Autor: AW

BANK 2021/07

Bankowość i Finanse | User Experience – debata redakcyjna | Same innowacje nie wystarczą, by zbudować trwałe relacje z klientem

Budowa pozytywnego doświadczenia klienta rynku finansowego determinowana jest nie tylko dysponowaniem przez dostawców usług zaawansowanymi rozwiązaniami IT. Aby sprostać konkurencji fintechów i bigtechów, banki powinny dostarczyć klientowi spersonalizowaną ofertę, optymalnie wykorzystując posiadane zasoby. Niezbędne wydaje się również komunikowanie wartości, z jakimi utożsamia się dany podmiot, co we współczesnym świecie nabiera coraz większego znaczenia.

BANK 2021/07

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie | Także w cyfrowym świecie istotne są responsywność i podmiotowe traktowanie klienta

Dr. hab. Lech Kurkliński
profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, dyrektor ALTERUM Ośrodka Badań i Analiz Systemu Finansowego, w swej pracy znakomicie łączy teorię z praktyką. Zapewne dlatego podejmuje starania na rzecz optymalizacji procesów zarządczych w bankowości z wykorzystaniem instrumentów technologii cyfrowych.
Rozmawiali z nim Maciej Małek i Karol Mórawski.

BANK 2021/07

Wydarzenia i Opinie | Kongres Gospodarki Elektronicznej | Jeśli chcemy się rozwijać, musimy inwestować w kompetencje

Wyznacznikiem przejścia gospodarki w fazę 4.0 będzie postępująca automatyzacja, jednak to nie wybór zaawansowanych rozwiązań IT będzie głównym wyzwaniem dla przedsiębiorstw. – Robota można nabyć w pięć minut, człowieka tak szybko się nie wykształci – wskazał prof. dr hab. Wojciech Cellary podczas tegorocznego Kongresu Gospodarki Elektronicznej (KGE). To konkluzja o tyle optymistyczna, że wbrew scenariuszom z literatury science fiction, roboty nie wyeliminują doświadczonych fachowców.

Gospodarka

Czy Unia Europejska zmieni przepisy dotyczące nieregulowanych kredytów?

Jedną z najbardziej prawdopodobnych konsekwencji pandemicznego kryzysu może być wzrost kredytów nieregularnych w bankowych portfelach. Władze wspólnotowe podjęły działania legislacyjne w celu stworzenia przepisów, pozwalających na ograniczenie skali tego zjawiska, między innymi poprzez wdrożenie mechanizmu w pewnym stopniu przypominającego bankowy tytuł egzekucyjny. Równocześnie jednak procedowane są rozwiązania, zwiększające ochronę kredytobiorców będących konsumentami.

STRONA 259 Z 1053