Artykuły ze źródła: Miesięcznik Finansowy BANK

BANK 2020/02

Raport Specjalny. Płatności w internecie: Korzystaj, ale rozsądnie

Z cyfrowych usług finansowych korzystamy codziennie. Niemal każdy Polak dysponuje dostępem do e-konta bankowego i kartą płatniczą, szybko zwiększa się również liczba użytkowników aplikacji mobilnych. Wyniki badań nie pozostawiają wątpliwości: jako społeczeństwo jesteśmy entuzjastami cyfrowych usług, chętnie korzystamy też ze sklepów internetowych. Oferta elektronicznych usług bankowych wciąż się rozszerza, a wraz z nimi pojawiają się nowe zagrożenia.

CZYTAJ WIĘCEJ
Raport Specjalny
BANK 2020/02

Raport Specjalny. Płatności w internecie: Nie do końca zdobyty rynek

Rosnąca popularność elektronicznych form płatności idzie w parze z globalizacją handlu, również tego detalicznego. Także i Polacy coraz chętniej robią zakupy za granicą, korzystając ze światowych platform e-commerce. Konsekwencją tych trendów jest powszechne użycie różnych schematów płatności bezgotówkowych, które, w zależności od ich dostawcy, reprezentują różny poziom technologicznego zaawansowania.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/02

Temat Numeru. Pośrednicy Finansowi i Kredytowi: Rynek ma się całkiem dobrze

Pośrednicy finansowi mają w naszym kraju ugruntowaną pozycję. Od ponad 25 lat aktywnie uczestniczą w udzielaniu kredytów hipotecznych, gotówkowych i sprzedaży produktów inwestycyjnych. W minionym roku ponad połowa (pod względem wartości) kredytów mieszkaniowych została zawarta za ich pośrednictwem – poinformował Związek Firm Pośrednictwa Finansowego (ZFPF).

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/02

Temat Numeru. Pośrednicy Finansowi i Kredytowi: Sposoby na dysonans pozakupowy

Konsumenci usług finansowych ery cyfrowej powszechnie korzystają z e-pośrednictwa kredytowego bądź inwestycyjnego. Internetowe porównywarki pozwalają na szybkie zapoznanie się z ofertą wielu dostawców, a w podejmowaniu ostatecznej decyzji zakupowej nieocenione jest wsparcie fachowego doradcy, dostępnego na czacie bądź za pośrednictwem contact center. Zdarza się jednak, że konsument czuje się rozczarowany nabytym produktem, albo – co gorsza – wprowadzony w błąd przez pośrednika.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/02

Wydarzenia i Opinie. Super Lekarz: Medyczny Oscar po raz trzeci dla Polaka

Najlepszy chirurg rekonstrukcyjny świata mieszka i pracuje w Polsce. To prof. Adam Maciejewski, kierownik Kliniki Chirurgii Onkologicznej i Rekonstrukcyjnej w oddziale Narodowego Instytutu Onkologii w Gliwicach, który niedawno odebrał kolejne już wyróżnienia z rąk światowych autorytetów medycznych. Sam laureat konsekwentnie podkreśla, iż nagrody te należą się jego macierzystej placówce. – Bez tego ośrodka i mojego zespołu, bez wsparcia szerokiego grona osób, nie byłoby to możliwe – twierdzi.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/02

Wydarzenia i Opinie. Innovation in Insurance: Lepszy, cyfrowy świat

Ubezpieczyciele muszą jeszcze bardziej skupić się na kliencie i zdobywać jego zaufanie. To jedyny sposób na rozwiązanie problemu 1,2 bln dolarów globalnego niedoubezpieczenia. Aby zbudować zaufanie, należy stosować innowacyjne technologie. Ubezpieczyciele muszą uprościć produkty, ustanowić usługi o wartości dodanej, usprawnić procesy i uczynić komunikację bardziej przejrzystą.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/02

Wydarzenia i Opinie. Oddziały Alior Banku: Nowy standard oddziału – ekologicznie, nowocześnie i wygodnie

Czy bankowa placówka to dobre miejsce na doroczne spotkanie koła wędkarskiego? Dlaczego warto przyjść do oddziału? Gdzie nauczyć się korzystania z aplikacji mobilnej? Te z pozoru szokujące pytania jak najpoważniej potraktowali twórcy nowego formatu sieci placówek Alior Banku. Efekty ich prac można zobaczyć w warszawskim oddziale przy al. Jana Pawła II 35, a niebawem podobną formę przybiorą kolejne punkty obsługi klienta w całym kraju.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/02

Wydarzenia i Opinie. Europejskie Forum Rolnicze 2020: Tematy najważniejszych debat

