Autor: S

Finanse i gospodarka

„Polscy przedsiębiorcy wobec CSR/Diversity„

taworska.eliza.a.150x175Idea społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility) jeszcze do niedawna traktowana była przez sektor MŚP marginalnie. Wielu przedsiębiorców rozumie CSR jako filantropię, nie zaś świadomy, strategiczny sposób prowadzenia biznesu, ukierunkowany na długoterminowy wzrost wartości firmy. Dlatego warto przyjrzeć się korzyściom płynącym z CSR już na etapie budowania organizacji, tworząc nową wartość.

Finanse i gospodarka

Dlaczego zmieniać sytuacje przed środą?

laidi.ashraf.150x193W środę 25 kwietnia sytuację na rynkach może zdestabilizować decyzja o pojawieniu się dodatkowego „jastrzębia” w gronie członków amerykańskiego Komitetu Otwartego Rynku (FOMC) (obok Jeffrey’a Lacker’a). Do tego momentu inwestorzy przeprowadzający zarówno transakcje algorytmiczne, jak również korzystający ze strategii opartych na wyszukiwaniu miejsc odwrócenia trendu, nie widzą ekonomicznej wartości, która mogłaby dać impuls do przełamania dwutygodniowej konsolidacji kursu EUR/USD oscylującego obecnie w granicach 1,30 – 1,32.

Bankowość

Nie jesteśmy zwolennikami nakładania dodatkowych obciążeń pośrednio na naszych klientów

kolatkowski.andrzej.150x217Prace nad wprowadzeniem opłaty bankowej w Polsce trwają równolegle z pracami nad unijnym podatkiem od transakcji finansowych. Z szacunków Związku Banków Polskich wynika, że jeśli obie opłaty wejdą w życie, będzie to kosztować banki nawet 14 mld zł rocznie. Dlatego bankowcy przestrzegają, że takie obciążenia muszą odbić się na cenach produktów i usług oferowanych klientom.

Finanse i gospodarka

Przedsiębiorcy: konieczna jest zmiana myślenia o promocji gospodarczej Polski

warski.wojciech.150x208Narada kierownictwa 48 obecnie istniejących zagranicznych placówek Ministerstwa Gospodarki – Wydziałów Promocji, Handlu i Inwestycji (WPHI), która odbyła się 2 kwietnia w Warszawie z udziałem wicepremiera Pawlaka, była forum prezentacji nowej koncepcji promocji polskiej gospodarki. Jest to koncepcja koncentracji działań promocyjnych na 15 branżach „eksportowych” – od żywności, przez wyroby jubilerskie po jachty, oraz na rynkach priorytetowych, takich jak: Niemcy, Rosja, Chiny i perspektywicznych: Turcja, Brazylia, Algieria, Kanada, Kazachstan. Koncepcja ta jest dobrym wkładem w szerszą politykę promocyjną. Problem w tym, że takiej szerszej polityki nie ma.

Finanse i gospodarka

Czarna lista barier dla przedsiębiorców z roku na rok dłuższa

mordasewicz.jeremi.a.150xNiejasności podatkowe i nadmierna biurokracja – to problemy, które niezmiennie od kilku lat skutecznie utrudniają przedsiębiorcom życie. Dzięki przyjętym w ubiegłym roku 2 ustawom deregulacyjnym prowadzenie biznesu w Polsce stało się nieco łatwiejsze, ale przedsiębiorcy czekają na kolejne zmiany. – Urzędnicy nie darzą przedsiębiorców zaufaniem – mówi Jeremi Mordasewicz, ekspert PKPP Lewiatan.

STRONA 851 Z 866