Apple Pay w Polsce. Na razie w 8 bankach, wkrótce dołączy kolejny
„Prywatność i bezpieczeństwo są w Apple Pay kluczowe. W płatnościach Apple Pay z użyciem karty kredytowej lub debetowej jej numer nie jest zapisywany, ani w pamięci urządzenia, ani na serwerach Apple. Zamiast tego przypisywany jest unikalny Numer Konta Urządzenia, który, po zaszyfrowaniu, przechowywany jest z wykorzystaniem tzw. bezpiecznego elementu (ang. secure element) urządzenia. Każda transakcja jest natomiast autoryzowana za pomocą unikalnego, generowanego dynamicznie, jednorazowego kodu bezpieczeństwa. Użyta w rozwiązaniu Apple Pay usługa Mastercard Digital Enablement Service (MDES) wykorzystuje najbardziej zaawansowane technologie płatnicze – takie jak EMV, tokenizacja czy szyfrowanie – aby zapewnić bezpieczeństwo danych posiadaczy kart Mastercard” – czytamy w komunikacie.
Płacenie z Apple Pay w sklepach stacjonarnych jest możliwe dla użytkowników urządzeń iPhone SE, iPhone 6 i nowszych, a także zegarków Apple Watch. Równie proste jest płacenie online z Apple Pay na stronach internetowych lub w aplikacjach obsługujących tę usługę, podkreślono w materiale.
Prawie 95 proc. terminali dostosowanych do tej technologii
„Bardzo się cieszę, że wspólnie z Apple i naszymi partnerami z sektora bankowego możemy dziś zaoferować posiadaczom kart Mastercard innowacyjną usługę Apple Pay. Polska znajduje się w czołówce, jeśli chodzi o rozwój płatności zbliżeniowych, co znajduje swoje odzwierciedlenie m.in. w infrastrukturze bezgotówkowej – już prawie 95% terminali płatniczych w naszym kraju wspiera tę technologię. To sprawia, że przyszłość zbliżeniowych transakcji mobilnych rysuje się w Polsce bardzo optymistycznie. Taki sposób płacenia oferuje szybkość i wygodę, które doceniają polscy konsumenci” powiedział dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe Bartosz Ciołkowski, cytowany w komunikacie.
MasterCard jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Spółka obsługuje najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach.
Źródło: ISBnews