Artykuły ze źródła: Asseco Poland

BANK 2023/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Asseco Poland | Aplikacje mobilne powinny rozwijać się razem z bankami spółdzielczymi

Według raportu Digital 2023 Global Overview, każdego miesiąca prawie 40% Polaków korzysta z usług finansowych za pośrednictwem internetu. Z kolei ok. 60% ruchu sieciowego w naszym kraju generują telefony komórkowe. Jak wskazują eksperci Asseco, smartfony stały się głównym narzędziem do korzystania z sieci, a co za tym idzie usług cyfrowych, również tych finansowych. Aplikacje mobilne są ważnym narzędziem banków, niezależnie od skali działania organizacji. Przykładem jest GBSBank, który jako jeden z pierwszych banków spółdzielczych wprowadził aplikację mobilną i sukcesywnie rozwija usługi udostępnione klientom w tym kanale.

BANK 2023/04

Raport Specjalny | Nowe Technologie – Asseco Poland | Jak zarządzać innowacją w bankach?

Stopień cyfryzacji polskiego sektora bankowego przekracza średnią światową. Jak wynika z raportu Deloitte „Digital Banking Maturity 2022”, aż sześć polskich banków zalicza się do grona cyfrowych liderów. Obecnie jednak trudna i niepewna sytuacja gospodarcza sprawia, że biznes niezwykle ostrożnie podejmuje decyzje o wydatkach na innowacje technologiczne. Przede wszystkim konieczne jest zapewnienie ciągłości działania i funkcjonowania już wdrożonych rozwiązań, a to oznacza, że decydując się na nowe inicjatywy, trzeba będzie skupić się na tych najważniejszych. W tych realiach biznesowych należy postawić pytanie – na ile szybko polskie banki będą kreowały innowacje i przeprowadzały zmiany optymalizacyjne w modelu operacyjnym?

Krzysztof Wojciechowski, Dyrektor Departamentu Nowych Modeli Biznesowych i Innowacji PF BNP Paribas Bank Polska.
Multimedia

Banki i tworzenie nowych wartości dla klientów

„Dziś banki i platformy marketplace są częścią tego samego ekosystemu, który dostarcza wartość klientom”, mówił Krzysztof Wojciechowski, Dyrektor Departamentu Nowych Modeli Biznesowych i Innowacji PF w BNP Paribas Bank Polska podczas debaty eksperckiej na temat łączenia nowoczesnych usług płatniczych i kredytowych z handlem elektronicznym na platformach typu marketplace – w czasie konferencji IT@BANK, która odbyła się 17 listopada w hotelu Hilton w Warszawie.

BANK 2022/10

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Asseco Poland | Analityka danych w zarządzaniu bankiem

Posiadanie szybkiego dostępu do wiarygodnych informacji zarządczych to jeden z elementów budowania przewagi konkurencyjnej. W ostatnich latach obserwujemy olbrzymi przyrost ilości danych i wzrost ich znaczenia, a także coraz większą świadomość, że warto gromadzić dane m.in. w celu wspierania procesów decyzyjnych, budowania efektywnych kampanii marketingowych i wspierania działalności operacyjnej. Dynamiczny rozwój technologii sprawia, że analityka danych zyskuje zupełnie inny wymiar, spełnia nowe potrzeby i dostarcza wymiernych korzyści.

BANK 2022/07

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | ASSECO POLAND | ARCHITEKTURA KLUCZOWA DLA SYSTEMÓW IT (CZ. II) Czy porządek w architekturze IT daje korzyść w użyteczności?

Model BIAN szczególnie przyczynił się do sukcesu projektów bankowości otwartej. Dobrymi przykładami są Open Bank Project w Anglii lub Unified Payments Interface w Indiach. Określenie jednolitych opisów interfejsów, wspólnego modelu referencyjnego w postaci krajobrazu usług i taksonomii ułatwiło współpracę wielu banków i pozwoliło realizować nadrzędne cele, często wykluczając wzajemną konkurencję.

BANK 2022/06

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Asseco Poland | Architektura kluczowa dla systemów IT (cz.1)

Systemy IT, podobnie jak miasta, osiedla mieszkalne czy domy powinny mieć swoją architekturę, która pełni funkcję porządkującą. Czy porządek jest niezbędny, szczególnie w relacji do wysiłku potrzebnego na jego zaprowadzenie? Co nadaje istotności organizacyjnej poszczególnym wymiarom biznesowym i operacyjnym powstającej lub istniejącej firmy komercyjnej?

Artykuły

Bankowość mobilna zmienia oblicze banków spółdzielczych

Pandemia przyspieszyła popularyzację bankowości mobilnej i internetowej. Jednak wzrost zainteresowania klientów tą formą korzystania z kont wiąże się z ciągłym udoskonalaniem aplikacji oraz systemów bezpieczeństwa przez firmy IT. O wyzwaniach stojących przed bankami spółdzielczymi, bankowości mobilnej oraz aplikacji BSGo od Asseco mówi Magdalena Urbańska, Dyrektor Linii Biznesowej BS Cloud w Asseco Poland.

BANK 2022/02

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Asseco Poland | Jaki powinien być cyfrowy bank spółdzielczy?

Firmy i usługi już nigdy nie będą takie same. Pandemia przyspieszyła to, co musiało nadejść. Każda firma, instytucja czy organizacja, musiała podporządkować się zmianom, aby pozostać konkurencyjną. Skalę tych przemian doskonale oddają liczby. Przykładowo, w okresie od stycznia do września 2020 r., profil zaufany założyło prawie 3,5 mln Polaków, co stanowiło 42% wszystkich aktywnych profili. Fakt ten tylko przyspieszył już i tak dynamiczny proces zmian w obszarze bankowości.

podpisywanie e-dokumentów na wirtualnym ekranie
Technologie i innowacje

Santander Leasing wprowadza podpis biometryczny

Santander Leasing, przy wsparciu technologicznym Asseco, jako pierwsza na polskim rynku firma leasingowa umożliwia podpisywanie umów w postaci elektronicznej z wykorzystaniem tzw. podpisu biometrycznego. Jest to utrwalony w technologii elektronicznej odręczny znak graficzny wykonany za pomocą rysika na urządzeniu mobilnym. Wdrożone rozwiązanie to kolejny mechanizm e-podpisu, udostępniony przez Santander Leasing po wprowadzeniu w 2021 roku możliwości uzyskania przez swoich klientów podpisu kwalifikowanego SimplySign od Asseco, czytamy w komunikacie Firmy.

Oddział Banku Pekao
Technologie i innowacje

Asseco wspierało integrację systemów Banku Pekao i Idea Banku

Bank Pekao S.A. wspierany przez zespół Asseco Poland, przeprowadził z sukcesem najszybszą na polskim rynku integrację uniwersalnych banków komercyjnych. Instytucja potrzebowała zaledwie 10 miesięcy, aby przygotować się do przeniesienia danych klientów byłego Idea Banku S.A. do systemów operacyjnych Banku Pekao, które zakończyło się podczas weekendu migracyjnego 19 ‒ 22 listopada. Od tego czasu klienci Idea Banku mogą korzystać z pełnej infrastruktury i oferty Pekao, poinformowała firma Asseco.

STRONA 2 Z 4