Asystent głosowy w IKO przeprowadził milion rozmów i ma ponad 410 tysięcy użytkowników
W sumie bankowa sztuczna inteligencja (Asystent głosowy IKO oraz voiceboty telefoniczne PKO Banku Polskiego) przeprowadziła już ok. 6,5 mln rozmów z klientami.
System wciąż się uczy i jeśli czegoś nie może obecnie wykonać to przenosi użytkownika do miejsca w IKO, gdzie wykona on operację bankową samodzielnie
Jeden z tych voicebotów odbiera 100 proc. połączeń na infolinii banku. Potrafi zrozumieć temat rozmowy i odpowiedzieć na pytanie klienta, przekierować go do właściwego konsultanta lub zrealizować operację bankową, np. zastrzec kartę.
Zarządzanie finansami osobistymi z AI
Od 14 września 2021 roku Asystent głosowy umożliwia skorzystanie z nowych narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile wydajemy na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności. Druga informuje, jak kształtuje się stan oszczędności na koncie.
Obie umożliwiają wybór waluty, konta i okresu (obecny miesiąc, poprzedni miesiąc, ostatnie 3 miesiące, ostatnich 6 miesięcy oraz ostatni rok), dla których ma zostać przeprowadzona analiza.
Kwoty wydatków i oszczędności są prezentowane graficznie ‒ w postaci wykresów (słupków) oraz podsumowania, które Asystent głosowy przekazuje w formie mówionej i tekstowej.
Czytaj także: PKO BP: kredyty dla firm już w aplikacji mobilnej
„pchnij kaskę…”
Przy pomocy Asystenta, oprócz analizy wydatków i oszczędności, można m.in. zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie.
Wspieranych przez asystenta funkcji będzie stopniowo przybywać. System wciąż się uczy i jeśli czegoś nie może obecnie wykonać to przenosi użytkownika do miejsca w IKO, gdzie wykona on operację bankową samodzielnie.
Rozumie język naturalny i nie narzuca sposobu komunikacji, np. zlecając przelew można powiedzieć „zrób przelew do…”, ale też „pchnij kaskę…”.
Czytaj także: PKO BP: 6 milionów aktywnych aplikacji mobilnych
Wystarczy IKO, aby korzystać z Asystenta
Asystent został uruchomiony pilotażowo pod koniec maja 2020 roku. Wszyscy użytkownicy IKO, korzystający zarówno ze smartfonów z systemem operacyjnym Android, jak i iOS, mogą używać voicebota od początku sierpnia 2020 roku.
Użytkownik IKO nie musi instalować Asystenta – wystarczy kliknąć w animowaną ikonę chmurki dialogowej w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji.
Natomiast liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła rekordowe na polskim rynku bankowym 6 milionów. Od momentu uruchomienia w marcu 2013 roku użytkownicy logowali się do niej ponad 4,1 miliarda razy, wykonali 1 miliard transakcji na łączną kwotę 274 miliardów złotych.
Czytaj także: PKO BP: BLIK bez kodu i bez potwierdzenia na Allegro już dla wszystkich użytkowników aplikacji IKO