Autor: mb

Loteria BPS i Visy
Bankowość spółdzielcza

Do 31 stycznia ’25 trwa loteria Grupy BPS i Visy ze świątecznymi prezentami dla klientów

W Bankach Spółdzielczych Grupy BPS i Banku BPS trwa „Świąteczna loteria”. Dzięki współpracy z Visa, jednym ze światowych liderów płatności cyfrowych, do wygrania jest ponad 500 różnych sprzętów gospodarstwa domowego i elektronika, a nagrodą główną jest samochód. Całkowita wartość puli nagród wynosi blisko 300 tys. zł, poinformował Bank.

kobieta w prywatnej klinice
Z rynku finansowego

Program VeloKorzyści rozszerzony o pakiet medyczny

Dostęp do lekarza i badań specjalistycznych to jedna z największych wartości dla 7 na 10 osób. Tak wynika z badania Allianz Partners, nowego partnera VeloBanku. Odpowiedzią na te oczekiwania jest udostępnienie klientom Banku Pakietu Medycznego, oferowanego m.in. w ramach programu lojalnościowego VeloKorzyści. Najbardziej aktywni klienci mają szansę otrzymać Pakiet Medyczny w wersji indywidualnej z dostępem do lekarzy aż 25 specjalizacji całkowicie za darmo. Ubezpieczenie obejmuje także badania diagnostyczne oraz nielimitowane teleporady z internistą i pediatrą, poinformował Bank.

logo Lenovo na budynku
Kadry

Matt Dobrodziej nowym prezesem Lenovo EMEA

Lenovo mianował Matta Dobrodzieja na stanowisko prezesa regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) ze skutkiem natychmiastowym. Matt Dobrodziej wnosi ze sobą bogate doświadczenie i wizjonerskie podejście, zdobyte podczas pełnienia strategicznych funkcji w Lattice Semiconductor jako wiceprezes korporacyjny oraz niemal dekady pracy w AMD, gdzie zarządzał globalnymi klientami strategicznymi. Jego kompetencje przyczynią się do dalszego rozwoju i transformacji Lenovo na jednym z najbardziej dynamicznych rynków na świecie, czytamy w informacji prasowej Lenovo.

kobieta przy laptopie, wirtualny obraz chmury IT
Z rynku finansowego

Branża IT z długami w wysokości 320 mln zł w III kwartale ‘24

Od lat branża IT postrzegana jest jako stabilny sektor, notujący wzrosty i oferujący dobre perspektywy zawodowe. Aż 51 proc. Polaków uważa, że firmy IT gwarantują najbardziej atrakcyjne miejsca pracy . Choć według analityków globalne wydatki na IT miały w 2024 roku osiągnąć aż 5,1 biliona dolarów , to na polskim rynku sektor ten nadal odczuwa skutki inflacji i stoi przed wieloma wyzwaniami, które wynikają z dynamicznego rozwoju technologii oraz zmieniających się warunków rynkowych. Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz bazy informacji kredytowych BIK wynika, że na koniec września firmy świadczące usługi związane z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki, miały zaległe zobowiązania na 320 mln zł.

wirtualny ekran z napisem AI, obraz wirtualnego mózgu,
Technologie i innowacje

Konfederacja Lewiatan o uprawnieniach nowej Komisji d/s AI

Zakończyły się konsultacje społeczne Aktu w sprawie sztucznej inteligencji (AI Act) – projektu ustawy regulującej wykorzystanie i rozwój tej technologii w Polsce. Konfederacja Lewiatan docenia ambicje Ministerstwa Cyfryzacji, aby Polska dołączyła do grona państw członkowskich wdrażających unijny akt jako pierwsze. Eksperci Lewiatana podkreślają jednak, że wiele zaproponowanych zapisów wymaga dalszej dyskusji i analizy, np. zakres kompetencji nowego krajowego organu nadzorczego, czy obszar przetwarzania przez niego danych, czytamy w informacji prasowej Lewiatana.

mężczyzna z pustym koszykiem na zakupy, sklep
Gospodarka

Tylko 11% firm handlowych prognozuje większą sprzedaż pod koniec roku

Subindeks Barometru EFL dla handlu na ostatni kwartał tego roku wyniósł 49 pkt., o 1,3 pkt. więcej niż kwartał wcześniej. Jest to najwyższy wynik tego sektora od roku (w IV kwartale 2023 – 49,7 pkt.), jednak wśród firm handlowych więcej jest pesymistów niż osób optymistycznie patrzących w przyszłość. Tylko 11% liczy na większe przychody w IV kwartale, podczas gdy 16% prognozuje ich spadek. O większych inwestycjach myśli zaledwie 4% respondentów, a 13% spodziewa się ich spadku, czytamy w informacji prasowej EFL.

Mastercard wraz z partnerami rozszerza dostępność Click to Pay w polskich e-sklepach
Bezgotówkowo

Mastercard wraz z partnerami rozszerza dostępność Click to Pay w polskich e-sklepach

Click to Pay, czyli nowy, globalny standard płatności kartą w Internecie, jest dostępny w coraz większej liczbie polskich sklepów internetowych. Dzięki współpracy z Mastercard, firmy takie jak Autopay, PayU, Przelewy24 oraz Tpay, obsługujące płatności online w polskim e-commerce, wdrożyły Click to Pay i udostępniają go swoim klientom – platformom i sklepom prowadzącym działalność w Internecie, czytamy w informacji prasowej Mastercard.

STRONA 61 Z 344