Artykuły ze źródła: Warta S.A.

dłonie nad sylwetkami rodziców i dzieci
Z rynku finansowego

Co 4. polski rodzic obawia się o bezpieczeństwo finansowe rodziny, ale jednocześnie ogranicza oszczędzanie

Rodzina, zdrowie i bezpieczeństwo finansowe – te wartości polscy rodzice deklarują jako najważniejsze. Jednak, jak wynika z badań firmy ubezpieczeniowej Warta oraz ARC Rynek i Opinia, w praktyce co 3. przeznacza mniej na oszczędności niż rok temu, jednocześnie wydając tyle samo lub więcej m.in. na codzienne przyjemności. Tymczasem rośnie poziom obaw o przyszłość, szczególnie o brak pieniędzy na leczenie czy życie na emeryturze. Czy zatem rozważnie zarządzamy budżetem domowym? – analiza ekspertów Warty S.A.

rolniczka w żółtej kurtce stoi na zalanym polu kukurydzy
Gospodarka

Polscy rolnicy coraz mocniej odczuwają ryzyko klimatyczne

Nieprzewidywalne warunki pogodowe i rosnące koszty prowadzenia gospodarstw rolnych stają się codziennym wyzwaniem dla polskich rolników. Najnowsze badania zlecone przez firmę ubezpieczeniową Warta pokazują, że niemal połowa rolników odczuwa zmienność pogodową, która wpłynęła na zmniejszenie ilości i jakości ich plonów. Zdecydowana większość obawia się, że nieprzewidziane zjawiska pogodowe przyniosą straty dla ich gospodarstwa. Jakie czynniki mają na nie największy wpływ?

wirtualne ikony ubezpieczeń, laptop, smartfon, napis online insurance, człowiek
Z rynku finansowego

Dyrektor zarządzający Warty o raporcie PIU – Mapa ryzyka polskich przedsiębiorców

W Mapie Ryzyk Polskich Przedsiębiorców na pierwszy plan wysuwają się obawy związane z rosnącymi kosztami paliw i energii. Są to jedyne kategorie zdarzeń, które zostały wskazane przez około 65% respondentów jako istotne obawy. Jednocześnie można wywnioskować, że pomimo dużych obaw związanych ze wzrostem tych kosztów nie przekłada się to bezpośrednio na konkurencyjność firm (utratę konkurencyjności jako obawę wskazało około 35% respondentów). Wzrosty cen paliw czy energii dotyczą wszystkich branż w analogicznym stopniu, więc nie ma to istotnego wpływu na relatywną konkurencyjność podmiotów na polskim rynku, czytamy w komentarzu Pawła Pawlika, dyrektora zarządzającego firmy ubezpieczeniowej Warta.

Jarosław Parkot
Z rynku finansowego

Najwyższe w historii wyniki sprzedażowe Warty

Pomimo bardzo wymagającej sytuacji na rynku spółka majątkowa i życiowa Warty wypracowały łącznie w 2022 r. ponad 9,2 mld zł składki przypisanej brutto (+12,4 proc. r/r). To najwyższy wynik sprzedaży w historii Grupy. W ubiegłym roku obie spółki Warty osiągnęły łącznie 762,6 mln zł zysku netto i 550,5 mln zł wyniku technicznego. W 2023 r. Warta planuje przeznaczyć około 100 mln zł na realizacje dalszych inwestycji m.in. w automatyzację obsługi klienta, rozwój strategii CRM czy sieci sprzedaży. Warta utrzymuje pozycję lidera pod względem jakości obsługi klienta (sprawozdanie Rzecznika Finansowego) – poinformował Ubezpieczyciel.

Technologie i innowacje

Warta stosuje AI do weryfikacji roszczeń w czasie rzeczywistym i kontroli warsztatów naprawczych

Warta obecnie wykorzystuje sztuczną inteligencję Tractable do uzyskania wizualnej kontroli nad sposobem, w jaki naprawianych jest 100% roszczeń samochodowych z jej ogólnopolskiej sieci warsztatów. Sztuczna inteligencja umożliwia weryfikację wszystkich roszczeń w czasie rzeczywistym, skracając czas trwania przeglądu i zapewniając sprawne i bezpieczne przeprowadzanie napraw, poinformował Ubezpieczyciel.

Warta, 100 lat
Z rynku finansowego

Ochrona majątku 5 mln klientów, ponad milion osób z polisami na życie, Warta rozpoczyna nowe stulecie działalności

Warta, jedna z największych firm ubezpieczonych w Polsce, wkracza
w drugie 100-lecie swojej działalności. Od momentu powstania miała niebagatelny wpływ na kształt polskiego rynku ubezpieczeń, zawsze odgrywając kluczową rolę oraz wdrażając przez te lata wiele innowacyjnych rozwiązań i produktów ‒ podkreśla w swoim komunikacie Ubezpieczyciel.

Logo Warty
Z rynku finansowego

Warta: nowa odsłona produktów ubezpieczeniowych dla MSP

Wraz z początkiem sierpnia do gamy produktów ubezpieczeniowych Warty dołączają dwie oferty skierowane do małych i średnich przedsiębiorców – Warta Ekstrabiznes Plus oraz Smartbiznes. Pierwszy jest najbardziej rozbudowanym produktem pod kątem oferowanego zakresu ochrony, zaś drugi został stworzony dla przedsiębiorców oczekujących nowoczesnych, ale również nieskomplikowanych rozwiązań ubezpieczeniowych.

STRONA 1 Z 2