Artykuły ze źródła: Provident

tablica szkolna, napis edukacja, banknoty
Edukacja finansowa | Z rynku finansowego

75 proc. Polaków uważa, że edukacja finansowa powinna być obowiązkowa w szkole średniej

Aż dwóch na trzech ankietowanych w ramach badania Kantar wykonanego w czasie REE 2024 na zlecenie IPF Group, właściciela Provident Polska uważa, że wysoki poziom edukacji finansowej chroni przed wykluczeniem finansowym. Nic dziwnego, że większość Polaków uważa, że zagadnienia związane z finansami powinny być poruszane już w szkole, czytamy w informacji prasowej Firmy.

CZYTAJ WIĘCEJ
banknoty 200 zł, świnka skarbonka
Edukacja finansowa | Z rynku finansowego

Umiejętność oszczędzania idzie w parze z wiedzą dotyczącą finansów

Niemal połowa Polaków szacuje, że w przypadku utraty głównego źródła dochodu, zgromadzone fundusze wystarczyłyby im na co najmniej pół roku – wynika z badania Kantar wykonanego na zlecenie IPF Group, właściciela Provident Polska. Odsetek ten wzrasta w przypadku osób, którym na koniec miesiąca na koncie pozostaje pewna niewykorzystana kwota oraz wśród osób systematycznie oszczędzających. Istnieje także widoczny związek oszczędzania z przekonaniem o znajomości produktów i usług finansowych, czytamy w komunikacie prasowym Spółki.

CZYTAJ WIĘCEJ
wyprawka szkolna, przybory, napis Szkoła
Gospodarka | Z rynku finansowego

Na wyprawkę szkolną rodzice i opiekunowie wydadzą średnio 656 zł

Podczas kompletowania wrześniowej wyprawki, polscy rodzice coraz częściej biorą pod uwagę gust dziecka – deklaruje tak ponad 64 proc. osób przepytanych w ramach cyklicznego badania Barometr Providenta. Cena jest dla nich równie ważna, co odzwierciedla przeciętna kwota przeznaczana na wyprawkę szkolną dla jednej pociechy – o 146 zł niższa niż w 2023 roku. W związku z powrotem dzieci do szkoły, w tym roku po raz pierwszy zapytano także o zjawisko hejtu – ponad 85 proc. osób zgadza się ze stwierdzeniem, że hejt jest poważnym problemem w polskich szkołach, czytamy w informacji prasowej Firmy.

CZYTAJ WIĘCEJ
skarbonka-świnka na banknotach
Finanse osobiste | Z rynku finansowego

Barometr Providenta: tylko połowa Polaków ma poduszkę finansową

Choć oszczędza już prawie 80 proc. Polaków, wciąż traktujemy to spontanicznie – co piąta osoba nie posiada żadnej strategii oszczędzania i nieregularnie odkłada różne kwoty, a 22,7 proc. na oszczędności przekazuje środki, które zostaną im na koniec miesiąca. Niezmiennie od kilku lat, najczęściej zbieramy z myślą o czarnej godzinie. Stopniowo zmniejsza się jednak pesymizm Polaków. Gorszych czasów spodziewamy się rzadziej niż w zeszłym roku, coraz częściej odkładamy natomiast na letnie i zimowe podróże, czytamy w informacji prasowej Providenta.

CZYTAJ WIĘCEJ
Paulina Goślińska, Provident Polska
Kadry

Zmiana w zarządzie Provident Polska

16 października ’23 kierownictwo nad Pionem Prawnym i Ładem Korporacyjnym Provident Polska objęła Paulina Gasińska. Będzie ona też pełnić funkcję członkini zarządu. Nowa dyrektor Pionu posiada bogate doświadczenie zawodowe, zdobyte m.in. podczas pracy w sektorze bankowym. Szczególnym zainteresowaniem Pauliny Gasińskiej są zagadnienia związane z kulturą etyczną w podmiotach działających na rynku finansowym.

CZYTAJ WIĘCEJ
Młodzi ludzie ze świnką skarbonką
Finanse osobiste

Młodzi Polacy pozytywnie oceniają swoje finanse, a jak mieszkańcy innych krajów?

Młodzi pozytywnie oceniają swoje finanse i z optymizmem patrzą w przyszłość. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos MORI na zlecenie International Personal Finance, grupy do której należy Provident, 45 proc. przedstawicieli pokolenia Zet (18-25 lat) pochodzących z badanych państw, uważa, że ich sytuacja materialna jest lepsza niż ich rodziców, kiedy byli w tym samym wieku.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły | Finanse osobiste

Wydatki wielkanocne 2019: Polak przeznaczy na organizację świąt średnio 563 złote

Niemal połowa Polaków wyda na święta wielkanocne podobną kwotę jak rok wcześniej. Na ich organizację średnio planujemy przeznaczyć 563 złote. To o 43 złote więcej niż w 2018 roku i jednocześnie o 140 zł więcej niż dwa lata temu – wynika z badania Barometr Providenta. Z deklaracji wynika też, że w tym roku to żurek (60 proc.) będzie częściej serwowanym daniem niż barszcz biały (41 proc.).

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 1