Provident Polska ma zgodę KNF na świadczenie usług płatniczych
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie zezwoliła Provident Polska na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej, podała Komisja.
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie zezwoliła Provident Polska na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej, podała Komisja.
Aż dwóch na trzech ankietowanych w ramach badania Kantar wykonanego w czasie REE 2024 na zlecenie IPF Group, właściciela Provident Polska uważa, że wysoki poziom edukacji finansowej chroni przed wykluczeniem finansowym. Nic dziwnego, że większość Polaków uważa, że zagadnienia związane z finansami powinny być poruszane już w szkole, czytamy w informacji prasowej Firmy.
16 września 2024 r. stanowisko dyrektora Pionu Ryzyka Kredytowego objął Mikołaj Tatarkiewicz, tym samym dołączając do zarządu Provident Polska. W nowej roli będzie odpowiedzialny za Departament Zapobiegania Stratom, Departament Windykacji, Biuro Ryzyka Kredytowego, Biuro Zarządzania Strategią Odzyskiwania Należności i Windykacji, poinformowała Firma.
Niemal połowa Polaków szacuje, że w przypadku utraty głównego źródła dochodu, zgromadzone fundusze wystarczyłyby im na co najmniej pół roku – wynika z badania Kantar wykonanego na zlecenie IPF Group, właściciela Provident Polska. Odsetek ten wzrasta w przypadku osób, którym na koniec miesiąca na koncie pozostaje pewna niewykorzystana kwota oraz wśród osób systematycznie oszczędzających. Istnieje także widoczny związek oszczędzania z przekonaniem o znajomości produktów i usług finansowych, czytamy w komunikacie prasowym Spółki.
Z dniem 21 sierpnia 2024 r. Marcin Żuchowski, były dyrektor ds. ryzyka kredytowego Provident Polska, powraca z kierowania Provident Czechy na stanowisko Country Managera Provident Polska. Jednocześnie z organizacji odchodzi Agnieszka Klos-Siddiqui, która przeprowadziła firmę przez kluczowe rundy transformacji i pandemię, aby z powodzeniem pomagać klientom, poinformowała Firma.
Podczas kompletowania wrześniowej wyprawki, polscy rodzice coraz częściej biorą pod uwagę gust dziecka – deklaruje tak ponad 64 proc. osób przepytanych w ramach cyklicznego badania Barometr Providenta. Cena jest dla nich równie ważna, co odzwierciedla przeciętna kwota przeznaczana na wyprawkę szkolną dla jednej pociechy – o 146 zł niższa niż w 2023 roku. W związku z powrotem dzieci do szkoły, w tym roku po raz pierwszy zapytano także o zjawisko hejtu – ponad 85 proc. osób zgadza się ze stwierdzeniem, że hejt jest poważnym problemem w polskich szkołach, czytamy w informacji prasowej Firmy.
Prawie 20% ankietowanych Polaków nie planuje wyjazdu na urlop – wynika z cyklicznego badania Barometr Providenta. Ci, którzy zaplanowali jednak podróż na najbliższe miesiące, najchętniej wyruszą za granicę i nad polskie morze.
Choć oszczędza już prawie 80 proc. Polaków, wciąż traktujemy to spontanicznie – co piąta osoba nie posiada żadnej strategii oszczędzania i nieregularnie odkłada różne kwoty, a 22,7 proc. na oszczędności przekazuje środki, które zostaną im na koniec miesiąca. Niezmiennie od kilku lat, najczęściej zbieramy z myślą o czarnej godzinie. Stopniowo zmniejsza się jednak pesymizm Polaków. Gorszych czasów spodziewamy się rzadziej niż w zeszłym roku, coraz częściej odkładamy natomiast na letnie i zimowe podróże, czytamy w informacji prasowej Providenta.
16 października ’23 kierownictwo nad Pionem Prawnym i Ładem Korporacyjnym Provident Polska objęła Paulina Gasińska. Będzie ona też pełnić funkcję członkini zarządu. Nowa dyrektor Pionu posiada bogate doświadczenie zawodowe, zdobyte m.in. podczas pracy w sektorze bankowym. Szczególnym zainteresowaniem Pauliny Gasińskiej są zagadnienia związane z kulturą etyczną w podmiotach działających na rynku finansowym.
Połowa osób, która w tym roku rezygnuje z letnich wojaży, wskazuje, że przyczyną jest brak potrzebnych funduszy – wynika z cyklicznego badania Barometr Providenta. Ci, którzy zaplanowali podróż na najbliższe miesiące, najchętniej odwiedzą polskie morze.
Od 1 czerwca 2023 r. kierownictwo nad Corporate Affairs Provident Polska i funkcję członkini zarządu obejmie Aneta Jóźwicka. W nowej roli będzie odpowiedzialna za obszary mające strategiczne znaczenie dla Pionu Korporacyjnego oraz całej firmy tj.: regulacje, reputację oraz komunikację, poinformowała Firma.
Po ponad 10 latach ze stanowiska Członka Zarządu ds. Korporacyjnych w Provident Polska odchodzi Patrycja Rogowska-Tomaszycka. W organizacji pozostanie do listopada, aby następnie skupić się na prowadzeniu nowego projektu biznesowego.
Niemal co czwarty Polak deklaruje, że po pokryciu stałych miesięcznych wydatków, na koncie zostaje im jeszcze znacząca suma pieniędzy – wynika z badania Kantar wykonanego na zlecenie IPF Group, właściciela Provident Polska. Jednocześnie zaledwie co piąty respondent jest w stanie co miesiąc zaoszczędzić stałą kwotę.