Z jakim problemami zmierzy się Komisja Rolnictwa pod kierownictwem nowego komisarza ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich UE? Czy transformacja cyfrowa to dla rolnictwa szansa, czy zagrożenie? Który polski produkt może stać się hitem eksportowym i podbić rynki krajów afrykańskich i azjatyckich? To główne zagadnienia trzeciej edycji Europejskiego Forum Rolniczego. Najważniejsze wydarzenie w branży rolno-spożywczej odbędzie się w dniach 20-21 marca br. w Centrum G2A Arena w Jasionce koło Rzeszowa.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/02

Wydarzenia i Opinie. Felieton: Definicja niepewności

Ekonomiści i analitycy budujący modele inwestycyjne zawsze starają się ocenić ryzyko, i to na wielu płaszczyznach. To oczywiste, gdyż celem jest wyszukiwanie takich okazji, które charakteryzują się najlepszą relacją możliwego do osiągnięcia zysku w relacji do szacowanego poziomu ryzyka. Co możemy rozumieć przez to pojęcie? Niebezpieczeństwo, strach, czy może po prostu niepewność?

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/02

Nauka i Edukacja Ekonomiczna. Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej: Dobre rokowania

Warsztaty i prezentacje, konwersatoria i ćwiczenia złożyły się na bogatą merytorycznie agendę drugiej sesji w ramach pilotażowej edycji Strategicznej Szkoły Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej. Elementy strategii i długofalowej wizji rozwoju przeplatały się z praktycznymi aspektami prowadzenia szczególnej formy biznesu, jaką stanowi bankowość spółdzielcza.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/01

Bankowość i Finanse.Upadłość Konsumencka: Kolejny cios w moralność płatniczą?

Rok 2020 przynosi istotne zmiany w prawie upadłościowym. Jednym z ważniejszych obszarów obowiązującej od 1 stycznia br. nowelizacji są zasady ogłaszania bankructwa przez osoby fizyczne. Eksperci przestrzegają, iż nowe regulacje mogą ujemnie wpłynąć na moralność płatniczą Polaków i przyczynić się do pogłębienia asymetrii regulacyjnej między wierzycielem a dłużnikiem na korzyść tego ostatniego, a konsekwencją może być nawet zwiększenie się zatorów płatniczych.

CZYTAJ WIĘCEJ
Karta kredytowa nabita na haczyk
BANK 2020/01

Bankowość i Finanse. Fraudy Kartowe: Nie ciągnij za linki

W raporcie Narodowego Banku Polskiego na temat funkcjonowania polskiego systemu płatniczego w I poł. 2019 r., znajdziemy informację, że działające w kraju banki od stycznia do czerwca ubiegłego roku odnotowały ponad 94,4 tys. oszustw przy wykorzystaniu kart płatniczych. To wzrost o niemal 16% w stosunku do II poł. 2018 r. i rekordowy wynik w historii analiz. Rekordowa była także wartość fraudów – wyniosła ponad 27 mln zł.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/01

Bankowość i Finanse. Regulacje: I ty zostaniesz prezesem?

Kto ma szansę zasiąść we władzach banku? Ostateczną decyzję w tej kwestii każdorazowo podejmuje Komisja Nadzoru Finansowego. W najbliższym czasie poznamy szczegółowe kryteria, na podstawie których regulator akceptuje kandydata do zarządu czy rady nadzorczej instytucji finansowych. Według KNF, upublicznienie wymogów wobec członków organów statutowych pozwoli na usprawnienie procesu ich wyłaniania.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/01

Bankowość i Finanse. Technologie: Sztuczna inteligencja przyniesie duże zmiany

Sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe stosuje obecnie zaledwie 13% organizacji finansowych, lecz obszar ten ma bardzo duży potencjał wzrostu – w ciągu dwóch lat ich liczba ma się podwoić. AI staje się bowiem najskuteczniejszym narzędziem w walce z wyłudzeniami i oszustwami. Poza tym znacząco przyspiesza procesy bankowe, co pozytywnie wpływa na obsługę klientów, i przynosi wymierne oszczędności.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/01

Raport Specjalny. Analityka biznesowa w Systemie Bankowym: Klucz do sukcesu w XXI wieku

Podstawą funkcjonowania współczesnej gospodarki jest wykorzystanie danych. Konkurencyjność organizacji, w szczególności tych działających w branży finansowej, uzależniona jest w znacznej mierze od tego, jak sprawnie potrafią one przekształcać dostępne im dane w informacje, a te z kolei w użyteczną wiedzę biznesową. Procesy te, jak i narzędzia służące ich obsłudze, składają się na business intelligence.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 91 Z 122