Autor: Związek Banków Polskich

Raport Netbank za III kw. 2022 r.
Raporty

Raport NetB@nk: trzeci kwartał ze wzrostem liczby aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych i klientów mobile only

Z roku na rok sukcesywnie przybywa klientów aktywnie korzystających z bankowości internetowej. To już blisko 22 mln Polaków. W trzecim kwartale 2022 roku największe procentowe wzrosty odnotowano wśród aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych i klientów mobile only. Wyraźny wzrost dotyczy także liczby i wartości transakcji w systemie rozliczeniowym Expres Elixir – czytamy w najnowszym raporcie Związku Banków Polskich „NetB@nk – bankowość internetowa, mobilna, płatności bezgotówkowe”.

BANK 2022/12

Bankowość i Finanse | Raport „InfoKredyt” | Przyspieszony kurs ekonomii

To nie tak miało być. Wiele młodych osób inaczej wyobrażało sobie start w dorosłe życie. Miała być praca, tani kredyt, rodzina, własne mieszkanie i wygodne życie. Jeszcze niedawno taki scenariusz wydawał się całkiem realny, jednak wydarzenia ostatnich kilkudziesięciu miesięcy zmusiły wielu do rewizji tych planów. Widać to jak na dłoni w kolejnym wydaniu Raportu „InfoKredyt” 2022 Związku Banków Polskich.

Pieniądze w portfelu
BANK 2022/12

Bankowość i Finanse | „Świąteczny Portfel Polaków 2022” | Czy stać nas na święta?

Bardzo zasmuciły nas dane, które przyszło nam zbierać przy okazji tworzenia kolejnej edycji raportu „Świąteczny portfel Polaków”. Dlaczego? Może dlatego, że wizyta Świętego Mikołaja czy rodzinne wigilijne spotkanie to przecież najbardziej wyczekiwane wydarzenia w roku. Tak było, jest i będzie. Choć nie ma co ukrywać – w tym roku zapewne będzie inaczej. Może właśnie dlatego pytamy w raporcie nieco retorycznie – czy stać nas na święta?

Kobieta z telefonem
Cyberbezpieczeństwo

Uwaga na oszustów dzwoniących z numerów podszywających się pod banki!

Uważaj na połączenia telefoniczne, w których oszuści podszywają się pod pracownika banku lub inną osobę godną zaufania (np. pracownika Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, pracownika Zespołu Bezpieczeństwa Banków w Związku Banków Polskich, czy policjanta), ostrzega FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP, Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości i Komenda Główna Policji. Podczas fałszywego połączenia na Twoim telefonie może wyświetlić się numer telefonu lub nazwa zaufanej instytucji.

Osoba robiocą świąteczne zakupy w sieci
Cyberbezpieczeństwo

Bezpieczne zakupy świąteczne: jak nie wpaść w sieci internetowych oszustów?

W gorącym okresie przedświątecznych zakupów, łatwo stracić głowę i dać złapać się w sidła internetowych oszustów. Pomoże tego uniknąć poradnik „Bezpieczne zakupy przedświąteczne” przygotowany przez FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP, Centralne Biura Zwalczania Cyberprzestępczości oraz Komendę Główną Policji. Warto zapoznać się z zebranymi przez nich radami.

STRONA 16 Z 56