Autor: Asseco Poland

Bank Spółdzielczy we Wschowie wspólnie z Asseco rozpoczyna akcję Bezpieczna Skarbonka
Bankowość spółdzielcza | Edukacja finansowa

Bank Spółdzielczy we Wschowie wspólnie z Asseco rozpoczyna akcję Bezpieczna Skarbonka

Bank Spółdzielczy we Wschowie wraz z Asseco wystartował z akcją edukacyjną pt. Bezpieczna Skarbonka, skierowaną do uczniów szkół podstawowych. W ramach projektu dzieci z klas II-IV biorą udział w warsztatach poświęconych zarządzaniu finansami, bankowości mobilnej oraz bezpieczeństwu w sieci. Pierwsze zajęcia odbyły się w Szkole Podstawowej nr 2 we Wschowie. Patronem medialnym akcji „Bezpieczna Skarbonka” jest Miesięcznik Finansowy BANK oraz portal BANK.pl.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2024/06

Bankowość i Finanse | e-Faktury – Asseco Poland | Krajowy System e-Faktur (KSeF) – rewolucja w polskim systemie faktur obejmie również banki

Krajowy System e-Faktur to nowoczesna platforma stworzona przez Ministerstwo Finansów, której celem jest digitalizacja procesu wystawiania, odbierania oraz przechowywania faktur w Polsce. Wdrożenie tego systemu jest częścią szerszej strategii rządu mającej na celu m.in. uproszczenie i uszczelnienie systemu podatkowego, a także zwiększenie przejrzystości obrotu gospodarczego. Do nadchodzących zmian musi przygotować się sektor bankowy, który odgrywa kluczową rolę w procesie przepływu pieniądza. Dla banków KSeF to również szansa na ograniczenie ryzyka wystąpienia nadużyć i możliwość oferowania nowych produktów klientom.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2024/06

Horyzonty Bankowości 2024 | Technologie – Asseco Poland | Zbyt złożone, by gwarantować elastyczność. Zbyt funkcjonalne, by je stworzyć od nowa | Ewolucja systemów bankowych w kontekście wartości dla konsumenta usług finansowych.

Dylematy strategii i kierunku rozwoju (taktyk) systemów transakcyjnych. Czy Czwarta Generacja Systemów Bankowych rozwiązuje problem szybkiego i taniego nadążania za potrzebami rynku konsumenta i konkurencyjności organizacji bankowych? Czy w konkurencyjnym starciu beneficjentem zmian technologicznych jest konsument usług bankowych, czy tylko instytucje finansowe?

CZYTAJ WIĘCEJ
wirtualny schemat działania chmury komputerowej
BANK 2024/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Asseco Poland | Bank w chmurze – korzyści 360 stopni

W ostatniej dekadzie byliśmy świadkami ogromnego postępu technologicznego w sektorze finansowym. Wraz z rozwojem systemów oraz zaawansowaniem rozwiązań informatycznych instytucje zaczęły zdawać sobie sprawę z potencjału, jaki niesie ze sobą cyfryzacja. Jednym z kluczowych trendów, który odgrywa dzisiaj znaczącą rolę, jest migracja banków do rozwiązań chmurowych.

CZYTAJ WIĘCEJ
wirtualne ikony e-mail
BANK 2024/04

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Asseco Poland | Wyższy poziom klientocentryzmu dzięki AI – Studium przypadku

Sztuczna inteligencja i bankowość to idealnie dobrana para, która łącząc siły, ma szansę wynieść relacje z klientami na wyższy poziom. Banki zbierają i analizują ogromne ilości danych, które są podstawową siłą napędową AI. Uwzględniając etyczne i prawne aspekty, instytucje finansowe mogą tworzyć interesujące oraz trafiające w indywidualne potrzeby rozwiązania w każdym punkcie styku z klientem.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2024/03

Raport Specjalny | Trendy Bankowości 2024 – Asseco Poland | Bankowość dla młodych oczami projektantów UX

Jakimi cechami powinna się charakteryzować dobra aplikacja bankowa? Michalina Jagodzińska: Pierwsza myśl? Bezpieczna, niezawodna, łatwa w obsłudze. Reagująca na zmiany i moje potrzeby, np. gdy rząd wprowadza wakacje kredytowe, natychmiast mogę je uruchomić, bez odwiedzania placówki banku. Mateusz Jastrzębski: A ja jako projektant UX aplikacji zapytam przewrotnie: ale dla kogo dobrą aplikację? Dla użytkownika? Dla banku? Kim jest użytkownik? Michalina Jagodzińska: […]

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | Technologie – Asseco Poland | Era chmury | Czy poziom „zachmurzenia” nie przesłania horyzontu perspektyw biznesowych?

