Artykuły ze źródła: aleban

Grzegorz Chłopek, ekspert Instytutu Emerytalnego
Mój plan emerytalny

Z braku zaufania 2/3 pracowników zrezygnowało z PPK, mimo wysokich zwrotów z oszczędzania

Po trzech fazach wdrożenia PPK w programach oszczędzania na emeryturę wspólnie z pracodawcą i państwem uczestniczy niespełna jedna trzecia uprawnionych. To mniej, niż pierwotnie zakładał rząd. Choć specjaliści przekonują, że program jest dobrze skonstruowany, Polacy wciąż obawiają się powtórki historii z otwartymi funduszami emerytalnymi. Nawet mimo tego, że wyniki za ubiegły rok pokazują, że w ten sposób są w stanie zaoszczędzić więcej, niż gdyby odkładali sami. Zdaniem Grzegorza Chłopka z Instytutu Emerytalnego to właśnie brak zaufania do oszczędzania przy udziale instytucji jest największą przeszkodą w popularyzacji PPK.

Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Firma

UOKiK prowadzi 100 postępowań ws. zatorów płatniczych, jeszcze w styczniu wyda pierwsze decyzje

UOKiK przyspiesza postępowania wobec przedsiębiorców zalegających swoim kontrahentom z płatnościami. – W czasie pandemii zatory płatnicze są coraz poważniejszym problemem, dlatego powinny być skutecznie eliminowane z rynku. Szczególnie, jeśli dopuszczają się tego największe firmy, bo często cierpią na tym mali i średni przedsiębiorcy – mówi Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W ciągu roku od uzyskania nowych uprawnień w walce z zatorami płatniczymi urząd rozpoczął 100 takich postępowań, w tym 28 tylko w grudniu 2020 roku, m.in. w branży spożywczej, mięsnej, budowlanej, transportowej oraz kosmetycznej. Pierwsze decyzje mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.

Młotek sędziowski i model domu
Nieruchomości

„Lokal za grunt”: prezydent podpisał ustawę

Inwestorzy będą mogli nabywać grunty od gmin w zamian za mieszkania lub inne lokale służące wspólnotom samorządowym – takie będą efekty ustawy o rozliczaniu ceny lokali lub budynków w cenie nieruchomości zbywanych z gminnego zasobu nieruchomości, przygotowanej przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii, którą 21 stycznia br. podpisał prezydent Andrzej Duda. Rozwiązanie to będzie się opierać na współpracy między gminami a inwestorami.

Etyka w finansach
Edukacja finansowa

ZBP: debata online – etyka w doradztwie finansowym, 28 stycznia 2021 r.

W związku z organizacją kolejnej edycji Konkursu Etyka Finansach ‒ Komisja Etyki Bankowej przy ZBP zdecydowała się na organizację wydarzeń towarzyszących, które będą animować debatę w środowisku o różnych wyzwaniach w sferze etyki. Debaty są organizowane przez Komisję Etyki Bankowej i CFA Society Polska. Najbliższa debata odbędzie się 28.01.2021 r., godz. 17.00 w formie online.

nowe technologie, bank, klient
Komentarze ekspertów

Straciłeś klienta? Sztuczna inteligencja mogła pomóc to przewidzieć

Ostatni rok w gospodarce wpłynął na zmianę wielu zachowań wśród konsumentów. Jeszcze rok lub dwa lata temu firmy bały się utraty pracowników – dziś obawiają się utraty klientów. Ta sytuacja dotyczy również sektorów bankowego i finansowego, które zaczęły mierzyć się ze wzmożoną liczbą odejść usługobiorców. Można to jednak przewidzieć, wykorzystując sztuczną inteligencję. Jak sprawić, aby wskazywała nam, który klient będzie chciał zrezygnować z naszych usług? Należy odpowiedzieć na kilka poniższych pytań, które pozwolą przejść przez proces przygotowania modeli prognozujących odejścia klientów ‒ pisze Barbara Sobkowiak, Data Science Manager, Britenet.

STRONA 449 Z 1365