Artykuły ze źródła: Atende

Marcin Petrykowski, prezes zarządu Atende.
Technologie i innowacje

Grupa Atende z rekordowymi wynikami po trzech kwartałach ’23

Grupa Atende, ze spółką Atende na czele, osiągnęła w okresie trzech kwartałów 2023 r. najlepsze wyniki finansowe spośród wszystkich takich okresów w historii, na poziomach przychodów ze sprzedaży, zysku operacyjnego, EBITDA, przed opodatkowaniem i netto. Osiągnięciom sprzyja dobra koniunktura w najważniejszych dla Atende sektorach: operatorów telefonii mobilnej i energetyki, poinformowała Firma.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2022/05

Raport Specjalny | Bezpieczeństwo Banków – Atende SA | Zero trust – najlepsza odpowiedź na wyzwania

Brak zaufania to aktualnie fundament bezpieczeństwa. W wirtualnym, niebezpiecznym świecie znajdziemy mnóstwo zagrożeń, których celem jest kradzież danych lub włamanie do danego systemu informatycznego. Odpowiedzią na aktualne wyzwania branży IT jest filozofia zero trust, która stanowi nowe podwaliny pod budowę bezpiecznych, cyfrowych organizacji XXI w.

CZYTAJ WIĘCEJ
SGB-Bank SA, Bądź eko
Bankowość spółdzielcza

SGB-Bank i Atende wprowadzają trwały nośnik w Grupie SGB

SGB-Bank SA i Atende SA podpisały umowę o współpracy przy wprowadzaniu rozwiązań, które pozwolą bankom spółdzielczym SGB szybciej i sprawniej wdrażać usługę Moje Dokumenty SGB. Nazwa ta określa trwały nośnik w Zrzeszeniu. Wspólna oferta SGB i Atende pozwala realizować obowiązek informacyjny w zakresie zmian regulaminów, tabel opłat i prowizji itp., a także przekazywać klientom banków dokumenty spersonalizowane (zestawienia sald, aktualizację harmonogramu, potwierdzenie transakcji itp.), poinformowali Partnerzy umowy.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/06

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Atende | Blockchain: pewność, wygoda, nowoczesność

Czy ktoś kiedyś widział coś takiego jak „własność” albo „kredyt”? Jedno i drugie to tak naprawdę wirtualne byty. Istnieją one tylko dzięki temu, że ludzie umawiają się, że istnieją. Ich jedyną reprezentacją są dokumenty, w których opisuje się ustalenia dokonane przez strony – to dzięki nim możemy mówić, że jesteśmy właścicielami danej nieruchomości albo wiemy, na jakich warunkach mamy spłacać zaciągnięty kredyt. Nic zatem dziwnego, że dokumenty powinny być trwałe i gwarantować niezmienność swojej zawartości. Na papierze to nie takie trudne, ale w epoce cyfryzacji papier nie spełnia już oczekiwań i potrzebne są nowe rozwiązania – takie jak blockchain.

CZYTAJ WIĘCEJ
chmura obliczeniowa
Komentarze ekspertów | Technologie i innowacje

Cztery etapy, których nie można pominąć w drodze do chmury

Mądre wykorzystanie usług chmurowych jest jednym ze sposobów na cyfrową transformację przedsiębiorstwa. Decydują się na nią organizacje, które poważnie myślą o swoim rozwoju i zdobywaniu przewagi konkurencyjnej. Ale trzeba pamiętać, że transformacja, jak każda zmiana, niesie ze sobą ryzyko niepowodzenia, gdy okaże się, że poniesione przez nas nakłady nie przyniosły oczekiwanych zysków ‒podkreśla Paweł Pętlicki, Cloud Service Manager w Atende SA.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2019/05

Raport Specjalny. Bezpieczeństwo Banków: SIEM i SOAR – złoty tandem dla bezpieczeństw organizacji

Rozwiązania klasy SIEM (Security Information and Event Management) są dziś powszechnie stosowane w dużych organizacjach i coraz częściej wdrażane przez małe i średnie firmy. Pomimo ważnej dla bezpieczeństwa funkcji, jaką spełniają, główną wadą coraz powszechniejszego SIEM-a jest brak możliwości zapewnienia ochrony przed dzisiejszymi nowymi zagrożeniami, przy czasochłonnej i zasobochłonnej ręcznej analizie logów.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2019/05

Technologie: Digitalizacja szansą na zmianę wizerunku i efektywności bankowości spółdzielczej

W dobie internetu, szybkiego przepływu informacji oraz globalizacji usług, banki spółdzielcze stają przed wyzwaniem, którym jest pozyskanie nowego klienta. Najcenniejszego, lojalnego klienta, który zwiąże się z bankiem na lata. Procesu tego nie ułatwia postrzeganie banków spółdzielczych, szczególnie wśród młodych osób, jako banków archaicznych, nastawionych na osoby starsze, gdzie tradycja myli się z zacofaniem.

CZYTAJ WIĘCEJ
Mariusz Madej
Komentarze ekspertów

Tam skarb twój, gdzie serce twoje. Czyli bank w chmurze – tak, ale częściowo

Co leży u podstaw organizacji każdego banku? Oczywiście: pracownicy, kapitał, narzędzia do obsługi klientów. Wreszcie, do poprawnego funkcjonowania organizacji biznesowej, niezbędni są sami klienci. Świadczenie usług finansowych na rzecz różnych organizacji, grup społecznych, jak i pojedynczych osób narzuca na właścicieli banków ogromną odpowiedzialność. Jak realizować te usługi w sposób optymalny?

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 1