Nadchodzi czas refleksji po zdobyciu pierwszych dużych doświadczeń
z eksploatacji modelu chmurowego. Wyciągnięte wnioski można rozpiąć pomiędzy wymiarem oczekiwanej wartości biznesowej, skomplikowania procesów transformacyjnych i technologicznych, a złożonością regulacji oraz zaleceń prawnych dotyczących przetwarzania danych w chmurze. 

CZYTAJ WIĘCEJ
AI robot, laptop
Cyberbezpieczeństwo

Jak cyberprzestępcy wykorzystują AI, aby podszywać się pod użytkowników

Każdego dnia pierwszego kwartału 2023 r. próbowano wyłudzić łącznie 580 tys. zł, posługując się cudzym nazwiskiem – wynika z raportu Związku Banków Polskich „InfoDok”. Cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję do podszywania się pod użytkowników nie tylko usług bankowych. Jak wskazują eksperci Asseco kradzież tożsamości jest poważnym problemem, a nie wszystkie metody identyfikacji i uwierzytelniania pozwalają skutecznie jej przeciwdziałać. W zwalczaniu tego procederu pomagają hybrydowe schematy weryfikacji.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Asseco Poland | Aplikacje mobilne powinny rozwijać się razem z bankami spółdzielczymi

Według raportu Digital 2023 Global Overview, każdego miesiąca prawie 40% Polaków korzysta z usług finansowych za pośrednictwem internetu. Z kolei ok. 60% ruchu sieciowego w naszym kraju generują telefony komórkowe. Jak wskazują eksperci Asseco, smartfony stały się głównym narzędziem do korzystania z sieci, a co za tym idzie usług cyfrowych, również tych finansowych. Aplikacje mobilne są ważnym narzędziem banków, niezależnie od skali działania organizacji. Przykładem jest GBSBank, który jako jeden z pierwszych banków spółdzielczych wprowadził aplikację mobilną i sukcesywnie rozwija usługi udostępnione klientom w tym kanale.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/04

Raport Specjalny | Nowe Technologie – Asseco Poland | Jak zarządzać innowacją w bankach?

Stopień cyfryzacji polskiego sektora bankowego przekracza średnią światową. Jak wynika z raportu Deloitte „Digital Banking Maturity 2022”, aż sześć polskich banków zalicza się do grona cyfrowych liderów. Obecnie jednak trudna i niepewna sytuacja gospodarcza sprawia, że biznes niezwykle ostrożnie podejmuje decyzje o wydatkach na innowacje technologiczne. Przede wszystkim konieczne jest zapewnienie ciągłości działania i funkcjonowania już wdrożonych rozwiązań, a to oznacza, że decydując się na nowe inicjatywy, trzeba będzie skupić się na tych najważniejszych. W tych realiach biznesowych należy postawić pytanie – na ile szybko polskie banki będą kreowały innowacje i przeprowadzały zmiany optymalizacyjne w modelu operacyjnym?

CZYTAJ WIĘCEJ
Krzysztof Wojciechowski, Dyrektor Departamentu Nowych Modeli Biznesowych i Innowacji PF BNP Paribas Bank Polska.
Multimedia | Wydarzenia

Banki i tworzenie nowych wartości dla klientów

„Dziś banki i platformy marketplace są częścią tego samego ekosystemu, który dostarcza wartość klientom”, mówił Krzysztof Wojciechowski, Dyrektor Departamentu Nowych Modeli Biznesowych i Innowacji PF w BNP Paribas Bank Polska podczas debaty eksperckiej na temat łączenia nowoczesnych usług płatniczych i kredytowych z handlem elektronicznym na platformach typu marketplace – w czasie konferencji IT@BANK, która odbyła się 17 listopada w hotelu Hilton w Warszawie.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2022/10

