Aktualności

budynek, napis BANK
Z rynku finansowego

Inwestorzy przewidują pogorszenie sytuacji globalnych banków w warunkach spadku stóp procentowych

McKinsey opublikował raport „Attaining escape velocity” w ramach cyklu Global Banking Annual Rewiev 2024, z którego wynika, że ostatnie dwa lata były najlepsze od czasu światowego kryzysu finansowego dla globalnego sektora bankowego. Globalne banki wygenerowały 7 bln dolarów przychodów, osiągając rentowność (ROTE) na poziomie 11,7%, pisze dr Tomasz Pawlonka – dyrektor Zespołu Badań i Analiz w Związku Banków Polskich.

mężczyzna na tle PV
ESG

Credit Agricole wprowadza zielony kredyt gotówkowy z mechanizmem obniżania oprocentowania

Bank Credit Agricole wprowadza do oferty „Kredyt gotówkowy na zielone cele”. Nowy produkt przeznaczony jest dla klientów indywidualnych, którzy planują realizację zrównoważonych inwestycji lub zakup przyjaznych dla środowiska produktów i usług. Po spełnieniu określonych warunków można obniżyć oprocentowanie kredytu aż o cztery punkty procentowe, poinformował Bank.

Piotr Miałkowski, prezes Getin Holding
Z rynku finansowego

Stabilne wyniki Grupy Kapitałowej Getin Holding za trzy kwartały 2024 r.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku Idea Bank Ukraina (IBU) wygenerował zysk netto w wysokości 53,1 mln zł. W październiku 2024 roku zarząd Getin Holding i Grupa TAS podpisały warunkową umowę sprzedaży wszystkich akcji IBU. Nabywcą stu procent akcji jest Alkemi Limited z siedzibą na Cyprze, będący częścią Grupy TAS. Wynik netto Grupy Getin Holding przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w pierwszych trzech kwartałach 2024 roku wyniósł 24,4 mln zł, poinformowała Grupa.

Logo generali na smartfonie
Z rynku finansowego

Generali wprowadza nowe narzędzia samoobsługowe dla klientów i pośredników

Formularz online do aktualizacji danych dla klientów podlegających ocenie AML, samodzielne aneksowanie umów życiowych i AGRO przez agenta, e-zielona karta dla firm leasingowych i dealerów samochodów – to główne zmiany wprowadzone ostatnio w procesie obsługi klienta i pośrednika przez Generali Polska. Samoobsługa w serwisie jest ważnym elementem zmian realizowanych przez ubezpieczyciela w celu stałego podnoszenia jakości, upraszczania i przyspieszania procesów, czytamy w komunikacie prasowym Firmy.

STRONA 139 Z 2549