Adyen udostępnia BLIK-a globalnym platformom e-commerce
„BLIK stał się pierwszym wyborem płatności w internecie w Polsce, ale klienci coraz chętniej kupują również w zagranicznym e-commerce. Globalni dostawcy platform płatniczych chcą mieć pewność, że ich klienci będą mogli korzystać ze swojej ulubionej metody płatności. To kolejny ważny moment w międzynarodowym rozwoju BLIK-a. Jesteśmy przekonani, że ta tendencja się utrzyma, dzięki czemu coraz więcej sklepów internetowych na świecie będzie miało BLIK-a w swojej ofercie metod płatności. Kolejnym krokiem we współpracy z Adyen jest integracja techniczna. Będzie ona gotowa już w marcu tego roku. Następnie klienci Adyen będą mogli wdrożyć BLIK-a na swoich platformach” – powiedziała wiceprezes PSP – operator BLIK-a – Monika Król, cytowana w komunikacie.
Czytaj także: BLIK: 353 mln transakcji w ciągu 5 lat >>>
Adyen zapewnia nowoczesną infrastrukturę end-to-end łączącą przedsiębiorstwa bezpośrednio ze wszystkimi głównymi systemami i metodami płatności preferowanymi przez konsumentów na całym świecie. Adyen udostępnia bezproblemowe płatności w kanałach internetowych, mobilnych i w sklepach stacjonarnych. Umożliwia firmom tworzenie spójnych doświadczeń we wszystkich kanałach sprzedaży, aby poprawić całą ścieżkę zakupową klientów, podano w materiale.
Czytaj także: Użytkownicy BLIKA będą płacić zbliżeniowo >>>
„Cieszymy się, że możemy współpracować z BLIK-iem, aby tworzyć bezpieczne i wygodne rozwiązania płatnicze, które zapewnią sprzedawcom i kupującym możliwość płacenia jednym kliknięciem czy z wykorzystaniem płatności powtarzalnych. Sprzedawcy mogą w pełni kontrolować proces realizacji transakcji BLIK-iem, bez żadnych przekierowań, co wciąż jest unikalnym standardem w branży. Adyen wspiera metody płatności online w Polsce od 2010 roku i cieszymy się, że nasza duża międzynarodowa baza klientów jest teraz w stanie zaoferować polskim klientom ich preferowaną metodę płatności” – powiedział wiceprezes sprzedaży, CEE Adyen Jakub Czerwiński, cytowany w komunikacie.
Ponad 217 mln transakcji w 2019 r.
W 2019 roku użytkownicy BLIK-a zrealizowali ponad 217 mln transakcji. To więcej niż w ciągu pierwszych czterech lat funkcjonowania systemu (135 mln). Trzy z czterech transakcji BLIK-iem to zakupy online, wzrosty można zobaczyć również w innych kanałach, podano także.
BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska. Z BLIKa mogą korzystać również klienci Getin Noble Banku, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole, Banku Pekao, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe, a także banków spółdzielczych zrzeszonych w SGB.