Artykuły ze źródła: aleBank.pl

Kobieta w maseczce pracująca przy komputerze w biurze
Firma

Jak polskie firmy radzą sobie w koronakryzysie? Chronią miejsca pracy i korzystają z cyfrowych narzędzi

Restrykcje nakładane na kolejne sektory gospodarki i ogólny spadek popytu odbiły się na kondycji polskich firm. Z badania zrealizowanego przez Bank Światowy i Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości „COVID-19 Business Pulse Survey – Polska” wynika, że 69 proc. polskich mikro-, małych i średnich firm zanotowało w ostatnim czasie spadki sprzedaży. Jednak przedsiębiorstwa nie poddają się i z powodzeniem wykorzystują dostępne sposoby na przetrwanie kryzysu.

Open banking
Finanse osobiste

72 proc. klientów banków zainteresowanych otwartą bankowością, jakie usługi mają szansę na rynkowy sukces?

Konsumentów do otwartej bankowości przekonują wygoda, komfort i dodatkowe korzyści, jakie zapewniają tego typu usługi, wynika z badania Mastercard. Duży potencjał mają m.in. zakupy warunkowe „kup, kiedy będzie taniej”, usługa pokolizyjna w razie samochodowej stłuczki czy agregowanie w swojej bankowości internetowej i mobilnej rachunków prowadzonych w innych instytucjach.

Witold Gadomski
Blogi

Działania antykryzysowe kosztowne, ale czy skuteczne?

We wszystkich krajach rozwiniętych, a także w części krajów zaliczanych do emerging markets podjęte zostały działania, mające na celu osłanianie gospodarki zamkniętej przez kilka miesięcy z powodu pandemii. Pomagają one utrzymać płynność i ograniczają rozmiar bankructwa, ale zwiększają dług publiczny, zwłaszcza, że część interwencji okaże się nieskuteczna i wydane pieniądze będą zmarnowane.

PKO Bank Polski - Logo
Z rynku finansowego

PKO BP: platforma Opportunity Network dla klientów biznesowych banku

Klienci firmowi PKO Banku Polskiego, jako jedynego banku w Polsce, mogą już korzystać z Opportunity Network – cyfrowej platformy o globalnym zasięgu, która umożliwia nawiązywanie relacji biznesowych. Na platformie można kupować i sprzedawać swoje produkty, usługi, firmy, czy nieruchomości. Są na niej dostępne oferty 35 tys. wyselekcjonowanych firm ze 140 krajów. Z platformy mogą skorzystać przedsiębiorcy zaproszeni przez bank i spełniający określone kryteria finansowe.

Logo Santander Bank Polska
Z rynku finansowego

Santander Bank Polska zachęca do podjęcia „Wyzwania bankowania”

Odpowiadając na zmieniające się potrzeby klientów i rosnącą popularność zdalnego bankowania, Santander Bank Polska udostępnił na swoim kanale YouTube oraz na Facebooku krótkie filmy instruktażowe. Tłumaczą one w przystępny sposób, jak łatwo prowadzić bankowość osobistą bez względu na to, gdzie się znajdujemy. Do zdalnego bankowania zachęca ambasador marki – Marcin Dorociński.

STRONA 567 Z 1360