Aktualności

Raport NetB@nk Q1/2022
Bezgotówkowo

Raport NetB@nk: duży wzrost aktywnych użytkowników bankowości mobilnej i średniej wartości przelewu w I kw. 2022 r.

Polacy mają niemal 40 milionów umów bankowości elektronicznej. Blisko 22 mln klientów przynajmniej raz w miesiącu korzysta z serwisów bankowości internetowej. W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba klientów korzystających z tego kanału komunikacji z bankiem wzrosła o 9,4%. Najbardziej widoczny wzrost zaobserwować można jednak w obszarze aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych, których liczba w ciągu roku zwiększyła się o 20% – wynika z raportu Związku Banków Polskich „NetB@nk – bankowość internetowa, mobilna, płatności bezgotówkowe”.

Bank
Z rynku finansowego

Pengab w czerwcu wzrósł do 12,4 pkt.; hamowanie na rynku kredytów, obawy o stan gospodarki

W czerwcu Index Pengab odnotował wartość 12.4 pkt, m/m jest wyższy o 4.3 pkt. Indeks prognostyczny m/m spadł o 0.1 pkt. do poziomu 9.9 pkt., a indeks ocen jest wyższy m/m o 8.6 pkt. uzyskując poziom 14.9 pkt. Bieżący odczyt wskazuje na dalszą pogłębiającą się perspektywę pogorszenia dynamiki akcji kredytowej, przy umiarkowanym wzroście zainteresowania klientów produktami depozytowymi.

Kocert
Firma

Branża eventowa ma 360 mln zł zaległości wobec dostawców i banków

Koncerty, festiwale, pikniki, targi i kongresy – po dwóch latach znów mamy taki wysyp imprez, o którym wcześniej można było tylko pomarzyć. Ale nie wszystkie firmy eventowe doczekały tego momentu, a te które działają nadal, w większości znajdują się w słabej lub złej kondycji finansowej, informuje wywiadownia gospodarcza Dun&Bradstreet w analizie spółek z KRS. Od wybuchu pandemii zaległości branży wzrosły o prawie 144 mln zł – wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy informacji kredytowej BIK.

rura wydechowa samochodu z zielonym listkiem
ESG

Ministrowie środowiska państw UE potwierdzili koniec samochodów spalinowych

Po ponad 16 godzinach negocjacji ministrowie środowiska UE osiągnęli porozumienie w sprawie proponowanych przepisów dotyczących ograniczania wpływu transportu drogowego na klimat. Od 2035 roku emisja CO2 wszystkich nowych samochodów osobowych i dostawczych sprzedawanych w Europie będzie musiała być ograniczona do zera. To w praktyce oznacza koniec silników spalinowych w Europie, komentuje sieć organizacji Transport&Environment (T&E).

STRONA 535 Z 2549