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Asseco Poland | Analityka danych w zarządzaniu bankiem

Posiadanie szybkiego dostępu do wiarygodnych informacji zarządczych to jeden z elementów budowania przewagi konkurencyjnej. W ostatnich latach obserwujemy olbrzymi przyrost ilości danych i wzrost ich znaczenia, a także coraz większą świadomość, że warto gromadzić dane m.in. w celu wspierania procesów decyzyjnych, budowania efektywnych kampanii marketingowych i wspierania działalności operacyjnej. Dynamiczny rozwój technologii sprawia, że analityka danych zyskuje zupełnie inny wymiar, spełnia nowe potrzeby i dostarcza wymiernych korzyści.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2022/07

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | ASSECO POLAND | ARCHITEKTURA KLUCZOWA DLA SYSTEMÓW IT (CZ. II) Czy porządek w architekturze IT daje korzyść w użyteczności?

Model BIAN szczególnie przyczynił się do sukcesu projektów bankowości otwartej. Dobrymi przykładami są Open Bank Project w Anglii lub Unified Payments Interface w Indiach. Określenie jednolitych opisów interfejsów, wspólnego modelu referencyjnego w postaci krajobrazu usług i taksonomii ułatwiło współpracę wielu banków i pozwoliło realizować nadrzędne cele, często wykluczając wzajemną konkurencję.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2022/06

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Asseco Poland | Architektura kluczowa dla systemów IT (cz.1)

Systemy IT, podobnie jak miasta, osiedla mieszkalne czy domy powinny mieć swoją architekturę, która pełni funkcję porządkującą. Czy porządek jest niezbędny, szczególnie w relacji do wysiłku potrzebnego na jego zaprowadzenie? Co nadaje istotności organizacyjnej poszczególnym wymiarom biznesowym i operacyjnym powstającej lub istniejącej firmy komercyjnej?

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły | Bankowość spółdzielcza

Bankowość mobilna zmienia oblicze banków spółdzielczych

Pandemia przyspieszyła popularyzację bankowości mobilnej i internetowej. Jednak wzrost zainteresowania klientów tą formą korzystania z kont wiąże się z ciągłym udoskonalaniem aplikacji oraz systemów bezpieczeństwa przez firmy IT. O wyzwaniach stojących przed bankami spółdzielczymi, bankowości mobilnej oraz aplikacji BSGo od Asseco mówi Magdalena Urbańska, Dyrektor Linii Biznesowej BS Cloud w Asseco Poland.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2022/02

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Asseco Poland | Jaki powinien być cyfrowy bank spółdzielczy?

Firmy i usługi już nigdy nie będą takie same. Pandemia przyspieszyła to, co musiało nadejść. Każda firma, instytucja czy organizacja, musiała podporządkować się zmianom, aby pozostać konkurencyjną. Skalę tych przemian doskonale oddają liczby. Przykładowo, w okresie od stycznia do września 2020 r., profil zaufany założyło prawie 3,5 mln Polaków, co stanowiło 42% wszystkich aktywnych profili. Fakt ten tylko przyspieszył już i tak dynamiczny proces zmian w obszarze bankowości.

CZYTAJ WIĘCEJ
podpisywanie e-dokumentów na wirtualnym ekranie
Technologie i innowacje | Z rynku finansowego

Santander Leasing wprowadza podpis biometryczny

Santander Leasing, przy wsparciu technologicznym Asseco, jako pierwsza na polskim rynku firma leasingowa umożliwia podpisywanie umów w postaci elektronicznej z wykorzystaniem tzw. podpisu biometrycznego. Jest to utrwalony w technologii elektronicznej odręczny znak graficzny wykonany za pomocą rysika na urządzeniu mobilnym. Wdrożone rozwiązanie to kolejny mechanizm e-podpisu, udostępniony przez Santander Leasing po wprowadzeniu w 2021 roku możliwości uzyskania przez swoich klientów podpisu kwalifikowanego SimplySign od Asseco, czytamy w komunikacie Firmy.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 2