Artykuły ze źródła: Bank Ochrony Środowiska / BOŚ

Iwona Marciniak, wiceprezes zarządu BOŚ, pełniąca nadzór nad obszarem finansów i operacji.
Z rynku finansowego

Grupa BOŚ uzyskała 55,8 mln zł zysku netto po sześciu miesiącach 2023 roku

W pierwszym półroczu 2023 roku Grupa BOŚ odnotowała poprawę wyników z podstawowej działalności, w szczególności w obszarze wyniku odsetkowego, który wyniósł 410,9 mln zł, co oznacza wzrost o 23,5% r/r. Wypracowany w pierwszej połowie tego roku zysk netto Grupy BOŚ wyniósł 55,8 mln zł wobec 83,9 mln zł w analogicznym okresie 2022 roku. Znaczący wpływ na osiągnięty wynik miały koszty ryzyka prawnego związanego z kredytami hipotecznymi w CHF, które w pierwszych sześciu miesiącach tego roku obciążyły rezultaty banku kwotą 161,8 mln zł (wobec niespełna 5,0 mln zł przed rokiem). Sprzedaż kredytów proekologicznych stanowiła 45% nowej sprzedaży kredytów ogółem, a udział zielonych kredytów w portfelu kredytowym banku na koniec czerwca br. sięgnął niemal 42%, poinformował Bank.

banknoty, ładowanie samochodu elektrycznego
ESG

BOŚ zwiększył o 150 mln zł pulę na dopłaty do leasingu w programie Mój elektryk

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zaakceptował wniosek Banku Ochrony Środowiska o zwiększenie o 150 mln zł puli środków na dopłaty do leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Oznacza to, że kwota całkowita do wykorzystania w tzw. ścieżce leasingowej programu Mój elektryk wzrosła do 400 mln zł. Dopłaty umożliwiają pokrycie wkładu własnego klienta starającego się o leasing samochodu elektrycznego. Zarząd Funduszu zaakceptował dotychczas dopłaty do ponad 7 tys. pojazdów, poinformował Bank.

Samochód elektryczny
ESG

Mój elektryk: dodatkowe 100 mln zł do dyspozycji BOŚ na dopłaty w ramach programu

W związku z dużym zainteresowaniem dopłatami do leasingu pojazdów elektrycznych, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podjął decyzję w sprawie zwiększenia puli środków przekazanych do dyspozycji Banku Ochrony Środowiska w ramach Programu „Mój elektryk” o dodatkowe 100 mln zł. Jest to już trzecia transza, która zwiększa pulę środków na wsparcie elektryfikacji jeżdżących po Polsce pojazdów do 200 mln zł w ramach tzw. ścieżki leasingowej. Dopłaty mają na celu dofinansowanie wkładu własnego klienta ubiegającego się o leasing pojazdu zeroemisyjnego. W tym zakresie na chwilę obecną BOŚ pozostaje jedynym dysponentem środków z Programu NFOŚiGW.

STRONA 3 Z 8