Bank Gospodarstwa Krajowego przygotowuje nowy system bankowości elektronicznej dla swoich klientów
Stworzenie nowoczesnego systemu bankowości elektronicznej BGK@24Biznes wesprze realizację strategii banku. Będą z niego korzystać klienci instytucjonalni, bo tylko takich obsługuje państwowy bank rozwoju BGK. Wśród nich są przedsiębiorstwa ze wszystkich sektorów, spółki komunalne, samorządy i jednostki budżetu centralnego (m.in. szpitale, sądy, uczelnie wyższe).
Wartość zamówienia wyniesie 13 476 239,10 zł brutto i obejmie wdrożenie oraz 5 letni serwis. Nowy system bankowości elektronicznej będzie spełniał najwyższe standardy bezpieczeństwa, a dodatkowo zwiększy się intuicyjność obsługi oraz zakres funkcjonalny. Będzie to nowoczesne narzędzie, posiadające również wersję mobilną, które zastąpi obecny system, wykorzystywany przez Bank od ponad 10 lat.
– Nowa bankowość elektroniczna jest jednym z projektów, których realizację zakłada strategia Banku Gospodarstwa Krajowego na lata 2014-2017. Uruchomienie nowego systemu bankowości elektronicznej oznacza jeszcze wyższą jakość obsługi dla klientów naszego banku – powiedziała Barbara Kałdowska – Zastępca dyrektora Departamentu Zarządzania Produktami, kierownik projektu w BGK – Stworzymy rozwiązanie, które będzie spełniało standardy rynkowe, a w przypadku niektórych funkcjonalności nawet je przewyższy.
Wdrożenie odbędzie się etapowo, dzięki czemu klienci szybciej zobaczą pierwsze efekty prac. W III kwartale 2015 r. udostępnione zostaną najważniejsze funkcjonalności, a ich zakres będzie szerszy względem obecnie wykorzystywanego systemu BGK@24BIZNES. Wzrośnie wygoda użytkowania serwisu, zmieni się szata graficzna, a nawigacja stanie się bardziej intuicyjna. Klient będzie miał możliwość personalizacji widoku serwisu, tzn. sam zdecyduje o układzie elementów i zakresie prezentowanych informacji.
W drugim etapie, którego zakończenie planowane jest na początku 2016 r. udostępnione zostaną kolejne funkcjonalności w postaci m.in. wersji mobilnej serwisu oraz nowych metod logowania.
Ostatni, trzeci etap dostarczy dodatkowe moduły, dzięki którym system będzie w pełni dostępny i pozwoli na kompleksową obsługę on-line.
Źródło: Bank Gospodarstwa Krajowego