Bank i Klient: Coraz lepsze prognozy bankowców
Początek roku okazał się niezwykle korzystny, szczególnie w obszarze indeksów wyprzedzających. Po ponad 10-punktowym wzroście wskaźnika prognozy w styczniu, w lutym wzrósł o kolejne 4,9 pkt.
Początek roku okazał się niezwykle korzystny, szczególnie w obszarze indeksów wyprzedzających. Po ponad 10-punktowym wzroście wskaźnika prognozy w styczniu, w lutym wzrósł o kolejne 4,9 pkt.
W 2016 r. sektor bankowy w Polsce, oprócz wypełniania istotnej roli w finansowaniu gospodarki i inwestycji, dostosowywania się do kolejnych wymogów regulacyjnych i prawnych czy udziału w procesie cyfryzacji państwa musiał mierzyć się z wieloma innymi wyzwaniami. Podatek bankowy, podwyższenie domiarów kapitałowych i dodatkowe koszty wynikające z konieczności wykorzystania części środków Bankowego Funduszu Gwarancyjnego – to tylko niektóre z nich.
Zainaugurowano tegoroczny cykl spotkań Klubu Polska 2025+. W trakcie pierwszego z wydarzeń uhonorowano kolejną grupę zasłużonych pracowników bankowości. Członkowie zarządu Związku Banków Polskich wręczyli im pamiątkowe wyróżnienia z okazji 25-lecia samorządu bankowego w naszym kraju.
W styczniu wzrosły wartości prognoz dla większości monitorowanych obszarów indeksu PENGAB. W przewidywaniach dotyczących sytuacji bankowości w 2017 r. również przeważają oceny pozytywne.
W minionym roku 25-lecie swojego istnienia obchodził Związek Banków Polskich. Zwieńczeniem jubileuszu była uroczysta gala, która odbyła się 5 grudnia 2016 r. w gmachu Filharmonii Narodowej w Warszawie.
PENGAB kolejny raz się obniżył. Złożyły się na to spadki oceny bieżącej i wskaźnika prognoz.
Polski sektor bankowy wspiera gospodarkę na wiele sposobów. Dzięki temu jest ona bezpieczna i może stabilnie się rozwijać.
PENGAB znowu się obniżył. Podobnie jest w przypadku oceny bieżącej oraz indeksu wyprzedzającego.
Decydując się na wybór produktów zarówno oszczędnościowych jak i inwestycyjnych oferowanych przez instytucje finansowe musimy zawsze pamiętać, że perspektywa większych zysków pociąga za sobą również zwiększone ryzyko. Reklamy, które często podkreślają maksymalny zysk, nie zawsze oddają poziom ryzyka związanego z daną inwestycją, a także nie wskazują na możliwości poniesienia ewentualnych strat.