Autor: Santander Consumer Bank / SCB

Jasno o finansach
Edukacja finansowa | Z rynku finansowego

Santander Consumer Bank rusza z kampanią edukacyjną o finansach

Swoją kampanię Santander Consumer Bank kieruje do różnych pokoleń Polaków. Działania zorientowane są na trzech kategoriach tematycznych, od edukacji finansowej dzieci i rodziców, przez zarządzanie domowym budżetem, po finanse na emeryturze. W ramach kampanii bank uruchomił specjalną witrynę #JasnoOFinansach, gdzie zainteresowani będą mogli zapoznać się z przygotowanym przez niego raportem „Czy pandemia zmieniła podejście Polaków do świadomości finansowej?”, wystąpieniami video znanych ekspertów oraz e-bookiem edukacyjnym. Celem przedsięwzięcia jest zachęcenie Polaków do poszerzania swojej wiedzy o finansach.

CZYTAJ WIĘCEJ
Kobieta w maseczce trzymająca pieniądze
Finanse osobiste

W czasie pandemii bardziej kontrolujemy domowe budżety; uważamy, że nasze finanse pogarszają się

Santander Consumer Bank postanowił zapytać Polaków, jak oceniają stan swoich portfeli w perspektywie ostatniego roku. Chociaż przedłużająca się sytuacja epidemiologiczna obeszła się dobrze z większością z nich, aż 40 proc. ankietowanych zadeklarowało, że ich finanse uległy pogorszeniu. Najbardziej narzekają na to najmłodsi badani w wieku 18 ‒ 29 lat, mieszkańcy wsi i zarabiający od 2 000 do 2 999 zł na rękę, czytamy w komunikacie Banku.

CZYTAJ WIĘCEJ
Badanie Santander Consumer Bank dotyczące komunikacji z bankiem
Finanse osobiste | Z rynku finansowego

Polacy oczekują od banków prostej i zrozumiałej komunikacji, badanie Santander Consumer Bank

Z badania przeprowadzonego przez Experience Institute na 1000 klientów Santander Consumer Banku wynika, że aż 98 proc. respondentów uważa, że instytucja, która komunikuje się w prosty i zrozumiały sposób wzbudza większe zaufanie oraz że chętniej skorzystałoby z usług banku, który posługuje się prostym językiem. Takie podejście do komunikacji oszczędza klientom czas, pozwala podejmować bardziej świadome i samodzielne decyzje, porównywać oferty oraz tworzy poczucie otwartej i bliskiej relacji. Od wielu instytucji wymaga jednak wysiłku i kompleksowego podejścia do wprowadzenia zmiany.

CZYTAJ WIĘCEJ
Badanie „Polaków Portfel Własny”
Finanse osobiste

W jaki sposób najczęściej załatwiamy formalności bankowe?

Na potrzeby najnowszego raportu z serii „Polaków Portfel Własny”, Santander Consumer Bank postanowił zbadać, w jaki sposób najczęściej załatwiamy formalności bankowe oraz co jest dla nas ważne przy zawieraniu umów finansowych na odległość. Jak się okazuje, mimo że na ogół chętnie i często korzystamy z aplikacji mobilnych, zwłaszcza wykonując różne transakcje, jak np. płatności za zakupy, połowa Polaków wskazała, że same kwestie formalne częściej załatwia jednak przez bankowość internetową. Z kolei młode osoby i w tym celu najczęściej sięgają po aplikacje mobilne (13,9 proc. w grupie 18-29 latków). Z kolei przy podpisywaniu umów finansowych przez internet Polacy cenią sobie przede wszystkim możliwość pozostania w domu (26,2 proc.) i oszczędność czasu (25,2 proc.).

CZYTAJ WIĘCEJ
Zakupy online
Finanse osobiste

Santander Consumer Bank: w wyniku pandemii już niemal 70 proc. Polaków kupuje online

Pandemia koronawirusa doprowadziła do znaczącego wzrostu zakupów w kanale online. Według danych zebranych przez PwC, w 2020 roku miał on 14 proc. udziału w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce. Wzrost ten doskonale obrazuje też najnowsze badanie Santander Consumer Banku. Według ankiety przeprowadzonej na potrzeby raportu „Polaków Portfel Własny: nowa normalność”, już niemal 70 proc. Polaków z różnych grup wiekowych kupuje przez internet. W ciągu kilku ostatnich miesięcy najczęściej zamawialiśmy w ten sposób książki (35,7 proc.), ubrania (35,6 proc.), posiłki z restauracji (29,5 proc.) oraz elektronikę (23,1 proc.).

