Autor: Karol Jerzy Morawski

XVI Kongres Finansowania Nieruchomości Mieszkaniowych
Nieruchomości

XVI Kongres Finansowania Nieruchomości Mieszkaniowych: rezygnacja z kas to był błąd

Polski rynek nieruchomości przeżywa okres prosperity, i trend ten przekłada się na rekordową sprzedaż kredytów hipotecznych. W tak optymistycznym otoczeniu nie brakuje również niepokojących symptomów, takich jak choćby obserwowane w ostatnim czasie, pierwsze symptomy spowolnienia w polskiej gospodarce. Także ewentualny wzrost stóp procentowych, po kilku latach rekordowo niskich notowań, mógłby stanowić wyzwanie dla części kredytobiorców.

BANK 2019/11

IT@BANK. Technologie: Czy monetyzacja danych musi być trudna?

Wiedza o kliencie stanowi kluczową wartość dla współczesnego biznesu. Możliwość przetwarzania w czasie rzeczywistym olbrzymich zasobów danych na temat zachowań i preferencji zakupowych poszczególnych użytkowników sprawia, iż dostawcy usług finansowych są w stanie natychmiast reagować na pojawiające się potrzeby swych klientów. Nie będzie żadnej przesady w twierdzeniu, że w świecie wirtualnym dane stały się powszechnie obowiązującą walutą, używaną znacznie częściej aniżeli tradycyjne środki płatnicze.

Cyberbezpieczeństwo

Cyberbezpieczeństwo: jak uratować klienta przed nim samym?

Sposobem na utrzymanie pozycji cyfrowego lidera przez polski sektor bankowy może być zacieśnienie współpracy pomiędzy instytucjami finansowymi a uczelniami o profilu technicznym. To jeden z istotniejszych wniosków z debaty „Miesięcznika Finansowego BANK” zatytułowanej „Bank jako cyfrowa platforma usługowa. Wyzwania bezpieczeństwa”, która odbyła się 29 października br. Partnerem debaty był Fortinet.

Gospodarka

XIV Kongres Ryzyka: sukcesywny spadek rentowności sektora bankowego

W dyskusji na temat ryzyka na współczesnym rynku finansowym nie mogło zabraknąć głosu przedstawiciela sektora bankowego. Aktualne uwarunkowania dla funkcjonowania tej branży i możliwe zagrożenia natury regulacyjnej i ekonomicznej omówił w drugiej części XIV Kongresu Ryzyka prezes Związku Banków Polskich, Krzysztof Pietraszkiewicz. Organizatorem Kongresu jest Biuro Informacji Kredytowej.

Cyberbezpieczeństwo

PSD2: kto poniesie odpowiedzialność za grzechy fintechów?

Otwarcie rynku płatniczego wskutek wejścia w życie dyrektywy PSD2 generuje rozliczne wyzwania dla tradycyjnych instytucji finansowych. Możliwość skorzystania z bankowego API przez podmioty trzecie, pozostające poza restrykcyjnymi regulacjami, stanowić może okazję dla doskonale zorganizowanych grup cyberprzestępców. Czy cała odpowiedzialność za ewentualne szkody spadnie na tradycyjne banki?

Wydarzenia

Politycy utrudniają działalność bankom centralnym

Współczesna Europa zmaga się z trzema fundamentalnymi problemami: populizmem, protekcjonizmem i paraliżem. Zjawiska te determinują nie tylko decyzje wyborców, ale wpływają również na funkcjonowanie wspólnotowego rynku finansowego i całej gospodarki – twierdzi prof. Marcel Fratzscher, prezes Niemieckiego Instytutu Badań Ekonomicznych uczestnik CoFEE – międzynarodowej konferencji poświęconej przyszłości europejskiej gospodarki zorganizowanej przez Narodowy Bank Polski.

BANK 2019/10

Technologie: Wirtualizacja na miarę potrzeb banku spółdzielczego

Wirtualizacja infrastruktury teleinformatycznej to zjawisko coraz częściej spotykane we współczesnym biznesie. Usługi data center, oferowane przez wyspecjalizowane podmioty, pozwalają znacząco zredukować koszty funkcjonowania firmy oraz optymalnie zagospodarować własne zasoby ludzkie, sprzętowe i lokalowe. Korzyści te mogą mieć decydujące znaczenie dla niewielkich podmiotów, takich jak lokalne instytucje finansowe.

Pieniądze i figurki ludzi z papieru
Finanse osobiste

Raport KPMG i Google: klienci nisko ocenili doświadczenia oferowane przez sektor usług finansowych

Co czwarty klient sektora finansowego doświadczył sytuacji, w której bank wielokrotnie powracał do niego z ofertą, która wcześniej nie wzbudziła jego zainteresowania, a 37% osób korzystających z usług finansowych twierdzi, że nie są w stanie wynegocjować warunków, optymalnie dopasowujących produkt do własnych oczekiwań. Takie wnioski płyną z analizy customer experience w sektorze finansowym, przeprowadzonej przez ekspertów firm KPMG i Google.

STRONA 17 Z 42