Autor: Fundacja Polska Bezgotówkowa

Płatność kartą w terminalu POS
Bezgotówkowo | Multimedia

Polska Bezgotówkowa: już ponad ćwierć miliona terminali zainstalowanych w ramach Programu

Fundacja Polska Bezgotówkowa poinformowała, że pod koniec stycznia 2020 roku liczba terminali do obsługi płatności bezgotówkowych zainstalowanych w ramach Programu Polska Bezgotówkowa na terenie całego kraju przekroczyła 250 tys. Aż 65% z nich znajduje się w ośrodkach poniżej 100 tys. mieszkańców, dzięki czemu osoby zamieszkujące wsie i mniejsze miasteczka zyskują większą swobodę wyboru środka płatności.

CZYTAJ WIĘCEJ
Wykresy gospodarcze
Bezgotówkowo | Gospodarka

Dynamiczny Indeks Konsumpcji po raz drugi: konsumpcja trzyma się dobrze

Polityka Insight we współpracy z Fundacją Polska Bezgotówkowa opracowała Dynamiczny Indeks Konsumpcji (DIK) – nowatorski wskaźnik mierzący koniunkturę konsumencką na podstawie kwartalnych danych o liczbie i wartości transakcji bezgotówkowych zbieranych przez FPB. Opublikowany po raz drugi wskaźnik pokazuje, że konsumpcja trzyma się mocno mimo spowolnienia.

CZYTAJ WIĘCEJ
Karty płatnicze
Bankowość spółdzielcza | Bezgotówkowo

Popularność nowoczesnych form płatności rośnie nie tylko w miastach. Wsie przekonują się do obrotu bezgotówkowego

Rosnąca popularność nowoczesnych form płatności jest szczególnie widoczna w dużych miastach. Jednak jak się okazuje, w przypadku gmin wiejskich i mniejszych miejscowości dynamika rozwoju obrotu bezgotówkowego stopniowo wzrasta. Potwierdzają to wyniki kolejnego etapu badania „Białe plamy w akceptacji kart płatniczych a wykluczenie finansowe”, opublikowanego przy okazji kampanii informacyjnej „Warto Bezgotówkowo”.

CZYTAJ WIĘCEJ
Terminal płatniczy
Bezgotówkowo | Gospodarka | Technologie i innowacje

Program Polska Bezgotówkowa zmienia polski rynek płatności

Obrót bezgotówkowy wpływa na detalistów (nowe formy obsługi klientów, nowy model biznesowy), na konsumentów (rozwijająca się sieć urządzeń do płatności bezgotówkowych), na banki (nowe modele lojalizowania przedsiębiorców przyjmujących płatności) i oczywiście również na agentów rozliczeniowych (nowe kanały sprzedaży, nowi partnerzy handlowi, nowe usługi dla detalistów) – piszą dla portalu aleBank.pl Zbigniew Wiśniewski, Wiceprezes Zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa i Monika Grabowska, Dyrektor ds. Sprzedaży i Produktów Fundacji Polska Bezgotówkowa.

CZYTAJ WIĘCEJ
Logo Fundacji Polska Bezgotówkowa
Z rynku finansowego

Program Polska Bezgotówkowa startuje z nową ogólnopolską kampanią reklamową

Fundacja Polska Bezgotówkowa wystartowała z jesienną, ogólnopolską kampanią reklamową, której celem jest dalsze informowanie społeczeństwa o korzyściach, jakie niesie za sobą Program Polska Bezgotówkowa oraz zachęcenie przedsiębiorców i instytucji sektora publicznego do otwarcia się na płatności bezgotówkowe. Kampania będzie realizowana za pomocą wielu kanałów komunikacyjnych takich jak telewizja, radio, prasa i Internet.

CZYTAJ WIĘCEJ
Dr Paweł Widawski, Fundacja Polska Bezgotówkowa
BANK 2019/08

Raport Specjalny. Polska Bezgotówkowa: Dziś pracujemy nad bezgotówkowym jutrem

Ponad półtora roku temu rozpoczęliśmy wdrażanie Programu Polska Bezgotówkowa – projektu wyjątkowego w skali globalnej nie z uwagi na jego innowacyjność technologiczną czy produktową (np. w postaci wsparcia dla rozwiązań softPOS), lecz ze względu na jego unikatowość organizacyjną. Dzięki dobrze pojętej współpracy Polska w szybkim tempie dogoniła bowiem inne kraje w rozwoju obrotu bezgotówkowego, a w szczególności sieci akceptacji. Za tym sukcesem stoi wielu interesariuszy reprezentujących różne strony rynku, banki, agentów rozliczeniowych oraz wydawcy kart. Projekt wsparło też państwo.

CZYTAJ WIĘCEJ
Raport Specjalny
BANK 2019/08

Raport Specjalny. Polska Bezgotówkowa: Efekty godne pochwały

Fundacja Polska Bezgotówkowa stawia sobie za cel upowszechnienie i promocję obrotu bezgotówkowego w Polsce. Jej działania służyć mają rozbudowie i poszerzaniu sieci akceptantów elektronicznych instrumentów płatniczych w punktach handlowo-usługowych, urzędach, instytucjach publicznych itp. Ale też podniesieniu świadomości i wiedzy obywateli o mechanizmach obrotu bezgotówkowego, regułach jego bezpieczeństwa i zasadach ekonomii. Ważnym elementem jest również promocja innowacji technologicznych wspierających obrót bezgotówkowy.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 6 Z 7