Autor: AB

Pusty portfel, kalkulator i rachunki
Firma

Jak zadłużona firma może usunąć dane z rejestru BIG?

Osoby prywatne i firmy, które nie spłacają terminowo swoich zobowiązań mogą zostać wpisane do rejestrów prowadzonych przez Biura Informacji Gospodarczej. Korzystają z nich np. banki i firmy telekomunikacyjne, dlatego trafienie do takiego wykazu dłużników może przysporzyć nam problemów z zaciągnięciem kredytu lub podpisaniem umowy na abonament telefoniczny. Kiedy i jakie zadłużenia zgłaszane są do BIG oraz co zrobić, aby usunąć je z rejestru?

CZYTAJ WIĘCEJ
Koszyk wypełniony zakupami w sklepie
Gospodarka

Koronawirus w Polsce. Stracimy na nieprzemyślanych zakupach żywności

Ani rosnące ceny, ani liczne kampanie społeczne i działania branży handlowej nie pomagają. Z powodu nietrafionych zakupów, w tym marnotrawstwa żywności, 44 proc. Polaków traci co miesiąc do 200 zł, a co dziesiąty rodak jeszcze więcej – wynika z badania przeprowadzonego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Niektórzy z myślą o zabezpieczeniu się na wypadek epidemii koronawirusem znów ruszyli na duże spożywcze zakupy.

CZYTAJ WIĘCEJ
Plik banknotów - polskie złote
Finanse osobiste

Polacy spóźniają się ze spłatą pożyczek i alimentów. Dlaczego?

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Związku Przedsiębiorstw Finansowych wynika, że ponad 40 proc. Polaków spóźnia się z regulowaniem swoich zobowiązań (np. rat kredytów, pożyczek, alimentów, opłat za mieszkanie czy telefon). Co 5 osoba w naszym kraju przyznaje, że nie będzie spłacać zobowiązań, bo inni też nie spłacają. Dlaczego rodacy nie regulują należności w terminie i jak to tłumaczą?

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/03

Raport Specjalny. Horyzonty Bankowości 2020. Finanse: Konsolidacja tylko na receptę

Jeżeli zdecydujemy się ściągnąć polityczną otulinę, może okazać się po pierwsze, że konsolidacja sektora bankowego postępuje nie tylko nad Wisłą i po drugie, że w tym procesie nie zawsze trzeba dopatrywać się samych złych intencji. Chyba że sama konsolidacja przybiera wyłącznie narodowy kierunek, zmierzając tym samym do skupienia instytucji finansowych w rękach państwa.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2020/03

Raport Specjalny. Horyzonty Bankowości 2020. Finanse – VSoft SA: Zarządzanie procesami w banku – wspiera czy przeszkadza we wprowadzaniu zmian w organizacji nastawionej na cel

Jest wiele definicji zarządzania procesami w banku, jednak według firmy technologicznej, takiej jak nasza, aby prawidłowo zrozumieć jak zbudowana jest struktura procesów oraz jaka rola jest za nią odpowiedzialna, kluczowe jest odniesienie się do opisu zasad „panujących” w konkretnym banku. Z naszej perspektywy najlepiej, kiedy to zarządzanie skupia się na koncentracji kluczowych działań w organizacji właśnie przez pryzmat procesów.

CZYTAJ WIĘCEJ
Chmura obliczeniowa, cloud computing
Technologie i innowacje

Chmura obliczeniowa w 2020 roku: Internet Rzeczy i sztuczna inteligencja zwiększą poziom zaawansowania cyberataków

Współczesne chmury korporacyjne wciąż się rozwijają, a przedsiębiorstwa muszą rozwijać się razem z nimi, adoptując model chmury nowej generacji, które zaprojektowano z myślą o obsłudze nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, Blockchain, Internet Rzeczy i analizy przeprowadzane w czasie rzeczywistym.

CZYTAJ WIĘCEJ
Plik polskich banknotów
Artykuły | Rynek pracy

Zmiany w prawie pracy w 2020 roku: czy są szanse na wcześniejsze emerytury?

2019 rok obfitował w wiele zmian w zakresie przepisów kadrowo płacowych. Dla pracodawców największym problemem było narzucone przez ustawodawcę tempo ich wprowadzania. Przedsiębiorstwa miały ograniczony czas, aby dostosować się do nowo ustanowionych regulacji, co punktowo zwiększało obciążenie wewnętrznych działów kadr. Na 2020 rok nie ma jeszcze oficjalnie potwierdzonych zmian, ale media już o nich spekulują, m.in. o pełnym ozusowaniu wszystkich umów zleceń czy wcześniejszej emeryturze, po 35 latach pracy.

CZYTAJ WIĘCEJ
SZTUCZNA INTELIGENCJA
Cyberbezpieczeństwo

AI w służbie branży finansowej: czy zaciągnięcie pożyczki będzie bezpieczniejsze?

Liderami w wykorzystywaniu sztucznej inteligencji w biznesie są branże: finansowa,
hi-tech i telekomunikacja. Sztuczna inteligencja pozwala nie tylko na szybką analizę potrzeb klienta i dopasowanie najlepszej oferty. Dzięki AI firmy mogą mieć niższe koszty obsługi, wyższe przychody, sprawniejsze procesy i wyższą jakość. A to gwarantuje budowanie pozytywnych doświadczeń klienta. Czy naprawdę?

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 4 Z 77