Aplikacja handlowa z humanoidalnym robotem Pepper MasterCard
Pizza Hut przeprowadzi pilotażowe wdrożenie nowej aplikacji handlowej opartej na usłudze MasterPass, która zapewnia nowe możliwości obsługi klientów w sklepie
MasterCard poinformował o wprowadzeniu pierwszej aplikacji handlowej z humanoidalnym robotem Pepper firmy SoftBank Robotics. Aplikacja będzie oparta na świadczonej przez MasterCard globalnej usłudze płatności cyfrowych MasterPass, która umożliwia szybkie, proste i bezpieczne dokonywanie płatności cyfrowych przy użyciu różnych urządzeń. Aplikacja zostanie pilotażowo wdrożona przy współpracy z firmą Yum! Brands jeszcze w tym roku, w wybranych restauracjach Pizza Hut w regionie Dalekiego Wschodu.
Nowa aplikacja stanowi pierwszy poważny krok w kierunku wprowadzenia „handlu konwersacyjnego” do obsługi sprzedawców i konsumentów. Rozbudowane funkcje robota pozwolą zapewnić zintegrowaną, bezproblemową i jednolitą obsługę klienta, włącznie z udzielaniem informacji (np. informacji o kaloryczności posiłku) i dokonywaniem transakcji sprzedaży. Pizza Hut będzie testować Peppera w obszarze przyjmowania zamówień i zarządzania płatnościami. Uwolni to personel od części obowiązków i umożliwi zwrócenie większej uwagi na potrzeby klientów, lepszą ich obsługę oraz zwiększenie ich zadowolenia. Pepper realizuje funkcje przyjmowania zamówień i zarządzania płatnościami bardzo sprawnie, co pozwala na skrócenie czasu oczekiwania w przypadku transakcji sprzedaży z dostawą i na wynos, które stanowią obecnie ok. 80% obrotów firmy.
„Klienci oczekują obecnie spersonalizowanej obsługi, dostosowanych ofert oraz prostych i bezproblemowych procesów zarówno w sklepie, jak i przy obsłudze online” — powiedział Tobias Puehse, wiceprezes MasterCard Lab. „Aplikacja ta ma na celu zapewnienie klientom bezproblemowej, spersonalizowanej obsługi podczas zakupu, która przewyższa jakością dzisiejsze automaty i kioski samoobsługowe. Jest to możliwe dzięki połączeniu inteligencji Peppera z bezpieczną usługą płatności cyfrowych MasterPass”.
Aby rozpocząć interakcję, klient po prostu zwraca się do Peppera słownie oraz paruje swoje konto MasterPass poprzez naciśnięcie ikony Pepper w aplikacji portfela cyfrowego bądź poprzez zeskanowanie kodu QR na tablecie trzymanym przez robota. Po sparowaniu z usługą MasterPass, Pepper obsługuje posiadacza karty, przedstawiając mu spersonalizowane rekomendacje i oferty oraz dodatkowe informacje o produktach, a także pomagając mu w dokonaniu płatności za zakupione artykuły. Pepper jest w stanie zainicjować i sfinalizować transakcję, w tym uzyskać autoryzację płatności, łącząc się z usługą MasterPass poprzez WiFi. Cała transakcja realizowana jest w portfelu cyfrowym klienta.
„W ramach transformacji cyfrowej naszego przedsiębiorstwa rozważamy różne metody interakcji i komunikacji z klientem oraz przeprowadzania z nim transakcji” — powiedziała Karen Chan, dyrektor ds. cyfryzacji, Pizza Hut Azja. „Robot Pepper z funkcją dokonywania płatności pozwala zapewnić płynną obsługę klienta, włącznie z przyjmowaniem zamówień. Ponadto umożliwia połączenie tej obsługi z programami lojalnościowymi, które przynoszą natychmiastowe korzyści”.
Aplikacja Pepper została opracowana przez zespół MasterCard Labs w Singapurze, jeden z ośmiu ośrodków badawczo-rozwojowych MasterCard na świecie. Jest ona kolejnym elementem realizowanych przez MasterCard programów, które mają na celu umożliwienie dokonywania płatności za pomocą wszelkiego rodzaju inteligentnych gadżetów, urządzeń i galanterii elektronicznej — od opasek fitness po lodówki, a obecnie również roboty. Integracja z Pepperem otwiera nowe możliwości w dziedzinie handlu detalicznego, takie jak spersonalizowane usługi zakupów połączone z usługami concierge, płatność bez przechodzenia przez kasę czy zakup towarów w sklepie ze zleceniem ich dostawy do domu. Podobne udogodnienia mogą być zapewnione również w innych miejscach, gdzie wymagana jest interakcja z klientem, takich jak hotele, banki, porty lotnicze czy inne placówki obsługujące klientów.
Anna Marciniak
Communications Manager
MasterCard