Autor: MA

BANK 2023/12

Bankowość i Finanse | Technologie – Deloitte | Jak budować IT, które wykorzysta potencjał organizacji i wprowadzi trwałe zmiany?

We wrześniu 2023 r. Deloitte opublikował raport „2023 Deloitte Global Technology Leadership Study”1. Na potrzeby raportu przeprowadzono badanie ilościowe wśród 1179 światowych liderów obszaru IT oraz wywiady z ponad 100 dyrektorami ds. technologii z różnych sektorów. Poniżej podsumowujemy najważniejsze tezy raportu.

BANK 2023/12

Bankowość i Finanse | Technologie – ASSECO POLAND | Chmura to nie tylko technologia, ale i nowa filozofia funkcjonowania

Korzyści wynikające z migracji do chmury nie ograniczają się do optymalizacji procesów i kosztów funkcjonowania instytucji finansowej. Przenoszenie zasobów bankowych na serwery zewnętrzne skłania w pierwszej kolejności do zredefiniowania modelu biznesowego i operacyjnego organizacji, cenną wartość dodaną stanowi też zwiększenie bezpieczeństwa i odporności instytucji na zagrożenia.

Świąteczne prezenty i pieniądze
BANK 2023/12

Bankowość i Finanse | Technologie | Prezenty jak najbardziej na czasie

Boże Narodzenie. Czas na prezenty. We współczesnym świecie pełnym informatyki i sztucznej inteligencji można sobie wyobrazić, że nawet banki mają duszę i potrafią włożyć do skarpety Świętego Mikołaja to, o czym marzymy – myśląc choćby o ich strategii biznesowej w dziedzinie cyfryzacji. Co zatem moglibyśmy, a może nawet – możemy, dostać od banków pod choinkę?

BANK 2023/12

Wydarzenia i Opinie | Wyzwania Bankowości 2023 | Czy banki będą w stanie finansować gospodarkę?

Szóstą edycja konferencji „Wyzwania Bankowości”, organizowanej wspólnie przez Związek Banków Polskich oraz Akademię Leona Koźmińskiego, jak co roku poświęcono analizie szans i wyzwań stojących przed sektorem bankowym w nieco dłuższej perspektywie niż tylko bieżąca analiza sytuacji. Udział w niej bankowców i naukowców sprzyja takiemu długoterminowemu spojrzeniu,

BANK 2023/12

Wydarzenia i Opinie | Felieton | Nie uciekniemy od czarnych łabędzi, czyli rynek A.D. 2024

Rok 2016 – wybór Donalda Trumpa, rok 2020 – wybuch pandemii COVID, rok 2022 – atak Rosji na Ukrainę, rok 2023 – zamachy Hamasu i wejście wojsk izraelskich do Strefy Gazy… W ostatnich latach było tego sporo. Mowa o czarnych łabędziach, czyli czymś, co w zasadzie nie występuje. Statystycy określają tak scenariusze o bardzo niskim prawdopodobieństwie realizacji. Tymczasem ostatnio zaskoczeń jest nazbyt wiele. To nowa rzeczywistość? Czy przyszły rok będzie inny?

BANK 2023/11

Bankowość i Finanse | Gospodarka | Miesięczny przegląd raportów gospodarczo-finansowych | Najpierw Data, potem AI

Współczesne tempo wdrażania innowacji nawet na chwilę nie pozwala stracić czujności w obserwowaniu technologicznego postępu. AI to z pewnością kluczowe pojęcie bieżącego roku, jednakże wciąż niesie ono ze sobą więcej obietnic niż realnych zmian. Efektywne wykorzystanie potencjału technologii sztucznej inteligencji w dużej mierze zależy od tego, czy już teraz udało się przygotować systemy do zbierania tego, co dla AI jest najważniejsze – danych.

BANK 2023/11

Bankowość i Finanse | FUNDACJA POLSKA BEZGOTÓWKOWA | Zwyczaje płatnicze Polaków 2018–2022: po bezgotówkowej stronie

Rok 2022 przyniósł przyspieszenie rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce. Wyniki badania „Zwyczaje płatnicze Polaków”, prowadzonego dla Fundacji Polska Bezgotówkowa przez POLASIK Research1, wskazały, że wykorzystanie gotówki po raz pierwszy spadło poniżej ⅖ wszystkich transakcji płatniczych w fizycznych punktach sprzedaży. W horyzoncie kilkuletnim można mówić o odwróceniu struktury wykorzystania metod płatności stosowanych w sprzedaży detalicznej i rysującej się dominacji rozliczeń bezgotówkowych.

BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | AI – Hewlett Packard Enterprise | Sztuczna inteligencja w praktyce | Nudna, ale użyteczna?

Faktyczne zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji mogą być mniej ekscytujące niż sugerowałby to ogromny szum wokół tego zjawiska. Sukces w tym obszarze nie musi zależeć od przełomowego sposobu myślenia, ale od realistycznych oczekiwań, skrupulatnego planowania i odpowiedniego zarządzania ryzykiem. Dobrym przykładem są roboty przemysłowe wspierane sztuczną inteligencją.

BANK 2023/11

Raport specjalny – IT@BANK 2023 | Hiperpersonalizacja | Oferta skrojona na miarę

Założeniem hiperpersonalizacji jest dostosowywanie treści, obrazu, formy czy też kanału komunikacji do każdej osoby, z uwzględnieniem jej preferencji. Wykorzystując narzędzia do tego przeznaczone, firmy trafiają skuteczniej z przekazem do klienta, kierując oferty zgodne z jego oczekiwaniami, wykorzystując preferowany przezeń kanał komunikacji, co zwiększa jego satysfakcję z korzystania z produktów i usług.

BANK 2023/11

Raport specjalny – IT@BANK 2023 | Hiperpersonalizacja | Płynna granica między wsparciem a inwigilacją

Wykorzystywana w coraz większym stopniu przez dostawców towarów i usług hiperpersonalizacja doskonale koreluje z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie dostarczania im oferty „skrojonej na miarę”. Pamiętać jednak trzeba, iż ci sami konsumenci bardzo restrykcyjnie podchodzą do własnej prywatności, na straży której stoją surowe przepisy odnośnie ochrony danych osobowych.

BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | Technologie – Asseco Poland | Era chmury | Czy poziom „zachmurzenia” nie przesłania horyzontu perspektyw biznesowych?

Nadchodzi czas refleksji po zdobyciu pierwszych dużych doświadczeń
z eksploatacji modelu chmurowego. Wyciągnięte wnioski można rozpiąć pomiędzy wymiarem oczekiwanej wartości biznesowej, skomplikowania procesów transformacyjnych i technologicznych, a złożonością regulacji oraz zaleceń prawnych dotyczących przetwarzania danych w chmurze. 

STRONA 19 Z 320