AIG wdroży rozwiązanie informatyczne firmy Atena wspierające współpracę z partnerami biznesowymi
Atena Usługi Informatyczne i Finansowe SA nawiązała współpracę z polskim oddziałem AIG w zakresie wsparcia obsługi sprzedaży w oparciu o rozwiązanie Cumulus. Nowoczesna platforma dedykowana pośrednikom znacząco ułatwi dystrybucję polis AIG oraz przyspieszy proces ich kwotowania. Tym samym wpłynie również na dalszy rozwój współpracy firmy z partnerami biznesowymi oraz poprawi dostępność oferty ubezpieczeniowej AIG. Proces wdrożenia systemu Cumulus rozpocznie się w styczniu br. Uruchomienie platformy dla wybranych partnerów biznesowych planowane jest na kwiecień 2015 r.
Nowatorskie narzędzie informatyczne Cumulus, realizowane przez specjalistów ze spółki powiązanej Logisfera Nova, które wdrożone zostanie przez Atenę na rzecz AIG, pozwoli na kompleksowe wsparcie procesu dystrybucji ubezpieczeń przez partnerów biznesowych. Celem zmian jest przede wszystkim dalsze ułatwienie dostępu do oferty AIG oraz skrócenie czasu przetwarzania informacji, niezbędnych do zawarcia umowy ubezpieczenia. Ponadto, dzięki systemowi Cumulus zostanie znacząco usprawniony proces zarządzania obsługą klientów, co wpłynie korzystnie na jego jakość.
Co równie ważne, funkcjonalność nowego narzędzia umożliwiać będzie równoczesną obsługę wielu rodzajów ubezpieczeń. W momencie uruchomienia platformy możliwe będzie zarządzanie za jej pośrednictwem procesem dystrybucji kilku flagowych produktów AIG.
„Wdrożenie rozwiązania informatycznego Ateny to przede wszystkim kolejny krok w kierunku poszerzania naszej współpracy z partnerami biznesowymi. Dzięki platformie Cumulus będziemy mogli znacząco ułatwić proces udostępniania klientom naszej oferty ubezpieczeń. Ze swojej strony skupimy się natomiast na dalszym rozwoju produktów dla klientów korporacyjnych i indywidualnych” – mówi Marta Wojtas, Analityk Biznesowy i Menadżer Projektu, AIG.
„Wybraliśmy rozwiązanie Ateny ze względu na jego nowoczesną architekturę i funkcjonalność, a także elastyczność i kompleksowość oferowanych usług posprzedażowych, które świadczyć nam będzie Atena. Cieszymy się, że mamy po swojej stronie partnera, który ma już duże doświadczenie m.in. w kanale bankassurance, i który umożliwi nam uwzględnienie sugestii naszych partnerów już w fazie koncepcyjnej, kiedy prototypowany będzie finalny interfejs narzędzia” – dodaje Marta Wojtas.
W przygotowaniach do wdrożenia nowego systemu wezmą udział również współpracujący z AIG pośrednicy, którzy będą mogli zaprezentować swoje potrzeby i sugestie związane z działaniem platformy w fazie projektowania jej interfejsu.
Platforma Cumulus, stworzona przez spółkę Atena, zostanie tym samym dopasowana do potrzeb AIG i pośredników. Zaletą systemu jest niewątpliwie prostota jego obsługi, a także równoczesne zachowanie wszelkich funkcjonalności niezbędnych do pośrednictwa w procesie dystrybucji ubezpieczeń.
„Cieszymy się, że kolejne, międzynarodowe towarzystwo ubezpieczeń wybrało nasze rozwiązanie do wsparcia procesów sprzedażowych. Traktujemy to jako docenienie naszych kompetencji i długoletnich doświadczeń w zakresie wsparcia sprzedaży w kanale partnerskim” – mówi Tomasz Skalski, Dyrektor Biura Sprzedaży Atena.
„Pozostawiając nam troskę o rozwój narzędzi informatycznych i efektywną obsługę procesów biznesowych, AIG może skoncentrować się na swojej podstawowej działalności ubezpieczeniowej” – dodaje Tomasz Skalski.
Wdrożenie platformy zostanie również poprzedzone szkoleniami dla brokerów, które odbywać się będą w ramach kolejnej, wiosennej edycji Akademii AIG, czyli inicjatywy wspierającej rozwój przywództwa i umożliwiającej dzielenie się wiedzą z grupą partnerów biznesowych spółki.
Źródło: AIG