Aktualności

open banking
Finanse osobiste

Mastercard: ponad połowa Polaków częściej niż przed pandemią bankuje online lub mobilnie

Mastercard opublikował wyniki trzeciej edycji badania poświęconego popularności bankowości online i mobilnej. Wynika z niego, że szybko postępująca cyfryzacja życia w warunkach pandemii pociągnęła za sobą wzrost popularności bankowości elektronicznej. Jednocześnie po stronie konsumentów pojawiają się nowe oczekiwania względem dostawców usług finansowych.

Raport Centrum danych przyszłości sektora finansowego i wyzwania związane z architekturą technologiczną
Cyberbezpieczeństwo

Dlaczego model chmury hybrydowej jest optymalny dla polskiego sektora finansowego?

Posiadanie własnej serwerowni przez szereg lat uchodziło za wyznacznik zaawansowania technologicznego przedsiębiorstwa. Wizja długich korytarzy, wypełnionych szafami pełnymi twardych dysków, oddziaływała na wyobraźnię nie tylko twórców powieści science-fiction, ale i profesjonalnych inwestorów, którzy decydując się na ulokowanie środków w aktywa tej czy innej firmy ‒ bacznie brali pod uwagę, jaką mocą obliczeniową dysponuje dany podmiot. Wraz z początkiem kolejnego etapu cyfrowej transformacji, jakim jest cloud computing, paradygmat ten uległ całkowitej zmianie.

Prof. Mischa Dohler
Technologie i innowacje

Internet Umiejętności w sieci 5G receptą na globalne problemy

Każda generacja Internetu wprowadzała rewolucję w gospodarce i życiu społecznym. Na początku, niemal nieskończona sieć komputerów stworzyła podwaliny dla ekonomii końca XX wieku. Następnie Internet mobilny uwolnił nas od kabla sieciowego i połączył miliardy smartfonów i laptopów. Pojawienie się Internetu Rzeczy (IoT) już dziś łączy z kolei miliardy przedmiotów i rozwija Przemysł 4.0, którego nowy wymiar poznamy wraz z popularyzacją sieci 5G ‒ czytamy w komunikacie po Ericsson Radio Tech Day 2020 w Łodzi.

cyberbezpieczeństwo, koronawirus
Cyberbezpieczeństwo

Raport SAS: 35-proc. wzrost nadużyć w cyfrowych płatnościach podczas pandemii

Okres lockdownu i potrzeba zachowania dystansu społecznego spowodowane pandemią COVID-19 przyczyniły się do powstania wielu nowych aplikacji mobilnych i cyfrowych kanałów kontaktu, które umożliwiły funkcjonowanie w tych trudnych czasach. Usługi bankowości mobilnej w Stanach Zjednoczonych wzrosły o 50 proc. w I poł. 2020 roku, a nowe rejestracje wzrosły o 200 proc. w samym kwietniu. Rozkwit zakupów online i zbliżeniowych form płatności przyczynił się do rozwoju rynku e-commerce. Przeniesienie wielu procesów do przestrzeni cyfrowej okazało się zbawienne w czasach kryzysu, jednak, jak wynika z nowego raportu Javelin Strategy & Research i SAS, przyczyniło się również do wzrostu skali nadużyć na całym świecie.

Aleksandra Bańkowska, adwokat, partner w kancelarii PwC Legal
Komentarze ekspertów

Brexit: Czy od 2021 roku Polacy w Wielkiej Brytanii będą mogli korzystać z usług brytyjskich banków?

W dniu 31 stycznia 2020 r. Wielka Brytania (UK) opuściła Unię Europejską (BREXIT) na mocy Umowy o wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (2019/C 384 I/01). Zgodnie z art. 126 wskazanej umowy od dnia wejścia w życie umowy do dnia 31 grudnia 2020 r. obowiązuje […]

kod QR
Technologie i innowacje

Covid-19: powrót kodów QR, bezdotykowość w cenie

Kody QR, bijące rekordy popularności w Chinach, jeszcze niedawno w Europie wydawały się znikającą technologią. Tymczasem, 2020 stał się rokiem powrotu tych rozwiązań, przede wszystkim za sprawą pandemii, stawiającej w centrum uwagi technologię zbliżeniową. Bezdotykowe kody wspierają dzisiaj nie tylko kampanie marketingowe, ale również pozwalają zachować zasady dystansu, a co najważniejsze: integrują różnorodne technologie podnoszące poziom bezpieczeństwa ‒ podkreślają eksperci z Axis Communications.

STRONA 1029 Z 2549