Alerty BIK: włącz ostrzeżenie przed wyłudzeniem
Wobec coraz częściej opisywanych w mediach przypadków wyłudzeń i historii kradzieży danych, BIK postanowił przypomnieć o usłudze, która pozwala działać prewencyjnie. Alerty BIK to ostrzeżenia SMS lub e-mail o każdej próbie wyłudzenia jako możliwej, bolesnej konsekwencji utraty danych osobowych.
Czytaj także: Przestępcy próbowali wyłudzić blisko 362 mln zł w ciągu 12 miesięcy na skradzione dokumenty tożsamości >>>
Jeden Alert, wiele korzyści
Alerty BIK to w pełni zautomatyzowana ochrona przez cały rok, działają 24/h, 7 dni w tygodniu. Mechanizm jest prosty, jeśli klient jest w trakcie pozyskania nowego kredytu lub pożyczki, wówczas powiadomienie SMS lub e-mail jest potwierdzeniem, że instytucja finansowa analizuje jego wniosek. Jednak, gdy klient nie wnioskuje o nowe finansowanie, wówczas Alert może świadczyć o próbie wyłudzenia na jego dane osobowe. Dzięki informacji z Alertu można szybko zareagować i zapobiec wyłudzeniu kredytu lub pożyczki.
Alert powiadomi również, kiedy w BIK pojawi się nowe zobowiązanie lub wpis do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor z powodu np. zaległości w opłacaniu abonamentu telefonicznego, czy czynszu. Powiadomienie z BIK zadziała również w sytuacji, kiedy zostanie złożone zapytanie o dane klienta w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor. Dzięki temu klient dowie się, np. że ktoś chce wyłudzić abonament komórkowy lub w jego imieniu zawiera umowę na dostawę gazu.
W Alercie podana jest data zdarzenia, nazwa instytucji, w której złożono wniosek na dane klienta oraz numer infolinii BIK – na wypadek, gdyby potrzebne było wsparcie w wyjaśnieniu sprawy. W przypadku stwierdzenia próby wyłudzenia, BIK natychmiast przekazuje do instytucji finansowej informację o zablokowaniu zapytania i zobowiązania. Konsultanci BIK pomagają także w kontaktach klienta z policją czy prokuraturą.
Prewencyjne działanie jest najlepszym rozwiązaniem we wszystkich sytuacjach, w których niepokoimy się o bezpieczeństwo naszych danych osobowych.
Kampania Alerty
BIK od lat angażuje się w działania mające na celu podnoszenie świadomości konsumentów w obszarze ochrony przed wyłudzeniem. Wobec tak społecznie ważnego problemu, Biuro realizuje kolejną kampanię informacyjną. Bohaterką kampanii BIK jest młoda kobieta, która właśnie dowiedziała się o wyłudzeniu kredytu lub pożyczki na jej dane. Uosabia ona bezradność wobec sytuacji, która może przytrafić się każdemu, kto nigdy nie myślał o ochronie swoich danych, nie działał prewencyjnie.
W odpowiedzi na tak zilustrowaną sytuację, BIK wskazuje rozwiązanie, jakim jest włączenie ostrzeżeń przed wyłudzeniami.
Przekaz medialny kampanii widoczny będzie w okresie od 18.06. do 30.07. w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Trójmieście na tyłach autobusów komunikacji miejskiej, na billboardach przy lotniskach, wzdłuż autostrad od Gdańska po Tatry oraz na obwodnicy Wrocławia.
– Dobraliśmy media tak, aby zwrócić uwagę przede wszystkim mieszkańców dużych miast i podróżujących popularnymi trasami Polski na wakacyjny wypoczynek. Dotrzemy do ponad 2 mln Polaków – mówi Paweł Szarkowski, Dyrektor Marketingu i PR Biura Informacji Kredytowej. Dzięki kampanii chcemy uświadamiać konieczność działania prewencyjnego. Liczymy, że większość osób, która zazwyczaj nie rozstaje się ze smartfonem z dostępem do internetu, skieruje uwagę na nasz przekaz reklamowy i aktywuje Alerty na stronie bik.pl – wyjaśnia Dyrektor Marketingu i PR w BIK.