CZYTAJ WIĘCEJ
Oszczędności Polaków
Finanse osobiste

Santander Consumer Bank: co trzeci Polak nie ma oszczędności

Z badania Santander Consumer Banku przeprowadzonego na rzecz raportu „Polaków portfel własny: nowa normalność” wynika, że aż 72 proc. z nas ocenia swoją obecną sytuację finansową jako dobrą. Dowodzi to tego, że mimo zawirowań w gospodarce wywołanych przez koronawirusa, większość Polaków nie odczuła pogorszenia stanu swoich domowych budżetów. Mamy jednak poważne problemy z ich planowaniem. Według badania banku co trzeci Polak nie posiada żadnych oszczędności, a poduszka finansowa większości z nas kończy się na kwocie dwukrotnie lub trzykrotnie przekraczającej miesięczne wynagrodzenie.

CZYTAJ WIĘCEJ
rowerzysta i osoba na hulajnodze na ścieżce rowerowej
Z rynku finansowego

Hulajnogi elektryczne pokonały rowery, klienci kupują ich coraz więcej online, na raty

Santander Consumer Bank postanowił sprawdzić, jak wygląda zainteresowanie rowerami i hulajnogami elektrycznymi kupowanymi na raty w kanale online. Jak się okazuje, sprzedaż rowerów w maju spadła o 38 proc., w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Natomiast mimo zmiany przepisów, w 2021 roku z miesiąca na miesiąc rośnie zainteresowanie hulajnogą elektryczną. Ilość osób kupujących ją na e-raty wzrosła o 44 proc., w okresie od marca do maja 2021 roku.

CZYTAJ WIĘCEJ
Finanse Polaków
Finanse osobiste

Pandemia oszczędziła portfele Polaków? Santander Consumer Bank: większość dobrze ocenia stan swoich finansów

Santander Consumer Bank postanowił sprawdzić, jak Polacy oceniają stan swoich portfeli po roku z pandemią koronawirusa. Jak się okazuje, wbrew niestabilnej sytuacji gospodarczej wywołanej ograniczeniem, a w wielu przypadkach czasowym zamknięciem działalności wielu branż, większość z nas jest zadowolona ze swoich domowych budżetów. Aż 72 proc. ankietowanych oceniło swoją sytuację finansową jako dobrą, a 8 proc. nawet jako bardzo dobrą. Sytuacja nie jest jednak usłana różami. Co czwarty z nas narzeka na to, że pandemia przyczyniła się do tego, że jego budżet uległ pogorszeniu.

CZYTAJ WIĘCEJ
Bezpieczne płatności bezgotówkowe
Bezgotówkowo | Cyberbezpieczeństwo

Santander Consumer Bank: jak bezpiecznie i bezgotówkowo płacić za zakupy?

Pomajówkowe złagodzenie obostrzeń oznacza, że część z nas ponownie uda się na zakupy do galerii handlowych. Z kolei ci, których pandemia przyzwyczaiła do załatwiania swoich potrzeb w sieci, zasiądą przed ekranami komputerów i smartfonów w poszukiwaniu najlepszych wiosennych promocji. Na jednych i drugich czyhają jednak niebezpieczeństwa związane z możliwością wyłudzenia pieniędzy przez osoby trzecie. Jak bezpiecznie płacić za zakupy bez użycia gotówki? Na to pytanie odpowiadają eksperci Santander Consumer Banku.

CZYTAJ WIĘCEJ
Subskrypcja usług cyfrowych
Finanse osobiste

W dobie pandemii koronawirusa subskrypcje usług cyfrowych podbijają serca i portfele Polaków

Jak wynika z raportu „Polaków portfel własny – zakupy w dobie pandemii” przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku, już niemal połowa z nas korzysta z różnego rodzaju usług subskrypcyjnych. Największą popularnością cieszą się platformy umożliwiające oglądanie filmów i seriali np. Netflix czy HBO GO (35 proc.). Co ósmy Polak posiada też dostęp do serwisu streamingowego z muzyką m.in. Spotify, Tidal (12 proc.). Z kolei 9 proc. ankietowanych korzysta w ten sposób z narzędzi do pracy, nawigacji czy aplikacji do obróbki zdjęć.

