Artykuły ze źródła: Asseco Poland

BANK 2021/06

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Asseco Poland | Bezpieczeństwo w chmurze a wytyczne regulatorów | Bariera czy szansa dla banków spółdzielczych?

W ostatnich latach bezpieczeństwo usług chmurowych odmieniane jest przez wszystkie przypadki. Banki już korzystające lub chcące przenieść swoje procesy do chmury muszą zastosować się do regulacji ściśle określonych przez Europejski Urząd Nadzoru Bankowego oraz Urząd Komisji Nadzoru Finansowego. O wymaganiach stawianych przed instytucjami finansowymi i roli, jaką powinien pełnić dostawca technologiczny, mówi
Tomasz Imbiorowski
zastępca dyrektora Centrum Usług Operacyjnych w Asseco Poland.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/02

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Asseco Poland | Bank w erze cyfrowej poszukuje synergii

Wspólna Platforma Informatyczna, będąca implementacją Asseco BooX dedykowaną dla banków spółdzielczych, to pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, które zawiera wszystko, czego potrzebuje nowoczesna instytucja finansowa. Celem wdrożenia WPI jest osiągnięcie efektu synergii dla banków spółdzielczych, tak aby uprościć obsługę klientów, zwiększając jednocześnie jakość oraz konkurencyjność oferowanych im usług i produktów.

CZYTAJ WIĘCEJ
Piotr Mazur, Dyrektor Pionu Komunikacji Masowej w Asseco.
Komentarze ekspertów

Paperless i cyfrowa komunikacja z klientem wyznaczą trendy rozwoju firm w 2021 roku

W 2020 roku cyfryzacja była odmieniana przez wszystkie przypadki. Wiele organizacji właśnie w tym okresie zdecydowało się na nowe systemy, procesy czy też zmiany w dotychczasowym prowadzeniu firmy, które umożliwiały im nieprzerwane działanie, a do tej pory były odkładane na później. Jednym z elementów digitalizacji jest paperless, czyli odchodzenie od dokumentów papierowych na rzecz ich elektronicznych odpowiedników. Faktury, umowy, wyciągi oraz inne dokumenty, które firmy codziennie wymieniają ze swoimi klientami to tony papieru, którego wykorzystanie można znacząco ograniczyć z korzyścią dla obu stron. Oto trendy, które zdaniem Piotra Mazura, Dyrektora Pionu Komunikacji Masowej w Asseco, wpłyną w 2021 roku na cyfrową komunikację z klientem.

CZYTAJ WIĘCEJ
Raport „Trusted Economy w nowej rzeczywistości. Ograniczanie ryzyka związanego z szybką cyfryzacją”,
Artykuły | Raporty

Pandemia COVID-19: projekty wdrażające pracę zdalną zrealizowało 56 proc. firm

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy pandemia COVID-19 gwałtownie przyspieszyła procesy cyfryzacji w firmach. Większość przedsiębiorstw skupiła się przede wszystkim na umożliwieniu swoim zespołom telepracy i przeniesieniu procesów wewnętrznych do świata on-line. Rzadziej realizowano projekty związane z obsługą klienta i sprzedaży. Dziś podstawowym narzędziem ułatwiającym zdalne prowadzenie biznesu jest podpis elektroniczny, najczęściej, bo aż przez 63 proc. firm wykorzystywany przy okazji rocznych sprawozdań finansowych – wynika z raportu „Trusted Economy w nowej rzeczywistości. Ograniczanie ryzyka związanego z szybką cyfryzacją”, przygotowanego przez kancelarię prawną Deloitte Legal wspólnie z Obserwatorium.biz i Asseco Data Systems, którego premiera odbyła się podczas Europejskiego Forum Podpisu Elektronicznego i Usług Zaufania.

CZYTAJ WIĘCEJ
Andrzej Nowakowski
Bankowość spółdzielcza | Technologie i innowacje

Asseco stworzyło wspólną platformę IT dla banków spółdzielczych

Asseco Poland opracowało rozwiązanie, które dzięki wprowadzeniu standaryzacji procesów
i uwspólnieniu usług, poprawia efektywność działania i redukuje koszty funkcjonowania banków. Wspólna Platforma Informatyczna (WPI) jest kompleksowym rozwiązaniem IT oferowanym w modelu SaaS, z którego może korzystać wiele banków. To pierwszy taki produkt na polskim rynku.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/07

Narzędzie, które daje odpowiedź na wszystkie potrzeby klienta

Na polskim rynku finansowym doświadczamy obecnie wyjątkowej hiperkonkurencji. To dobra sytuacja dla klienta, ale oznacza konieczność ciągłego zwiększania przewagi konkurencyjnej. Zarówno banki, jak i finansowe start-upy, aby zawalczyć o klienta, potrzebują innowacji, a tym samym odpowiedniego zaplecza technologicznego. Nowe modele biznesowe stawiają nowe wymogi branży IT. O Asseco BooX (Bank Out Of The Box), uniwersalnej platformie usług finansowych rozmawiamy z Tomaszem Blicharzem, BooX Product Marketerem w Asseco Poland.

