Artykuły ze źródła: aleBank.pl

BankTech - Logo
Wydarzenia

Klient mój Pan? – budowanie wartości, jakości i długoterminowej relacji w dobie transformacji cyfrowej

Współczesny konsument usług finansowych oczekuje od ich dostawców bardzo wiele. Nie wystarczy już, by produkty sprawnie funkcjonowały i odpowiadały na oczekiwania klienta, kluczowe znaczenie ma również prostota i intuicyjność ich obsługi. W jaki sposób transformacja cyfrowa może pomóc bankom w kreowaniu pozytywnego doświadczenia klientów? O tym będziemy dyskutować podczas konferencji BankTech, stanowiącej część wydarzenia Horyzonty Bankowości. W tym kontekście wypowiedział się dla naszego portalu Bartłomiej Nocoń, sekretarz Rady Programowej konferencji i ekspert sektora finansowego:

Przedsiębiorca podpisujący dokumenty
Firma

Małe firmy przetrwają test przedsiębiorcy?

Ministerstwo Finansów prowadzi prace zmierzające do zmiany sytuacji jednoosobowych firm, współpracujących na stałe z tym samym partnerem. Próby regulacji tego sektora oznaczają dla niego większe obciążenia podatkowe, ale i duże wpływy do budżetu szacowane na ok. 1 mld 247 mln zł. Obniżają jednak też zdolność kredytową małych firm i ich możliwości pozyskiwania kapitału. Może to także zwiększyć liczbę upadłości firm. W I kwartale 2019 było ich 224, o 5 proc. więcej niż w I kw. rok temu.

Mężczyzna korzystający z aplikacji bankowej na telefonie
Finanse osobiste

Już 96 proc. polskich internautów korzysta z usług e-bankowości

Korzystanie z usług bankowości cyfrowej stało się już codziennością dla zdecydowanej większości polskich internautów. 96% z nich deklaruje, że z takiej oferty korzysta (lub korzystało w przeszłości), w porównaniu z 88% w 2017 r., wynika z badania Mastercard nt. bankowości online i mobilnej. Co najmniej raz w tygodniu serwisu bankowości internetowej lub bankowej aplikacji mobilnej używa natomiast 56% badanych w porównaniu z 45% dwa lata temu. Rośnie zatem liczba klientów korzystająca z cyfrowych rozwiązań, ale jeszcze szybciej rośnie częstotliwość, z jaką są one używane.

Załamany mężczyzna w garniturze siedzący nad rachunkami
Firma

Zaległości polskich firm wyniosły 30,41 mld zł po I kw. 2019 r. Za wzrostem w głównej mierze stoi handel

Łączna wartość przeterminowanych zobowiązań kredytowych i pozakredytowych polskich przedsiębiorstw, widoczna w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor oraz w Biurze Informacji Kredytowej wyniosła na koniec I kw. 2019 r. 30,41 mld zł. W ciągu trzech miesięcy 2019 roku zaległości wzrosły o 840 mln zł (2,8 proc.). Liczba niesolidnych płatników powiększyła się w tym czasie o ponad 19 tys. (6,5 proc.), do 314,65 tys. firm.

STRONA 899 Z 1360