Aktualności

Haker
Cyberbezpieczeństwo

Co piąta firma w Polsce zanotowała wzrost liczby cyberataków w 2019 r.

Skutki cyberprzestępczości dotknęły 54% badanych firm w Polsce w 2019 r., a jednocześnie wzrost lub znaczący wzrost liczby prób cyberataków zanotowała 21% firm, natomiast ich spadek odnotowało zaledwie 5% przedsiębiorców, wynika z najnowszego badania firmy doradczej KPMG pt. „Barometr cyberbezpieczeństwa. W kierunku rozwiązań chmurowych”. Z rozwiązań chmurowych przed wybuchem pandemii korzystało w Polsce 43% firm, z czego 5% tylko i wyłącznie z usług chmurowych.

Dariusz Konofalski, Prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Płońsku
Bankowość spółdzielcza

Nie ma czasu do stracenia: BS w Płońsku i BS w Lubaczowie na Wspólnej Platformie Informatycznej

W nawiązaniu do Forum Technologii Banków Spółdzielczych, które odbyło się 10 czerwca 2020 roku chciałbym zachęcić banki spółdzielcze do korzystania z nowych technologii, szukania i wdrażania rozwiązań, które zoptymalizują i przyśpieszą procesy bankowe ‒ pisze w komentarzu dla portalu aleBank.pl Dariusz Konofalski, Prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Płońsku.

Tarcza antykryzysowa
Gospodarka

DNB Bank Polska: Tarcza 4.0 nie rozwiąże problemów finansowych samorządów

Pandemia koronawirusa dotknęła wszystkie dziedziny życia gospodarczego i społecznego. Dotyczy to także samorządów, których sytuacja finansowa była trudna jeszcze przed kryzysem. Obecnie muszą mierzyć się nawet z kilkudziesięcioprocentowymi spadkami w przychodach podatkowych. Uczestnicy webcastu „Sektor Publiczny w dobie pandemii – jak poprawić sytuację finansową?”, zorganizowanego przez DNB Bank Polska, podkreślają, że pomoc rządu w ramach tzw. Tarczy 4.0 choć jest krokiem w dobrą stronę, to nie wystarczy, a może doprowadzić do jeszcze większego zadłużenia JST. Na koniec ubiegłego roku wyniosło ono ponad 80 mld złotych.

Bank Pekao S.A. - Logo
Z rynku finansowego

Bank Pekao z najszerszym pakietem możliwości zdalnego podpisywania dokumentów

Pandemia koronawirusa wymogła na instytucjach finansowych szybkie dostosowanie się do zdalnej obsługi klientów nie tylko indywidualnych, ale również firmowych i tych największych – korporacyjnych. Współpraca biznesu z bankiem wymaga częstej wymiany dokumentów, dlatego Pekao rozszerzyło nie tylko spektrum akceptowanych rodzajów podpisów, ale również typów dokumentów przekazywanych w postaci elektronicznej. Bank Pekao uprościł też szereg procesów dotyczących zdalnego kontaktu na linii bank – klient firmowy.

STRONA 1167 Z 2549