu naszej gospodarki coraz widoczniej słabnie. Banki jednak nie dają się kryzysowi. Bronią się, wprowadzając m.in. całą paletę nowości produktowych i usługowych, którymi kuszą klientów. Wszystko wskazuje na to, że kolejne kwartały 2013 r. będą pod tym względem całkiem interesujące.

Sektor bankowy pozytywnie reaguje na zmiany rynkowe, dostosowując do nich swoją taktykę działania. Zwiększa się rywalizacja pomiędzy poszczególnymi instytucjami. Trochę z własnej woli, a trochę z przymusu muszą otwierać się na klienta, poszuk ując nowych ścieżek dotarcia do niego, oferując nowości, zarówno produktowe, jak i technologiczne.

Dalszy rozwój banków w sieci Do niedawna e-banking opierał się na prostych aplikacjach. Dziś korzystając z internetu, zyskujemy niemal nieograniczony dostęp do konta. Proste przelewy, zlecenia, szczegółowe analizy realizowanych operacji stały się normą. Większość banków oferuje też wirtualny kontakt z doradcą, możliwość składania wniosków kredytowych czy nabywania dodatkowych produktów. Dostępność usług oceniana jest dzisiaj na około 99,5 proc.

Część z funkcjonujących na polskim rynku banków rozwija bankowość elektroniczną, wykorzystując dotychczasową markę i struktury. Niektóre postanowiły stworzyć coś dodatkowego. Bank PKO BP stawia na rozwój iPKO, Bank BGŻ uruchomił BGŻ Optimę, Alior Bank zaś AliorSync. Klientów zaskoczyć ma nowy mBank. – Trwają prace nad nową platformą – mówił nam jakiś czas temu Michał P anowicz, dyrektor zarządzający mBanku. Ta, zgodnie z zapowiedziami, miała ruszyć w pierwszym kwartale nowego roku, by po kilku miesiącach osiągnąć w pełni zamierzoną funk cjonalność. Co to oznacza? M.in. ułatwienia dla klientów, którzy zyskają dostęp do menedżera finansowego oraz videochatu z konsultantem.

Jak dotąd – a piszę te słowa 18 marca 2013 r. – zobaczyliśmy design nowego serwisu transakcyjnego (zaprezentowano go w styczniu w Warszawie). Innowacyjne przelewy i rabaty przedstawiono z kolei podczas prestiżowej konferencji Finovate Europe (w lutym w Londynie), poświęconej innowacjom z dziedziny finansów i technologii.

Nowa platforma będzie zintegrowana z najpopularniejszym serwisem społecznościowym, czyli Facebookiem. – Rewolucyjne zmiany opierają się na nowych technologiach i kanałach dostępu do usług bankowych – mówi Panowicz, cytowany przez Agencję Informacyjną Newseria. – Przede wszystkim trzeba tu wymienić nowoczesny internet, oparty na szybkości pasma oraz nowoczesne przeglądarki, kanał mobilny oraz platformy społecznościowe.

Bardzo proste ma być wyk onywanie przelewu. Będzie on, jak zapewnia dyrektor zarządzający nowego mBanku, traktowany jak wiadomość, do której pieniądze są załącznikiem. I dodaje: – Przelew będzie można przesłać także e-mailem, SMS-em i za pośrednictwem Facebooka, bez konieczności pamię...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI