Aktualności

Dwie osoby przekazujące sobie gotówkę
Bezgotówkowo

Obowiązek akceptacji gotówki: Sejm przyjął nowelizację ustawy o usługach płatniczych

Sejm przyjął nowelizację ustawy o usługach płatniczych, której celem jest wprowadzenie dla klientów możliwości wyboru między płatnością gotówkową bądź bezgotówkową i jednocześnie nałożenie na sprzedawców obowiązku akceptowania płatności gotówkowych, jeżeli wartość jednorazowej transakcji nie będzie większa niż przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw. Za nowelą głosowało 436 posłów, nikt nie był przeciwny, 7 wstrzymało się od głosu.

Pokój hotelowy
Firma

Gorący sezon w HoReCa między trzecią a czwartą falą pandemii; hotelarze i restauratorzy w najlepszych nastrojach od ponad dwóch lat

Subindeks Barometru EFL na III kwartał br. dla sektora HoReCa (hotele, restauracje, firmy cateringowe) wyniósł 59,9 pkt. To niemal dwa razy wyższy wynik niż w II kwartale br. (37,2 pkt.) i najlepszy od ponad 2 lat (II kwartał 2019 rok – 63 pkt.). Na taki wynik największy wpływ miały rekordowe prognozy dotyczące sprzedaży. Aż 77,5% hotelarzy i restauratorów spodziewa się jej wzrostu w związku z sezonem wakacyjnym i zniesieniem ograniczeń COVIDowych. Jedno od wielu kwartałów pozostaje jednak niezmienne – spośród 6 badanych sektorów, w HoReCa najwięcej ankietowanych twierdzi, że pandemia koronawirusa spowoduje zamykanie biznesów hotelarskich i gastronomicznych (aż 85 proc.).

Alior Bank - Logo
Z rynku finansowego

Voicebot Alior Banku zyskuje nowe umiejętności

Voicebot InfoNina wspomaga klientów Alior Banku już od pół roku, co znacznie wpłynęło na usprawnienie obsługi. Aktualnie prawie 10 proc. wszystkich klientów kontaktujących się z Infolinią Alior Banku rozmawia wyłącznie z InfoNiną. Bank stale dodaje nowe umiejętności oraz rozszerza zakres i tematykę spraw, które mogą być podejmowane przez voicebota – bez konieczności rozmowy z doradcą. Teraz są to także informacje o produktach i usługach.

Kobieta siedząca przed komputerem, na którym wyświetla się kłódka symbolizująca cyberbezpieczeństwo
Cyberbezpieczeństwo

Polacy w cyberprzestrzeni – aktywni, zadowoleni, ale czy wystarczająco rozsądni?

W oczach opinii publicznej niezmiennym liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%) – to wnioski z najnowszego badania „Postawy Polaków wobec cyberbezpieczeństwa 2021”, opublikowanego przez Warszawski Instytut Bankowości (WIB) oraz Związek Banków Polskich (ZBP). Dane z raportu jasno wskazują, że jako społeczeństwo czujemy się bezpiecznie korzystając z bankowości elektronicznej – taką opinię deklaruje 86% badanych. Jednocześnie, wprawdzie poziom wiedzy cyfrowej Polaków stopniowo rośnie, ale wciąż jedynie 3 na 10 Polaków czuje się współodpowiedzialnymi za bezpieczeństwo transakcji dokonywanych w sieci.

STRONA 806 Z 2549