Autor: aleBank.

Torba na zakupy z napisem: Black Friday
Artykuły | Firma

Jak firmy mogą utrzymać klientów po Black Friday, Cyber Monday i Świętach Bożego Narodzenia?

Listopad i grudzień to miesiące, w których działy marketingu i sprzedaży pracują na najwyższych obrotach. Black Friday, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia to dla biznesu okazje do zwiększenia przychodów. Mimo że firmy nie dysponują jeszcze dokładnymi danymi, jak podaje serwis rabatowy picodi.com, w tym roku podczas „Czarnego Piątku” Polacy mogli wydać ponad 2 mld zł, co jest rekordowym wynikiem.

CZYTAJ WIĘCEJ
Stos pieniędzy na tle mężczyzny liczącego na kalkulatorze
Firma

Ustawa antyzatorowa batem na nieterminowych płatników? Od stycznia kary finansowe

Polskie firmy czekają na zapłacenie wystawionej faktury średnio 3 miesiące i 25 dni. To nieco krócej niż w poprzednim kwartale, ale dla wielu przedsiębiorstw zatory w płatnościach stanowią barierę w prowadzeniu działalności – wynika z badań Krajowego Rejestru Długów i Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. Ustawa antyzatorowa, która wchodzi w życie od stycznia, ma ograniczać skalę zjawiska. Obok skrócenia terminów na zapłatę faktur wprowadza też tzw. ulgę na złe długi w podatku PIT i CIT oraz obowiązek raportowania praktyk płatniczych, który obejmie największe firmy. Kolejna duża zmiana to uprawnienie UOKiK do karania przedsiębiorstw generujących największe zatory płatnicze.

CZYTAJ WIĘCEJ
Płatności bezgotówkowe
Bezgotówkowo | Finanse osobiste

Jak płacimy rachunki? 85 proc. Polaków robi to elektroniczne, co szósty nadal na poczcie

W ciągu ostatnich czterech lat znacznie wzrosło zainteresowanie elektronicznymi formami płatności. W ten sposób swoje należności reguluje 85 proc. konsumentów – wynika z badania Autopay Research „Jak płacimy rachunki”. To dla nich przede wszystkim duża wygoda. Tym bardziej że dostawcy usług oferują swoim konsumentom wiele możliwości płacenia online. Co szósty Polak opłaca swoje rachunki na poczcie lub w punktach dostawców usług.

CZYTAJ WIĘCEJ
Kłódka symbolizująca cyberbezpieczeństwo i haker
Cyberbezpieczeństwo | Firma | Raporty

Cyberbezpieczeństwo i robotyka kluczowe dla rozwoju polskich firm. Raport HSBC Navigator

Dla co 4-tej firmy zarówno w Polsce, jak i na świecie technologie bezpieczeństwa danych są najważniejsze w ich rozwoju w perspektywie najbliższych pięciu lat – wynika z raportu „Navigator – now, next and how for business” przygotowanego przez HSBC. Z kolei rozwiązania oparte o sieć 5G są istotne dla 25% badanych globalnie i 17% w Polsce.

CZYTAJ WIĘCEJ
Symbol samochodu elektrycznego na tle pieniędzy
ESG

Zakup samochodu elektrycznego w Polsce nie jest jeszcze opłacalny?

Wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych napędzają na razie głównie klienci flotowi i sektor publiczny, bo zainteresowanie klientów indywidualnych jest znikome. Obok ograniczonych zasięgów i braku infrastruktury główną barierą wciąż pozostaje dla nich wysoka cena elektryków, które są nawet dwukrotnie droższe od konwencjonalnych aut. Niższe koszty eksploatacji i oszczędność na paliwie nie zawsze wyrównują tę różnicę, więc z czysto matematycznego punktu widzenia nie będzie to zakup opłacalny. Jak wynika z badań PSPA, żeby kierowcy realnie brali pod uwagę taki zakup, ceny elektryków muszą spaść o co najmniej 35 proc.

CZYTAJ WIĘCEJ
Open banking
Cyberbezpieczeństwo

Prognoza cyberzagrożeń na 2020 rok: wzrośnie ryzyko związane z otwartą bankowością

Przedsiębiorstwa będą musiały stawić czoła rosnącemu ryzyku związanemu z chmurą i łańcuchem dostaw, wynika z prognoz firmy Trend Micro na 2020 rok. Rosnąca popularność środowisk chmurowych i DevOps, z jednej strony zwiększa sprawność biznesową różnego typu przedsiębiorstw, w tym produkcyjnych, z drugiej zaś naraża je na ryzyko ataków z zewnątrz. Przewiduje się też zwiększone ryzyko ataków na otwartą bankowość po wejściu w życie dyrektywy PSD2.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 493 Z 907