Allegro aktywnie przygląda się potencjalnym akwizycjom, przejmie inPost?
„Zawsze aktywnie przyglądamy się potencjalnym inwestycjom, które pomogą nam ulepszać doświadczenie klientów. To dotyczy zarówno projektów rozwijanych w Allegro, jak i akwizycji, które czasem są lepszą alternatywą od zrobienia czegoś samodzielnie, ale co do zasady nie komentujemy projektów akwizycyjnych. W przeszłości przejęliśmy eBilet Polska oraz FinAI – obie te firmy sprawiły, że nasi klienci mają jeszcze lepszą ofertę – nową kategorię produktów, bilety na wydarzenia, czy nowe usługi, takie jak niedawno uruchomione Allegro Pay” – powiedział prezes.
W prospekcie giełdowym opisaliśmy prawo pierwokupu w sytuacji, gdyby właściciele chcieli sprzedać akcje InPost.
InPost jest głównym partnerem Allegro w zakresie realizacji dostaw
We wrześniu spółki przedłużyły współpracę w zakresie usług paczkomatowych dla Allegro Smart! na kolejne 7 lat.
Zgodnie z informacjami zawartymi w prospekcie emisyjnym, Allegro ma możliwość skorzystania z prawa pierwokupu InPostu w przypadku zamiaru sprzedaży przez właściciela paczkomatowej grupy globalnym konkurentom polskiej platformy. Prawo pierwokupu wygasa, gdy Allegro zostanie zaproszone do konkurencyjnego procesu zakupu InPostu i nie złoży najlepszej oferty lub właściciel InPostu stanie się spółką publiczną.
Czytaj także: GPW wprowadziła do obrotu kontrakty terminowe na akcje Allegro >>>
Według medialnych doniesień, główny akcjonariusz InPostu fundusz Advent wystawił spółkę na sprzedaż, wyceniając ją na 2 mld euro. Obecnie InPost ma 9.000 paczkomatów i dalej dynamicznie rozbudowuje infrastrukturę.
Rynek polski priorytetowy dla dalszego rozwoju Allegro
Według Nuyts, rynek polski jest priorytetowy dla dalszego rozwoju Allegro, ekspansja zagraniczna możliwa jest w dłuższym horyzoncie.
Po pierwsze chcemy rozwijać się w Polsce, mamy tu jeszcze wiele rzeczy do zrobienia.
„W długiej perspektywie ekspansja zagraniczna faktycznie może przyczynić się do dalszego wzrostu biznesu, lecz biorąc pod uwagę potencjał rozwoju na polskim rynku, to nie jest coś, czym będziemy się teraz zajmować” – powiedział.
Pytany, czy Allegro przygotowało specjalną strategię na ewentualne wejście Amazona do Polski, odpowiedział: „Nasza strategia skupia się na zwiększaniu zadowolenia klientów. Skupiamy się na zwiększaniu liczby ofert, żeby na Allegro można było kupić wszystko, na niskich cenach, na szybkości dostaw – to są powody, dla których klienci wybierają Allegro”.
Allegro w 2019 roku kupiło 80 proc. udziałów w e-bilet, a na początku 2020 roku 100 proc. akcji spółki FinAi, oferującej produkty i usługi dla sektora finansowego. W obu przypadkach nie ujawniono kwoty transakcji.