Aviva: pod wpływem pandemii 21 proc. Polaków skłania się do ubezpieczeń od ciężkiej choroby
„Najwięcej, 21% zapytanych, jest skłonnych zdecydować się na polisę, która zapewni pieniądze na leczenie, rehabilitację i utrzymanie w sytuacji ciężkiej choroby, takiej jak nowotwór złośliwy, zawał czy udar. Ubezpieczenie na wypadek śmierci najbliższej osoby chciałoby wykupić 18% zapytanych. Podobną grupę osób, 17%, motywuje potrzeba zabezpieczenia się na wypadek trwałej niezdolności do pracy. Na kolejnych miejscach znalazły się polisy pokrywające koszty leczenia szpitalnego oraz zapewniające diagnostykę i leczenie w prywatnych przychodniach” – czytamy w komunikacie.
Motywy zakupu ubezpieczenia
Sytuacje, które przekonują do zakupu ubezpieczenia, to: śmierć bliskiej osoby (24%), jej ciężka choroba (23%) oraz nieszczęśliwy wypadek (22%). Epidemie i klęski żywiołowe wskazało 13%, a założenie rodziny i narodziny dziecka – 12%, podano również.
Najwięcej badanych – tj. 30% – wskazało na motyw zakupu ubezpieczenia „niechęć do obciążania rodziny kosztami leczenia”.
Czytaj także: Polacy wydali prawie 0,5 mld zł na ubezpieczenia zdrowotne w I półroczu 2020 r. >>>
Badanie zostało przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1 066 osób. Dobór próby: losowo-kwotowy. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 22-25 stycznia 2021 r. Metoda: CAWI.
Grupa Aviva w Polsce (do 2009 r. jako Commercial Union) działa od 1992 roku. Aviva w Polsce jest częścią międzynarodowej Grupy Aviva – szóstej instytucji ubezpieczeniowej na świecie i pierwszej w Wielkiej Brytanii pod względem przychodów.