Rośnie odpowiedzialność finansowa Polaków, wynika z badania Barometr Providenta. Zdecydowana większość, bo aż 82,7 proc. deklaruje, że nie spóźnia się z opłatami za rachunki czy spłatą rat kredytu lub pożyczki. To aż o 7,7 pp. więcej niż w roku 2020.
W tym roku statystyczny rodzic wyda na wyprawkę szkolną dla jednego ucznia 333 zł – wynika z cyklicznego badania Barometr Providenta. To zaledwie o 3 zł więcej niż w 2020 roku. Jednocześnie cena kupowanych produktów ma dla rodziców większe znaczenie, niż podczas ostatniej edycji badania.
Provident od lat, w ramach cyklicznego badania pyta Polaków o ich plany finansowe na nadchodzący rok. W tej odsłonie zaledwie 38,1 proc. respondentów już pod koniec grudnia miało założenia dotyczące najważniejszych wydatków w najbliższych 12 miesiącach. W zeszłorocznej edycji badania ten odsetek wyniósł około 70 proc.
Choć do Świąt Bożego Narodzenia został ponad miesiąc, to na początku listopada często zaczynamy robić pierwsze gwiazdkowe plany. Zaledwie co 10. Polak nie wie jeszcze z czego sfinansuje świątecznie wydatki. Pewne jest natomiast, że w porównaniu z ubiegłorocznymi Świętami, te będą dużo oszczędniejsze – wynika z Barometru Providenta.
Pierwsze decyzje na temat urlopu podejmujemy na długo przed wakacjami. W tym roku epidemia koronawirusa, zamknięte granice oraz problemy branży transportowej wywróciły nasze plany do góry nogami. Zaledwie 20 proc. badanych Polaków deklaruje, że pandemia nie wpłynęła na ich postanowienia odnośnie urlopu.
Wielkanocne zwyczaje są niezwykle ważne dla Polaków – wynika z badania Barometr Providenta. Jednak w tym roku zaledwie 10 proc. spędzi święta zgodnie z tradycją i wcześniejszymi planami.
W tym roku większość z nas nie planuje wydania więcej niż w ubiegłym roku na przygotowania świąteczne. Według badania Ipsos MORI na zlecenie International Personal Finance (IPF), właściciela Provident Polska, aż 57 proc. osób, chce zamknąć gwiazdkowy budżet w tej samej kwocie co rok temu, a 13 proc. zamierza wydać mniej.
Z Barometru Providenta wynika, że większość z nas terminowo reguluje zobowiązania. Kiedy nie możemy pokryć kosztów z miesięcznego budżetu, sięgamy do oszczędności lub rezygnujemy z niektórych wydatków.
Największym obciążeniem w miesięcznym budżecie większości studentów są wydatki na wyżywienie, zakwaterowanie oraz rachunki, wynika z badania Barometr Providenta.
Pokolenie Zet (18-25 lat) deklaruje, że czuje się pewnie, zarządzając finansami osobistymi. Jednocześnie, aż 55 proc. z nich twierdzi, że nigdy formalnie nie byli edukowani, ani nie uczestniczyli w szkoleniach na ten temat.
Młodzi pozytywnie oceniają swoje finanse i z optymizmem patrzą w przyszłość. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos MORI na zlecenie International Personal Finance, grupy do której należy Provident, 45 proc. przedstawicieli pokolenia Zet (18-25 lat) pochodzących z badanych państw, uważa, że ich sytuacja materialna jest lepsza niż ich rodziców, kiedy byli w tym samym wieku.
Na letni wypoczynek Polacy wydadzą w tym roku średnio niemal 3400 zł – wynika z najnowszego badania Providenta. To prawie o 670 zł więcej niż w ubiegłym roku. Większość badanych zamierza sfinansować wakacyjny wyjazd z oszczędności.
Polacy majówkę spędzą głównie w domu – wynika z badania Barometr Providenta. Ponad 60 proc. respondentów wskazało, że w długi weekend nie opuści swojego miejsca zamieszkania. 12 proc. wyjedzie w Polskę, a za granicę 2 proc. Tegoroczna majówka będzie nas kosztować średnio 420 złotych.
Niemal połowa Polaków wyda na święta wielkanocne podobną kwotę jak rok wcześniej. Na ich organizację średnio planujemy przeznaczyć 563 złote. To o 43 złote więcej niż w 2018 roku i jednocześnie o 140 zł więcej niż dwa lata temu – wynika z badania Barometr Providenta. Z deklaracji wynika też, że w tym roku to żurek (60 proc.) będzie częściej serwowanym daniem niż barszcz biały (41 proc.).
Co czwarty Polak, który spotkał się z nieprawidłowościami, nie zrobił nic, wiedząc, że umowa, którą podpisał, naruszała jego interesy – wynika z Barometru Providenta przeprowadzonego z okazji Światowego Dnia Konsumenta. W porównaniu z zeszłym rokiem mniej osób, w takiej sytuacji, decyduje się złożyć reklamację.
Patrycja Rogowska-Tomaszycka, członek Zarządu Provident Polska, objęła stanowisko Dyrektora Corporate Affairs na Region Północny. W strukturach grupy International Personal Finance, właściciela największej firmy pożyczkowej w Polsce, będzie odpowiedzialna za realizację strategii wzmacniania regionu północnego, który obejmuje Polskę i Czechy.
W tym roku walentynki planuje obchodzić 39 proc. Polaków. Najpopularniejszymi prezentami dla drugiej połówki będą kwiaty i słodycze. Chętnie spędzimy też walentynkowy wieczór na romantycznej kolacji. Średnio na święto zakochanych wydamy 90 zł. Jednocześnie połowa z nas deklaruje, że 14 lutego jest zwykłym dniem, wynika z cyklicznego badania Barometr Providenta.