CZYTAJ WIĘCEJ
Kobieta w maseczce ochronnej robiąca zakupy online
Bezgotówkowo

W czasie pandemii koronawirusa co trzeci z nas częściej kupuje online, rośnie popularność BLIKA

Jak wynika z badania Santander Consumer Banku, pandemia koronawirusa i obostrzenia dotykające sklepów stacjonarnych doprowadziły do tego, że już co trzeci Polak częściej niż wcześniej robi zakupy przez internet (36 proc.). Wśród nich jest najwięcej osób przed 30. rokiem życia (60 proc.). Z kanału online w obecnej sytuacji epidemiologicznej częściej korzysta również co dziesiąty senior w wieku 60-69 lat.

CZYTAJ WIĘCEJ
Kobieta niosąca torby z zakupami
Finanse osobiste

Santander Consumer Bank: tylko 27 proc. Polaków w tym roku weźmie udział w poświątecznych wyprzedażach

Santander Consumer Bank zapytał Polaków, czy zamierzają wziąć udział w poświątecznych wyprzedażach, trwających do końca stycznia. U większości nie budzą one takiego entuzjazmu jak w poprzednich latach. Pandemia sprawiła, że tylko 27 proc. Polaków zamierza tej zimy szukać okazji cenowych, a niemal co piąty z nas udałby się w tym celu do sklepu stacjonarnego, o ile obecne obostrzenia w handlu zostaną zniesione.

CZYTAJ WIĘCEJ
Santander Consumer Bank
Z rynku finansowego

Santander Consumer Bank: nowe, wyższe zwroty za wybrane zakupy dla posiadaczy Visa TurboKARTY

We wrześniu zmieniły się zasady sprzedaży premiowej Visa TurboKARTY, której wydawcą jest Santander Consumer Bank – bank od kredytów. Dzięki nowemu programowi „Zakupy z premią” posiadacze tej karty kredytowej otrzymują w kraju i za granicą aż 5 proc. zwrotu w samodzielnych myjniach samochodowych, 3 proc. w restauracjach, kawiarniach lub fast foodach oraz 1 proc. moneyback za paliwo i inne zakupy na stacjach.

CZYTAJ WIĘCEJ
Logowanie do banku na telefonie komórkowym
Bezgotówkowo | Cyberbezpieczeństwo | Finanse osobiste

Bankowanie i zakupy online: 12,2 proc. Polaków loguje się do swojego banku za pomocą telefonu, najbezpieczniejsze smartfony młodych

Polacy coraz chętniej wykorzystują smartfony zarówno w kwestiach związanych z finansami jak i do e-zakupów. Co dziesiąty z nas (9,6 proc.) płaci telefonem w sklepach stacjonarnych, a niemal tyle samo loguje się za jego pomocą do bankowości internetowej (12,2 proc.) – wynika z badania Santander Consumer Banku – banku od kredytów, zrealizowanego na potrzeby raportu,,Polaków portfel własny: wiosenne wyzwania”.

CZYTAJ WIĘCEJ
koronawirus pieniądze
Finanse osobiste

Pandemia COVID-19 zmieniła plany finansowe Polaków: bez wyjazdów i remontów

Prawie połowa Polaków (44 proc.) z powodu koronawirusa odłożyła już swoje plany wakacyjne, a co trzeci (32,8 proc.) rezygnuje na razie z krótszych wyjazdów weekendowych, takich jak majówka czy Boże Ciało i przekłada je na drugą połowę roku – wynika z badania opinii przeprowadzonego na potrzeby najnowszego raportu Santander Consumer Banku „Polaków portfel własny: wiosenne wyzwania”.

CZYTAJ WIĘCEJ
Logo Santander Consumer Bank
Artykuły | Gospodarka

Czy nawet po pandemii COVID-19 pozostaniemy „zdalnym społeczeństwem”?

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Bank wynika, że prawie połowa z nas (45 proc.) uważa obecny stan gospodarki za zły, a ponad 70 proc. spodziewa się dalszego pogorszenia. Jedynie 39 proc. Polaków ocenia stan swoich finansów jako bardzo dobry, natomiast aż 48 proc. przewiduje, że ich sytuacja materialna ulegnie pogorszeniu w ciągu kolejnego półrocza.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 2 Z 3