Autor: AW

BANK 2021/12

Od Wydawcy | Niech spełnią się wyłącznie optymistyczne prognozy

Paweł Minkinaredaktor naczelny W roku ubiegłym naturalnym tematem przewodnim przekładającym się na realia gospodarcze był rozwój i skutki pandemii. W mijającym roku prócz skutków ekonomicznych wirusa COVID-19 dołączył nowy problem nienotowany w gospodarce krajowej i europejskiej od wielu lat – był nim wzrost wskaźnika cen. O ile pandemia bezsprzecznie w ekonomii okazała się swoistym czarnym łabędziem zmieniającym zasady gry, to już o inflacji […]

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Wywiad Miesiąca | Branża bankowa w Polsce jest bardzo nowoczesna

Mocno wierzę, że ważny jest kontakt z człowiekiem, ale nie musi on mieć charakteru bezpośredniego, fizycznego, mogą to być cyfrowe produkty, w których będzie dostępny człowiek jako doradca. Jeżeli te produkty będą oferować więcej funkcjonalności i rzeczywistej wartości, łatwiej będą się skalować i zapewnią łatwiejszy dostęp, to mamy do czynienia z dodatkową korzyścią dla klientów – przekonuje Karol Sadaj, Country Head Poland, Aion Bank, w rozmowie z Pawłem Minkiną i Karolem Mórawskim.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Kredyty | Korzyści, wynikające z ugód pomiędzy frankowiczami a bankami są bezsporne

Obie strony dochodzą bowiem do pewnej formuły kompromisu bez konieczności wieloletniego postępowania sądowego, klient banku nie musi ponosić sporych wydatków na obsługę procesową, oszczędza się także obu stronom wyczekiwania, nawet kilku lat, na wydanie rozstrzygnięcia – zaznacza
dr Tadeusz Białek, wiceprezes Związku Banków Polskich w rozmowie z Karolem Mórawskim.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | TECHNOLOGIE – DEBATA REDAKCYJNA | Bez analizy danych nie sposób mówić o personalizacji usług bankowych

Współcześni klienci instytucji finansowych bardziej niż kiedykolwiek cenią indywidualne podejście w relacjach z bankiem, zarówno jeśli chodzi o ofertę produktową, jak i dobór kanałów komunikacji. Dla instytucji finansowych całkiem nowe możliwości w tej sferze kreują nowoczesne rozwiązania IT, które pozwalają tworzyć szczegółowe profile poszczególnych użytkowników, zarówno na podstawie danych znajdujących się w zasobach banku, jak i informacji pozyskanej z licznych źródeł zewnętrznych.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | TECHNOLOGIE – DEBATA REDAKCYJNA | Czy komputery mogą zbudować więzi i relacje banku z klientem firmowym?

Indywidualne kształtowanie relacji z klientami instytucji finansowej ma kluczowe znaczenie nie tylko w segmencie detalicznym. Współpraca banków z korporacjami generuje z reguły znacznie silniejsze więzi pomiędzy dostawcą a odbiorcą usług finansowych aniżeli ma to miejsce w przypadku masowej obsługi konsumentów czy mikroprzedsiębiorców.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Platforma PIVOTAL – WINDYKACJA | AI ASYSTENT ZESPOŁÓW WINDYKACYJNYCH BANKU – technologia wspierająca zarządzanie

Pandemia przyniosła nie tylko zawirowania gospodarcze i obostrzenia, ale też niespotykany dotychczas boom sprzedaży kredytów hipotecznych. Długi zaciągnięte z tego tytułu w bankach przekroczyły obecnie 500 mld zł. Niestety wraz ze wzrostem zadłużenia coraz mocniej widoczny jest również problem spłaty zaciągniętych zobowiązań finansowych.

STRONA 197 Z 1053