CZYTAJ WIĘCEJ
Andrzej Nowakowski
BANK 2020/01

Jak będzie wyglądać bankowość spółdzielcza w2020 roku?

Duża dynamika zmian regulacyjnych, rosnące oczekiwania klientów, potrzeba wzrostu efektywności przy jednoczesnej redukcji kosztów, a także nieustająca konkurencja ze strony banków komercyjnych – to wyzwania, z jakimi będą się mierzyć banki spółdzielcze. O tym, co czeka je w 2020 roku oraz w jaki sposób mogą one w pełni wykorzystać swój potencjał mówi Andrzej Nowakowski, Dyrektor Pionu Banków Spółdzielczych w Asseco Poland.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2019/12

Raport Specjalny. Zapobieganie praniu pieniędzy. Asseco Poland: Jak uniknąć kar w obszarze AML?

Ustawa AML wprowadziła szereg nowych zapisów i wymogów, których spełnienie wciąż jeszcze jest wyzwaniem dla wielu instytucji obowiązanych. Tylko w 2018 r. Główny Inspektor Informacji Finansowej (GIIF) przeprowadził 49 postępowań administracyjnych w sprawie kar pieniężnych za nieprzestrzeganie jej zapisów. O tym, w jaki sposób spełnić wymogi regulatora i tym samym uniknąć sankcji oraz kar administracyjnych, mówi Edyta Zdziarska, konsultant biznesowy, Asseco Poland.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2019/07

Raport Specjalny. Bancassurance w Bankowości Spółdzielczej. Asseco Poland SA: CUI.Ubezpieczenia impulsem do rozwoju branży bancassurance

Rynek bancassurance potrzebuje bodźca do długofalowego wzrostu. Oznacza to konieczność poprawy dwóch obszarów – wzmocnienia współpracy na linii bank-ubezpieczyciel oraz większej koncentracji na doświadczeniu klienta. Jak zatem osiągnąć ten cel i zapewnić lepszą sprzedaż usług ubezpieczeniowych w bankach spółdzielczych? Jak budować atrakcyjną ofertę, która jednocześnie pozwoli odpowiadać na nadchodzące wyzwania oraz cyfrowe trendy?

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2017/03

Raport Specjalny Horyzonty Bankowości 2017: Cyfrowa rewolucja w oddziale bankowym

Rozwój nowoczesnych kanałów komunikacji pomiędzy bankami, a ich klientami stworzył całkiem nową rzeczywistość. Diametralnie zmieniły się oczekiwania konsumentów oraz sposób korzystania z usług bankowych. Dotyczy to także oddziałów bankowych, które mogą wykorzystać cyfrową rewolucję na swoją korzyść i na nowo zdefiniować swoją rolę w budowaniu relacji z klientem. Wszystko wskazuje na to, że plotki o ich śmierci były mocno przesadzone.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Forum Rozwoju Banków Spółdzielczych: banki w erze nowych technologii

Jak wykorzystać potencjał rozwiązań IT do rozwoju usług finansowych? Jaka jest rola placówek bankowych w nowej, cyfrowej rzeczywistości? Znalezienie odpowiedzi na te pytania ma kluczowe znaczenie dla rodzimych banków spółdzielczych. Już 6 kwietnia br. odbędzie się Forum Rozwoju Banków Spółdzielczych organizowane przez Krajowy Związek Banków Spółdzielczych.Tematyka Forum poświęcona będzie bankowości w erze nowych technologii.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2016/11

IT@BANK 2016: Banki w świecie fintechu muszą postawić na zwinność i nowoczesne technologie

Londyn. Niespiesznie płynie woda w Tamizie. Mieszkańcy miasta zasiadają nad kultowym fish and chips oraz pintą piwa. W tym czasie media po raz kolejny donoszą o potencjalnych skutkach brexitu i możliwym opustoszeniu londyńskiego City. Rysując czarne scenariusze, jakby nie zauważają, że w samym sercu Zjednoczonego Królestwa mają wschodzącą gwiazdę finansowego świata.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 2 Z 2