Autor: BANK.pl

model-wózek zakupowy na laptopie
Gospodarka

Od kliknięcia do lojalności – subskrypcje nowym narzędziem dla wzrostu e-biznesów

Już 86% Polaków korzysta z internetowych subskrypcji[1]. Ten model zakupów zdążył się zakorzenić w świadomości polskich konsumentów, którzy przyzwyczaili się do cyklicznego opłacania rachunków za dostęp do ulubionych seriali, platform informacyjnych czy oprogramowania. Trend ten rośnie średnio o ponad 100% rocznie w ciągu ostatnich 5 lat m.in. za sprawą wzrostu zaufania Polaków do regulowania płatności kartą płatniczą, czytamy w informacji prasowej Grupy IAI.

Prof. Waldemar Rogowski, BIK, SGH
Z rynku finansowego

W marcu ’25 mniej kredytów, z wyjątkiem gotówkowych

W marcu 2025 r., w porównaniu do marca ub. roku., w ujęciu liczbowym banki i SKOK-i udzieliły więcej tylko kredytów gotówkowych (+29,0%). Pozostałych produktów kredytowych udzieliły mniej: kredytów ratalnych (-33,3%), kredytów mieszkaniowych (-3,6%), kart kredytowych (-6,0%). W ujęciu wartościowym banki i SKOK-i przyznały wyższą wartość zarówno kredytów gotówkowych (+42,1%), jak i kart kredytowych (+3,3%). Ujemną dynamikę wartości odnotowały kredyty ratalne (-14,7%) i kredyty mieszkaniowe (-0,7%).

STRONA 77 Z 1766