Artykuły ze źródła: alebank

BIK logo
Z rynku finansowego

BIK: kredyty ratalne jedynym produktem kredytowym na plusie po trzech kwartałach

W pierwszych trzech kwartałach 2022 r. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku ujemne dynamiki zarówno w ujęciu liczbowym, jak i wartościowym odnotowały kredyty mieszkaniowe (-44,7%, -40,8%) oraz karty kredytowe (-26,5%, -13,6%). Natomiast dodatnie dynamiki liczby i wartości zanotowano tylko w przypadku kredytów ratalnych (+29,4%, +2,0%). O (-0,3%) udzielono mniej kredytów gotówkowych na kwotę niższą o (-2,2%) niż w okresie styczeń – wrzesień zeszłego roku, czytamy w najnowszym Newsletterze kredytowym BIK za 3 kwartał 2022 roku.

Nieruchomości

BIK: we wrześniu banki udzieliły najmniej kredytów mieszkaniowych od ponad 12 lat

„Rynek pozbawiony sterydów w postaci ultra niskich stóp procentowych i możliwości wydłużania okresu kredytowania powyżej 25 lat (wymóg do liczenia zdolności kredytowej), spada w przepaść, a dno prawdopodobnie nie jest jeszcze widoczne, ocenia prof. Waldemar Rogowski, główny analityk Grupy BIK, odnosząc się do informacji zawartych w Newsletterze kredytowym BIK – 3 kw. 2022 r.

Faktoring
Z rynku finansowego

Firmy faktoringowe biją kolejne rekordy wysokości udzielonego finansowania

W ciągu trzech kwartałów 2022 r. firmy zrzeszone w Polskim Związku Faktorów wykupiły wierzytelności o wartości zbliżonej do uzyskanej w całym 2021 r. Dziewięć miesięcy tego roku przyniosło im obroty blisko 345,6 mld zł, tj. o prawie 35 proc. więcej niż rok temu. Faktury na gotówkę zamieniło 23,6 tys. przedsiębiorstw. Przekazały one do sfinansowania prawie 16,3 mln faktur.

Bryan Harris, Exec Wiceprezes/CTO, SAS Inst Inc
Technologie i innowacje

Bryan Harris, wiceprezes SAS Institute o AI i przewidywaniu kryzysów

„Ostatnie wydarzenia udowodniły, że zaawansowane technologie odegrały ważną rolę w zarządzaniu sytuacją kryzysową, zapewnieniu bezpieczeństwa ludzi i zasobów oraz sprawnym wdrażaniu działań naprawczych” mówił Bryan Harris, wiceprezes oraz CTO SAS Institute Inc w rozmowie z Pawłem Minkiną podczas konferencji SAS Innovate on Tour, która odbyła się 5 października 2022 roku w Pradze.

żywność jarzyny
Finanse osobiste

Inflacja zmienia zwyczaje zakupowe Polaków, pietruszka w kanale online

Klienci sklepów online, w związku z rosnącymi cenami i szukaniem oszczędności, zamierzają ograniczać zakupy w pewnych kategoriach produktowych i zwiększyć je w innych – to wniosek z badania konsumenckiego „Prognozy zakupowe w e-commerce na najbliższe miesiące”. Powodem zmian decyzji zakupowych konsumentów w sklepach internetowych jest m.in. rosnący poziom inflacji w Polsce, który wpływa na znaczący wzrost kosztów życia, podkreślają analitycy DHL Parcel Polska.

STRONA 11 Z 1365